Második kompjárat, új hajók, elektromos buszok, körvasút, tükörsima kerékpárutak – várhatóan erre is telik majd abból a 314 milliárd forintból, amelyet a várakozások szerint fejlesztésre lehet költeni 2020-ig a Balatonnál. Ez azt jelenti, hogy 50-60 milliárd forinttal juthat több a régiónak, mint az előző fejlesztési ciklusban.
„Történelmi jelentőségű pillanat." Ezzel a fordulattal élt az MTI szerint Bóka István, a Balaton Fejlesztési Tanács (BFT) elnöke, Balatonfüred fideszes polgármestere azon a csütörtöki konferencián, amelyen a kormány döntése nyomán bejelentették: a 2014–2020-as uniós fejlesztési ciklusban több mint 300 milliárd forint jut a balatoni térség fejlesztésére. Bóka István lapunknak tegnap azt mondta, hogy a program mindenekelőtt azért óriási jelentőségű, mert most először készült olyan fejlesztési stratégia, amely a Balatont egy régióként, komplexen kezeli. Mindezen felül – tette hozzá – jó hír, hogy több pénz áll rendelkezésre, mint eddig bármikor: míg az előző fejlesztési ciklusban 250-260 milliárd forint jutott a térségnek, addig 2014 és 2020 között 314 milliárdra számíthatnak.
Fotó: H. Szabó Sándor |
Ebből az összegből a kormány által elfogadott tervek szerint kialakítanák a balatoni körvasutat, megújulhatnak a balatoni bicikliút mára lepusztult szakaszai, korszerűsíthetik a tó vízszintszabályozása miatt létfontosságú Sió-zsilipet, Sió-csatornát. A tervek szerint jutna a hosszú évek óta tervezett új kompjárat beindítására Fonyód és Badacsony között, megújulhat a balatonfenyvesi kisvasút, várhatóan lesz pénz a kereki vár teljes rekonstrukciójára.