galéria megtekintése

Több fényt a leánynak

0 komment

Horváth Lilla

Középtávon újabb európai leányvállalatok alapítására készül a Rábalux Világítástechnikai Kft. – Az átlagos vásárlóerejű lakossági fogyasztóknak szánt lámpák forgalmazásában Magyarországon és Szlovákiában piacvezetők vagyunk. Pozícióink a térség más országaiban is jók, de még erősíthetők – válaszolt a Népszabadságnak a világítótestek gyártásával és nagykereskedelmével foglalkozó társaság ügyvezető ­igazgatója, Baksa Kálmán.

Tájékoztatása szerint a családi vállalkozásként indult, de mára 150 fős regionális cégcsoportként működő Rábalux a múlt évben mintegy hatmilliárd forint konszolidált árbevételre tett szert.

A cégcsoport folyamatos fejlődését az is mutatja, hogy a 2012-ben létrehozott győri logisztikai központja kapacitását már 2015-ben bővíteni kellett. – Ha versenyképesek akarunk maradni, továbbra is nagy hangsúlyt kell fektetnünk a partnereinket hatékonyan és gyorsan kiszolgáló raktárkészletre, termékeink raktározására és a lehető leggyorsabb kiszállítási módokra.

 

Ezekkel, illetve ügyfélszolgálatunk munkájával komplex szolgáltatást kínálunk partnereinknek – magyarázta az igazgató.

Baksa Kálmán cége családi vállalkozásként indult, ma hatmilliárdos árbevételnél jár
Baksa Kálmán cége családi vállalkozásként indult, ma hatmilliárdos árbevételnél jár

A cégcsoport győri központjából hét külföldi leányvállalatot és azok kiskereskedelmi partnereit látja el, továbbá olyan exportpartnereket, ahol jelenleg nincs leányvállalata a Rábaluxnak. A társaság fő termékcsoportja a modern spot-, a mennyezeti, a fürdőszoba-, a klasszikus és a hagyományos kültéri lámpa. Annak ellenére, hogy a LED-es termékek, a divatot jobban követő lámpák életgörbéje egyre rövidebb a klasszikus termékekével szemben, a cégcsoport azon van, hogy a mindkét termékkör iránt érdeklődő fogyasztókat kiszolgálja.

Erősödik a vevők azon igénye, hogy a világítótestek energiatakarékosak és környezetkímélők legyenek. Mindez meghatározza a fejlesztés irányait, a kínálat bővítésének és lecserélésének az ütemét. A Rábalux márkanév alatt forgalmazott termékek jelentős része Távol-Keleten készül, míg egy részük a győri központban kerül összeszerelésre.

A dollárban importáló társaság számára nagy feladat volt arra rea­gálni, hogy a dollár 2014 nyara óta 25 százalékkal erősödött a forinthoz képest. Az igazgató szerint azonban sikerült találni egy olyan emelési mértéket, amit még a vevői is elfogadnak és a cég profitabilitását sem veszélyeztette. Az elmúlt évben több nemzetközi barkácsáruházlánc is kivonult a régió egyes országaiból. Bár ezek a cégcsoport nagy partnerei közé tartoztak, a forgalomkiesésük nem volt számottevően érezhető a nagyfokú diverzifikációnak és a kiskereskedelmi partnerek forgalomnövekedésének köszönhetően.

Bejelentkezés
Bejelentkezés Bejelentkezés Facebook azonosítóval

Regisztrálok E-mail aktiválás Jelszóemlékeztető

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.