A milliárdok már júniusban repkedtek. Nyár elején adta át a Colas Út és Colas Hungária párosa az M85-ös 11,5 milliárd forintból megépült 10,3 kilométerét Győr és Kóny között. Július 10-én pedig a Duna Aszfalt Kft.-nél bonthattak pezsgőt egy, a legnagyobb versenytársak, köztük a Közgép orra elől elhappolt beruházás lezárására. Az M43-as autópálya Makótól Nagylakig és onnan az országhatárig vezető 23,1 kilométerének megépítése önmagában 46,49 milliárd forintot emésztett fel. Cserébe a sztráda forgalomba helyezése után nagyjából egy órával csökkent az eljutási idő az M5-ös autópálya és az országhatár között.
A 18 híd, köztük kilenc sztrádahíd építését is magában foglaló projekt lezárása örömhír volt a 43-as főút mellett fekvő települések lakói számára is. Magyarcsanád, Nagylak, Apátfalva, és Makó belterülete ugyanis mentesült az átmenő teherforgalom hatásai alól. Így év vége felé a helyiek és az erre személygépkocsival közlekedő legfeljebb azon búsonghatnak, hogy vége a jó világnak: szilveszterkor megszűnik a nyáron avatott útszakasz díjmentessége az e-matricás rendszerben.
Nyár végén a Duna Aszfalt ismét teljesítette egy szerződését. A Kecskemét északi elkerülőjeként ismert, a térképeken 445-ös jelzéssel szereplő utat 13,6 milliárd forintért építették meg. És a 10,3 kilométer hosszú, irányonként egy forgalmi sávos aszfaltcsíkra valóban szükség is volt. A harminc éve ígérgetett beruházás megvalósításával közvetlen kapcsolat létesült az 5-ös és a 44-es főút között. Ami a Budapest és Békéscsaba közti közúton mért távolságot nagyjából tíz kilométerrel csökkentette. Mi több, Kecskemét is fellélegezhetett, a város belső úthálózatán ugyanis csökkent a forgalom. A NIF felügyelete mellett lebonyolított nagyberuházás mindezek ellenére a szokásosnál valamivel szerényebb uniós támogatást kapott. Brüsszel a költségek 68 százalékát állta, a többit a magyar adófizetőnek kellett összeadniuk.
A Duna Aszfalt idei szereplése ezzel még nem ért véget. A társaság szeptemberben fejezte be az 55-ös főút Kelebia és Tataháza közti 26,5 kilométerének burkolat megerősítési munkálatait és az úttal párhuzamos 22,6 kilométeren kerékpárutat is létesített. Mindezt 10,9 milliárd forintért. Amibe a többi között belefért három új csomópont kialakítása, másik három kanyarodósávos csomópont korszerűsítése, két szintbeli vasúti keresztezést felújítása, Mélykúton gyalogos jelzőlámpa telepítése, egy a település előtti forgalomlassító sziget építése, és a vasúti keresztezés fejlesztése is.
Befejezett projektből jutott a Strabag Általános Építő Kft.-nek is. A NIF július 3-án avatta fel a Komoró és Tiszabezdéd közötti öt kilométeres útszakaszt, amiért a cég 1,37 milliárd forintot számlázhatott. A hónap végén pedig a Strabag és az NFM, a 86-os főút Körmendtől Zala megye határáig vezető 9,2 kilométerének 3,2 milliárd forintos burkolat megerősítését ünnepelte. Mindezek után szeptemberben a Közgép is alkalmat kapott a pezsgőzésre: a Strabaggal közösen 4,66 milliárd forintért építették meg a 813-as főút első ütemét az M1-es autópálya győrszentiváni csomópontja és Győr keleti iparterülete között. A 4,4 kilométeres városi elkerülőt az autósok szeptember 8-án vehették birtokba, az útavatót azonban csak a hónap derekán tartották meg, az utolsó munkafázisok pedig október elején zárultak le.
A Közgép és a vele szövetségben dolgozó cégek ideje ezzel együtt csak az év végén jött el, méghozzá vasúton. Elsők között a Szajoltól Püspökladányig vezető vaspálya felújított 67,7 kilométerét adták át novemberben. A rendezvényen a kivitelezőkről kevés szó esett, de ettől függetlenül tény: a hazánk legnagyobb vasúti beruházásaként emlegetett pályafelújításon a Swietelsky Vasúttechnika, a Közgép és a Strabag (korábban Szentesi Vasútépítő) csapata 99,6 milliárd forintért dolgozott, amit 20,9 milliárddal fejeltek meg a biztosító berendezési és távközlési munkák. A MÁV menetrendkönyveiben 100-as számmal szereplő, meglehetősen drágán megújult vasútvonal így elvileg egészen európai színvonalúvá vált. A többi között kapott óránként 160 kilométeres sebességű közlekedésre alkalmas pályát, különszintű közúti keresztezéseket, biztosítóberendezéseket, zajvédő létesítményeket, az állomások pedig akadálymentesített peronaluljárókkal, térfigyelő kamerarendszerekkel és P+R parkolókkal próbálják vonatra csábítani az utasokat.
A „nagy hármas" dolgozott a Balatonnál is. A Swietelsky, Közgép, Strabag összefogás munkájával újult meg a Lepsény-Szántód-Kőröshegy vonal. A MÁV 30-as számú, dél-balatoni vonalának 32 kilométerét 29,9 milliárd forintért építették át. A munkálatok novemberben zárultak le az utoljára fél évszázada felújított vasútvonalon, de a masiniszták már nyár óta százas tempót diktálhatnak a korábban óránként hatvan kilométeres cammogás helyett. És persze a vonal megkapta mindazt, amit egy ilyen átépítésnél szokás: magasperonok, esőbeállók, fénysorompók, akadálymentes gyalogosátkelők, zajárnyékolók létesültek, mi több, Zamárdiban különszintű csomópont is épült.
A Közgép vezetésével ugyanez a csapat bizonyított december elején a Szolnok-Szajol vasútvonal felújításának befejezésével. A MÁV legforgalmasabb vonalai között számon tartott 6,4 kilométeres pályaszakasz 20,6 milliárd forintért újult meg. Ebből a keretből futotta például az óránként 160 kilométeres száguldást is elbíró alépítményre és sínekre, felsővezeték rendszerre, kétszáz méteres Tisza felett átívelő mederhídra, ártéri hidak átépítésére, a Zagyva feletti híd felújítására, egy közút felett átvezető híd megemelésére, illetve gátépítésre, zajvédőfal létesítésére.
Decemberben volt vasútavató Vácon is. Itt az állomás teljes, 14,8 milliárd forintos átépítését végezte el a Közgép, Swietelsky, Strabag trió. Feladataik között volt az állomásépület felújítása, új üzemi épületek építése, az utasforgalmi csarnok kibővítése, fedett magasperonok, lifttel felszerelt aluljárók, P+R parkolók, zajárnyékoló falak kialakítása. A biztosító berendezések és a távközlés rendszerek 4,9 milliárdos korszerűsítésén a Thales Austria Gmbh., a Thales Rail Solutions Kft. és Dunántúli Kft. dolgozott. Szerződés szerint új elektronikus biztosító berendezést építettek ki, az állomás 41 vezérelt váltót kapott.
Az év legjobban várt avatási ünnepségét mégis a MÁV esztergomi vonalán tartották. Az Aquincum és Pilisvörösvár közti 14,3 kilométeres vonalszakasz forgalomba helyezése ugyanis nagyjából másfél évet csúszott. A részben új nyomvonalon futó vasúti pályát 24,4 milliárd forintért a projektre eredetileg összeállt A-HÍD, Vasútépítők Kft. és az A.F. Wiebe GmbH & Co. konzorciuma építette. A vonalszakasz biztosító berendezési és távközlési munkáit ugyanakkor a Siemens Óbuda Konzorciuma végezte nettó 8,79 milliárdért. És bár az utasok az augusztusi forgalomba helyezéskor visszakapták a korábban is erre közlekedő dízel motorvonatokat, két problémával még az év vége felé is küzdöttek. A főváros és Esztergom közti vonalon mindennaposak a tekintélyes késések, és jövőre az eddig elhalasztott villamosítási munkák is megkezdődnek. Ami a vonatforgalom újabb, átmeneti szüneteltetésével járhat.
A NIF Zrt. mindenesetre még nem végzett, idei avatási naptárában decemberre tucatnyi szalagátvágás szerepel. December 16-án adják át az 5-ös főút egy felújított szakaszát, az 56-os út Palánki úti körforgalmú csomópontját, valamint Békéscsabán az Orosházi úti felüljárót. Két nappal később a 61-es főút Nagykanizsai elkerülő szakaszán hasít majd az avatóroller, de lesz ünnepség Záhonyban és a 41-es, valamint 4101-es utak Nyíregyháza-Oros körforgalmú csomópontjában. A sort karácsony előtt Győrben, a 83-as főút körforgalmának átadása, és a 25-ös főút három csomópontjának avatása zárja Egerben.