galéria megtekintése

Egymilliós ünnepi összefogás

0 komment

Munkatársunktól

Kiemelkedő eredménnyel zárult az Ökumenikus Segélyszervezet december végéig tartó, immár huszadik adventi pénzadománygyűjtése: a közel egymillió embert megmozgató hathetes akció keretében 287 millió forint gyűlt össze. A részleteket és az adományok felhasználásának módját a közelmúltban sajtótájékoztatón ismerhették meg a sajtó képviselői.

Mint Lehel László, a segélyszervezet elnök-igazgatója elmondta, a szeretet.éhség mottóról és a tört mézeskalács szívről ismert országos kampány november 24-én az Akvárium Klubban vette kezdetét, ahol a szervezet önkéntesei 1353 mézeskalács szívet sütöttek meg.

A darabszám az adományvonal hívószámára utalt, amely ezúttal is a legnépszerűbb adományozási forma volt. Országszerte több mint 527 ezerszer tárcsázták, minden egyes hívás és SMS 250 forintot jelentett. Ennek részeként a Class FM gyűjtőakciójában több mint 15 millió forint, az RTL Klub által első ízben megrendezett – az E.ON Hungária és a Tesco által támogatott – jótékonysági gálaműsor jóvoltából pedig 110 millió forint érkezett be. A tv-csatorna meglepetésként itt adta át a maga tízmillió forintos támogatását is.

Rekordot hoztak a Tesco áruházak kasszáinál és az online megvásárolható, 250 forintos adománykuponok: december utolsó napjáig közel 106 millió forint gyűlt össze, 23 millióval több, mint egy évvel korábban.

 

Megnyílt a szeretet.éhség adománypont a bazilikánál, ahol a segélyszervezet átmeneti otthonaiban élők által készített ajándéktárgyak megvásárlásával is lehetett segíteni. Itt mintegy 2,5 millió, az Operaháznál hatszázezer, a Design Terminál jótékonysági aukcióján, amelyen fiatal magyar tervezők alkotásai kerültek kalapács alá, 1,35 millió forint gyűlt össze. Sokan csatlakoztak a gyűjtéshez a segélyszervezet munkáját támogató magánadományozói körből, és nem maradt távol a vállalati szféra sem. Néhány nagyvállalat többmilliós támogatással, mások a céges partnerek karácsonyi ajándékai helyett százezres felajánlásokkal és munkahelyi gyűjtésekkel gyarapították az összefogást. A magán- és vállalati adományok összege megközelítette az ötvenmillió forintot.

A hagyományoknak megfelelően a segélyszervezet partnercégei fogadták örökbe az ünnepi ételosztások egyes napjait, köztük volt a Főgáz Zrt., az Elmű-Émász Zrt., a Vodafone Humanitárius Alap, a Kult-Turist Kft., a Siemens Zrt. és a Pensio Minőségi Közétkeztetés Kft. Ezeken a helyszíneken és az adománypontokon önkéntesek százai segédkeztek, és ismert személyek, sportolók, énekesek, televíziós műsorvezetők is bekapcsolódtak a munkába.

Lehel László az adományok felhasználásával kapcsolatban kiemelte: az azonnali, kézzelfogható támogatás mellett nagy hangsúlyt kapnak azok a fejlesztések és hosszú távú programok, amelyek kitörési lehetőséget kínálnak a legszegényebb körülmények között élőknek. A szervezet országos segélyközpontjának működésére, segélyakciókra és gyerekfejlesztő programokra az adományok 40%-át fordítják. Az összeg mintegy harmada a tizenegy regionális központ működését fedezi – az országos intézményhálózatban több mint 300 szakember közreműködésével, több tucat szociális szolgáltatással igyekeznek hosszú távú segítségben részesíteni a rászorulókat. Hasonló nagyságrendű (29%) összeg jut a központok fejlesztésére és újabbak létrehozására.

BŐVEBBEN: www.segelyszervezet.hu

Nemzetközi szinten

Az adventi adományokat a segélyszervezet a legszigorúbb nemzetközi standardok szerint használja fel, a könyvvizsgálatot a KPMG végzi. Vállalásainak megfelelően az adományok 85%-a közvetlenül a rászorulókat segítő tevékenységeket fedezi, 9% az átlátható, szakszerű és fenntartható segítségnyújtás feltételeinek megteremté­sére szolgál, 6% pedig a visszacsatolást, az adománygyűjtést és az önkéntesek képzését segíti.

Bejelentkezés
Bejelentkezés Bejelentkezés Facebook azonosítóval

Regisztrálok E-mail aktiválás Jelszóemlékeztető

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.