Abban Tarlós szerint igazuk van a taxisoknak, hogy ők rendesen fizetnek adót, miközben ismeretei szerint az uberesek nem fizetnek se adót, se járulékokat rendesen. (Az Uber mindig is tagadta ezeket a vádakat.)
Abban azonban Tarlós állítása szerint nincs igazuk a taxisoknak, hogy a jelenlegi taxirendelet az ő bevonásuk nélkül íródott.
Két éve, amikor az Uber még nem volt sehol, épp a taxisok követelték, hogy rögzítsék a rendeletben a fix tarifát
– emlékeztetett Tarlós.
Az Origo írja, hogy Tarlós szerint ugyanakkor megkérdőjelezhető, hogy teljesen díjmentes a 65 év felettiek utazása. Fejtegetése úgy szólt: „A kenyeret, a tejet, a parizert sem kapjuk ingyen, én is 65 év feletti vagyok.” Ahhoz azonban, hogy a 65 év felettiek utazása ne legyen teljesen ingyenes, még a kormány egyetértése is kell. De jelezte, a 6 éven aluli gyerekek ingyenes utazásához nem nyúlna.
Tarlós a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) számára is irányt szabott. Ha rajta múlna mintegy 150 embert bocsátana el. Szerinte az a lényeg, hogy a forgalomszervezés és a fejlesztési területek továbbra is működjenek. Amihez a jelenleg ezerfős cég túl nagy létszámú.
És ha már lúd, legyen kövér.
Retteghetnek a BKV-nál is.
A főpolgármester ugyanis kétszáz fős létszámcsökkentésben gondolkodik. Azt mondta, ez legfeljebb 4-500 millió forint megtakarítás lehet éves szinten, semmiképp nem milliárdok.
A főpolgármester Lázár Jánosnak is szánt egy-két baráti szót. Mint mondta: "Nem tudom, hogy a miniszter úr miről beszél", „egy huncut fillérrel” sem tartozik a főváros a MÁV-nak. Ezzel arra reagált, hogy a Miniszterelnökség vezetője csütörtökön azt mondta, a főváros a MÁV-nak 12 milliárd forinttal tartozik.
A főpolgármester az agglomerációs tömegközlekedés kapcsán folytatott egyeztetéseket előremutatónak nevezte. Közölte azt is, hogy a fővárosnak 30 milliárd forintos tartaléka van.
A lendület annyira kitartott, hogy Habony Árpád is szóba került. A főpolgármester önvallomásszerűen beszélt arról, hogy régóta, 2006 óta ismeri a miniszterelnök tanácsadóját, aki „mint Habony Árpád” segített neki az egyeztetésben a BKV-ügyben. A részletekről Tarlós nem kívánt beszélni, mondván: arról sem számol be a sajtónak, hogy este tíz óra után miről beszélget a feleségével.
Akiket netán az utóbbi mégis erősen érdekelne, azok figyelmét Tarlós azzal terelte el, hogy leszögezte:
Habonnyal nincs közös vállalkozásuk, nem laknak együtt.
Mi több, a titokzatos Habony Árpádról végre legalább annyi kiderült, hogy nem sértődős típus. Legalábbis nem bántotta soha a főpolgármestert, és ilyen fordítva sem történt. Ami a mai politikai életben nagy dolog. Mint ahogy az is, hogy utasításokat sem adnak egymásnak.
Mindezek után a jó hír, hogy egyelőre nem akar viteldíjemelést a főpolgármester a közösségi közlekedés területén.
Igaz, azt nem tudja megígérni, hogy az agglomerációs közlekedés állami visszavétele után ilyen nem lesz. És azt se, hogy soha többet nem drágulnak majd a jegyek és a bérletek.
Aki pedig szereti a sajátos humort, érti azt is, miért a főpolgármester miért nem tartja jónak a dugódíj kifejezést. A dugódíjhoz kapcsolódóan felmerült, havi 5000 forintos Budapest-matrica kapcsán Tarlós megjegyezte: a dugódíj kifejezés hallatán mindig elfogja a röhögés, mert egészen másra gondol.