Alábecsülik a munkát, nem tartható a felújítás 2019-es határideje – vont mérleget egy mérnök, aki mindhárom budapesti vonal építésén dolgozott.
Az ötvenes-hatvanas években felhúzott téglaházak pincéinek építésekor használt technológiával alakították ki az M3-as metró alagútjának Nagyvárad tértől dél felé vezető szakaszát. Az alagút szigetelése sem különbözik a pincéknél használttól, bitumenes lemezzel oldották meg. Ez napjainkra már biztosan szétrohadt, így teljes egészében ki kell cserélni. Nagy munka lesz, akár felülről, az Üllői út felbontásával csinálják, akár alulról, az alagút felől – mondta lapunknak az M3-as vonal közelgő felújítása kapcsán Lakatos Ervin mélyépítő mérnök, aki mind a három budapesti metró építésén dolgozott. Az 1970-től húsz éven át készült M3-as vonalon az Árpád hídtól a Klinikák megállóig tartó szakasz tartozott a felügyelete alá.
Így épült az észak-déli metróvonal a hetvenes években Bara István / MTI |
Lakatos Ervin szerint a vonal a kor technológiai színvonalának és az akkori városfejlesztési prognózisoknak megfelelően épült meg. Kisebb-nagyobb kivitelezési hibák persze akadtak, de az állapotromlás nem a gondatlan építésből ered. Jóval inkább abból, hogy alapvetően téves volt az akkori városfejlesztési prognózis. A tervezők nem számoltak például azokkal a lakótelepekkel, amelyek a vonal mentén gombamód nőttek ki a földből a metró átadása óta.