galéria megtekintése

Koncessziót kaphatnak a taxisok

2 komment

Munkatársainktól

A budapesti taxispiac újraosztásának szándéka állhat a választási irodánál is akciózó kopaszok Erzsébet téri akciója mögött – értesült több, egymástól független forrásból a Népszabadság.

Csütörtök este kigyúrt kopaszok jelentek meg a budapesti Erzsébet téri taxidrosztnál. Az eseményről készült képek tanúsága szerint közülük többen ott voltak februárban az Országos Választási Irodánál lezajlott botrányos eseménynél is, amikor az ismeretlenek által felbérelt emberek testi erejükkel akadályozták meg Nyakó István szocialista politikust abban, hogy elsőként adja le a népszavazást kezdeményező beadványát. Mivel közülük többen a Fradi biztonsági szolgálatánál is tevékenykedtek, sokan arra gyanakodtak, hogy a háttérből Kubatov Gábor, a Fidesz pártigazgatója mozgatja a szálakat. Ez azóta sem bizonyosodott be.

Ezúttal nem az Uberről szól a konfliktus
Ezúttal nem az Uberről szól a konfliktus
444.hu

A csütörtök esti Erzsébet téri taxis incidens kapcsán többen ismét Kubatov szerepét firtatták, annak ellenére, hogy a történteknek nem volt politikai töltete. Sőt, a dolog inkább két társaság, a Főtaxi és a Max Taxi vitájának tűnik, hiszen a kopaszok az utóbbi társaság autóit igyekeztek eltakarítani a drosztokról, és a Főtaxira mint megbízóra hivatkoztak.

 

Tegnap reggel azonban a Főtaxi feljelentést tett a rendőrségen, közleményük szerint az agresszív társaság akciójával le akarta járatni a céget, a Max Taxival pedig közös közleményben cáfolták, hogy közük volna a történtekhez. A Főtaxi, amint tudomást szerzett az incidensről, utasította a sofőrjeit, hogy ne menjenek a helyszín közelébe. A tettlegességbe végül át nem csapó incidens kopaszairól úgy hírlik: bárki felbérelheti őket, csaknem bármire, amolyan szürkezónában működő, speciális „őrző-védő” szolgálatnak számítanak.

Lapunk több taxissal is beszélt, akik a helyszínen követték a történteket. Többük hallotta, amint – az egyébként a választási irodánál történtek alapján nem éppen a szavahihetőségükről híres – kopaszok arról beszélnek, hogy a Zóna Taxi egykori tulajdonosának, Veres Istvánnak dolgoznak, aki „Habonyon keresztül intézi majd a koncessziókat”. (Veres István korábban a Citadellán működtetett kávézó miatt az állammal is konfliktusba került, de neve a reptéri Zóna Taxiról is ismerős lehet.)

Az, hogy valójában ki bízta meg az őrző-védőket, nem derült ki, de hogy nem a droszt körüli vita volt a háttérben, az biztosra vehető, elvégre az ilyen konfliktusokat nem 50-60 emberrel szokták rendezni. – Ennyi kigyúrt ember a figyelemfelkeltéshez kellett – véli egy pesti taxiscég vezetője. Felmerül azonban a kérdés, hogy vajon milyen koncessziókról beszélhettek, amit bárki el tud intézni. Jól értesült taxisok szerint a piac túlzott méretét a kormány egy speciális koncesszió bevezetésével szabályozná, és így oldaná meg az Uber-problémakört is. Azaz végül a mostaninál kevesebb engedély lenne forgalomban, és a taxisoknak az eddigieknél is több szabálynak kellene megfelelniük, így jelentősen átalakulna a fuvarszervezői piac – a jelenlegi tucatnyi vállalkozás helyett csupán néhány nagy maradhatna talpon. Ennek fényében különösen érdekes, hogy az egykor a Zóna Taxiról ismert Veres István az Index eddig nem cáfolt értesülései szerint elektromos autókkal fuvarozó, a szolnoki Externet Nyrt. kisebbségi tulajdonában álló Green Taxi révén lépne be újra a piacra. Lapunk információi szerint Veres egyébként több taxiscégben is részesedést kíván szerezni.

Bejelentkezés
Bejelentkezés Bejelentkezés Facebook azonosítóval

Regisztrálok E-mail aktiválás Jelszóemlékeztető

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.