Háromszemélyes ütközetté vált az év végére a BKV finanszírozási vitája: sokáig csak Lázár János kancelláriaminiszter és Tarlós István folytatott ütésváltást előbb az uniós forrásokról, később a 3-as metró felújításának finanszírozásáról, majd a BKV-normatíváról, decemberben aztán beszállt a küzdelembe Orbán Viktor is.
A viták eredményeként több fővárosi projekt is felkerült az uniós támogatási listára, köztük a 3-as metró pályarekonstrukciója is. A járművek felújítására viszont az önkormányzatnak kellett hitelt felvennie, amivel újra pörögni kezdett az adósságkerék. Az állam ugyanis hiába vállalta át az idén a BKV 52 milliárdos adósságállományát, ha a metró és az e-kártya okán újra csaknem 100 milliárdra hízott. A konszolidáció nyomán felszabaduló évi 4-5 milliárd nem pótolja a kieső állami támogatást. A normatíva ugyanis jövőre 18 milliárdra, 2018-ra 12 milliárdra csökken az idei 24 milliárdról.
Pótlásul a kormány egy decemberi huszárvágással módosította a forrásmegosztást, így Budapest a jelenlegi 51 százalék helyett jövőre 52,5, majd 54 százalékot kap az iparűzési adóból. A főváros válaszul bejelentette: állami kézbe adja az agglomerációs járatok üzemeltetését. A minisztérium szerint egy élő szerződés miatt erre 2022-ig nincs módja a városvezetésnek. Bár a HÉV-ek átvételében állítólag már megállapodott Orbán és Tarlós a karácsony előtti megbeszélésükön. Valójában egyelőre teljesen bizonytalan az agglomerációs járatok finanszírozásának jövője.