Nyolc éve nem adtak el olyan kevés BlackBerry okostelefont, mint az idei első negyedévben, ennek ellenére a két éve csődközelbe került kanadai gyártónál nem látnak okot az aggodalomra.
Az elsősorban az üzleti életben és biztonsági előnyei miatt a politikusok körében máig igen kedvelt kanadai gyártó 1,6 millió készüléket adott el a most zárult negyedévében, feleannyit, mint egy évvel korábban.
Az elemzők 1,9 millió darabos volument vártak, a háromszázmilliós elmaradást a cégnél a két piacra dobott modell, a Passport és a Classic közül az utóbbi számlájára írják, pontosabban a készülék piaci megjelenésének késése a hivatalos magyarázat.
A BlackBerry visszaszorulását jól érzékelteti, hogy ugyanebben az időszakban az Apple 74,5 millió iPhone-t értékesített. Nem véletlen, hogy a tömegigényeket kielégítő nagyokkal, így az Apple-lel és a Samsunggal nem bírja – igaz, ma már nem is vállalja – a versenyt, beéri azzal a szűkebb, de fizetőképes fogyasztói körrel, amelyet az üzleti szféra jelent.