Mit sem érnek a reklámra elköltött százezrek, a szellemes kampányok, a vevőcsalogató kedvezmények, a kiváló termékek vagy a széles körű szolgáltatások, ha a cég potenciális ügyfelei kedvetlen vagy tájékozatlan munkatárssal találkoznak, netán hosszú percekig kénytelenek várakozni, amíg telefonon az illetékeshez kapcsolják őket.
Egyre több cég jön rá arra, hogy mindennek az alfája és ómegája az ügyfélszolgálat, amivel közvetlenül találkoznak a partnerei. Kutatások igazolják, hogy az elégedett vásárló két és félszer annyit költ egy vállalatnál, mint egy elégedetlen – hívja fel a figyelmet a vevőkiszolgálás nívójának jelentőségére Mózes István, a ClientFirst Consulting Kft. ügyvezetője, az MSPA Europe igazgatója. A cég 2009 óta hirdeti meg a Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban című üzleti versenyét, amelynek visszatérő versenyzői tanúsítják, hogy már egy minimális vásárlóielégedettség-javulás akár 20-30 százalékos árbevétel-növekedést hoz egy hároméves időszak során.
A vállalkozás jelene és jövője múlik a kiszolgálás színvonalán és hangulatán Thinkstock |
A céget kifelé megszemélyesítő ügyfélszolgálatosokon tehát sokkal több múlik, mint egy-egy vezetőn – némi túlzással élve, mert első körben a vezetőkön múlik, hogy az adott cég mennyire ismeri fel és el a kiszolgálás fontosságát, és annak javítására milyen erőfeszítéseket tesz. Az első igazi ellenőr az álruhás Mátyás király volt, aki átlagembernek öltözve akart meggyőződni az országban zajló dolgokról. Amit tapasztalt, meglepte, és nyilván nem ő volt az utolsó, aki így járt, mivel a valóság sokszor alapjaiban különbözik az elképzelésektől.