A Yahoonál lévő Alibaba-pakett értéke 30 milliárd dollár, miközben a tőzsdei ár alapján a teljes Yahoo értéke 32 milliárd. A cég folyamatos leértékelődése vezetett odáig, hogy a részvényesek hangadó csoportja, élükön a Starboard Value pénzügyi befektetővel, szembementek a 2012-ben szerződtetett Google-sztármenedzser Marissa Mayerrel, és keresztülverték akaratukat. A társaság internetes tevékenysége, egyebek mellett a levelező-, a sport-, a video-, keresőmotor-, hirdetési szolgáltatás vonzó befektetési lehetőség, a potenciális felvásárlók között az AT & T-t, a Verizont és Rupert Murdoch vállalkozását is emlegetik.
A céget három esztendeje nagy ambíciókkal és meglehetős határozottsággal irányító, meglehetősen agilis Mayer stratégiájában az Alibaba-részvényekből befolyó pénz komoly szerepet játszott volna, a fejlesztések anyagi forrását jelentette volna ez a mintegy 30 milliárd. Mayer szerint ráadásul így tisztán láthatóvá válhatott volna az internetes aktivitás eredménye. Ám a vezérigazgató és csapata nem tudta kidolgozni annak a biztos útját, hogy ne kelljen leadózni a részvényértékesítésből befolyó pénzt. Ez nem lényegtelen momentum, hiszen 38 százalékos az adóteher, tehát 12 milliárdot kellene befizetni, ha az ügyvédek taktikája nem jön be.
Mayernek, bár számtalan újítással próbálkozott, nem sikerült megállítania a Yahoot a lejtőn. A cég árfolyama 2000-ben még 100 dollár körül járt, ma alig 36 dollár, ráadásul az idei év harmadik negyedében 2009 óta nem tapasztalt mértékben, 8 százalékkal zuhant a forgalom a lélektaninak számító 1 milliárd dollár alá.
Versenytársai elhúznak: a mobilhirdetési piacon az elmúlt negyedben 31 százalékkal gyarapodva 271 millió dollárra nőttek a bevételek, ám a Twitter ez idő alatt 62 százalékot javított, s 441 milliót kaszált, míg a Facebook 72 százalékos növekedéssel 3,35 milliárdot ért el. Bár az igazgatótanács a döntés után hangsúlyozta, Marissa Mayer továbbra is élvezi bizalmukat, a vezérigazgató jövőjével kapcsolatban nem biztos a piac. Mindenki azt találgatja, mennyi pénzt is érhet számára az útilapu. Mint azt a Fortune magazin kiderítette, az összeg nagymértékben függ a cég tőzsdei árfolyamától. Jelenleg ugyan csak 25 millió dolláros végkielégítés járna a vezérigazgatónak, ám ha sikeres az internetes tevékenység értékesítése, akár 110 millióra hízhat a boríték. A vezér két évvel ezelőtt 25 milliót, tavaly már 42 milliót keresett a Yahoonál.