Csendesebbek és olcsóbbak lesznek a rövidebb távú légi járatok. Az új Airbus A320neo kevesebbet fogyaszt és feleannyira zajos, igaz, cirka hárommilliárd forinttal többe is kerül. Ferihegyen is előfordulnak majd, mert sok légitársaság használja majd azokat.
Régi is és új is: a csaknem harminc éve gyártott Airbus A320-as repülőgép megújult változatának második gépét adta át a Lufthansának az Airbus ma délelőtt Hamburgban. A például a Wizz Air által is használt keskenytörzsű repülő a legnagyobb darabszámban gyártott gép, eddig több mint 6800-at építettek belőle. Mégis a rövidtávú járatok forradalmi típusáról beszélnek az iparágban annak kapcsán, hogy az Airbus A320neo gép forgalomba állt.
Tízmillió dollár, mintegy hárommilliárd forint – ennyi a különbség a jelenleg használt Airbus A320-as és a most átadott A320neo repülőgépek között. Míg a jelenlegi típus listaáron 98 millió dollárba kerül, addig az új generációs hajtóművel szerelt modell 107,3 millió dollárt kóstál. A légitársaságok azért fizethetik meg ezt a többletet, mert az üzemeltetés 10-20 éve során bőven visszahozza az árát. A repülő ugyanis 15 százalékkal kevesebbet fogyaszt, ennyivel kevesebb szén-dioxiddal terheli a környezetet, öt százalékkal kevesebbet kell költeni a karbantartására.