Az interneten nagy árcsökkenéssel hirdetett termékeket az akciósnál is olcsóbban meg lehet vásárolni máshol, ha a vevő szán rá időt, hogy körbenézzen a világhálón. A túlárazás nem csalás, de palira vehetik a tájékozatlan vásárlót.
Tavaly csaknem 177 milliárd forintot költöttünk el a neten, és az e-kereskedelem további jelentős bővülésére kell számítani. Ehhez a webáruházak igyekeznek is kedvet csinálni, és aki egyszer valamelyik internetes áruház honlapján regisztrált, mindenfelől hírlevelek sorát kaphatja az ünnepek utáni óriási akciókról. Csakhogy érdemes ezeket a marketingfogásokat némi óvatossággal fogadni.
Egy webáruház raktára – ha valaki körbenéz az interneten, egy tartós fogyasztási cikken akár több tízezer forintot is spórolhat Reviczky Zsolt / Népszabadság |
Év végi leárazásokról adott hírt az egyik nagy, látványos hirdetési kampányt folytató cég, amely számos terméket kínált jelentős kedvezménnyel. Például mosógépet számottevő árengedménnyel. Néhány kattintás azonban az interneten elég ahhoz, hogy kiderüljön: aki gyanútlanul beleszaladt a kelepcébe, vagy 25 ezret azonnal elbukott, mert egy konkurens e-bolt kínálatában ennyivel olcsóbban vehette volna meg a csodamasinát.