Felpumpálhatja a vízfejet a közösségi közlekedési szolgáltatásokban a kormány. A MÁV-Start és a Volán-társaságok felett álló országos hatáskörű megrendelő szervezet életre hívására javaslat már van. A mindenkori közlekedést felügyelő minisztérium kompetenciáit januárig maga alá söprő társaság neve akár Nemzeti Közlekedési Központ (NKK) is lehet.
Pénz, paripa, fegyver – a vasúti és a helyközi autóbuszos személyszállítás minden kelléke egy kézbe kerülhet, ha a kormány szabad jelzést ad Vitézy Dávid nyárra összeállított közösségi közlekedési koncepciójának. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) miniszteri biztosának hónapokkal ezelőtt elkészült tervezetéről azonban döntés egyelőre nincs, és Budapesti Közlekedési Központ (BKK) korábbi vezérigazgatója is csak a Magyar Idők hasábjain megjelent monstre interjújában szabott irányt a találgatásoknak. Egyértelművé tette például, hogy a MÁV-Start Zrt. és a Volán-társaságok szervezeti összeolvasztását, a folyamat „rendkívüli idő- és költségigényessége miatt nem tartja szükségesnek”. Azt ellenben igen, hogy a saját vízfejjel már rendelkező cégek felett legyen még egy szervezet.
Egyetlen közös szolgáltatásba kell integrálni a MÁV-Start és a Volán-társaságok személyszállítási tevékenységét – fogalmazott a Népszabadságnak Vitézy Dávid. A miniszteri biztos részleteket nem árult el még döntésre váró terveiről, de nem cáfolta, hogy koncepciójának végeredménye az ország egész területén hasonló helyzetet teremtene, mint amit a BKK felállítása eredményezett a fővárosi közösségi személyszállításban. Ami azt jelentheti, hogy a mondjuk Nemzeti Közlekedési Központ (NKK) munkanéven említhető szervezet összehangolt vasúti és autóbuszos menetrendet, egymással valóban csatlakozó járatokat, komplex tarifa- és egységes jegy-, illetve bérletrendszert kínálna a közösségi közlekedést választóknak. Mindezt alighanem úgy, hogy a vonatok és autóbuszok közlekedtetésére szolgáló százmilliárdok is egyetlen, közös közlekedési kasszába, na meg döntéshozó kezébe kerülnek majd.
Apró szépséghiba, hogy az állami közlekedési szolgáltatók együttműködésének kialakításához a kormánynak valójában nem kellene új szervezetet, netán intézményt kreálnia. A vasúti és az autóbuszos személyszállítás összehangolása évtizedek óta a közlekedést aktuálisan felügyelő minisztérium feladata volt. Tehát a feladatnak volt gazdája és az már más, a hatalom tehetetlenségét felvető kérdés, hogy ezt a feladatot eddig az egymást követő szakminisztereknek valahogy sosem sikerült megoldaniuk.