Kovács úr – kérésére nevezzük így – január másodikán próbált kocsijára két megyei autópálya-matricát vásárolni. Regisztrált a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) honlapján, megadta a szükséges adatokat és elégedetten konstatálta, sikerrel járt, hiszen levonták bankszámlájáról a kétszer ötezer forintot. Örömét csak egyvalami rontotta el. A rendszer rögtön a pénz elutalása után hibaüzenetet küldött arról, hogy a két matrica közül csak az egyiknek a megvásárlása volt sikeres.
Kovács úr ezután intézkedni próbált: a telefonos ügyfélszolgálatot nem tudta elérni, ezért írásban tett panaszt a NÚSZ-nál és a fogyasztóvédelmi felügyelőségnél. Reklamációi felemás eredményt hoztak. A fogyasztóvédelem lényegében megállapította az autópályacég hibáját, mulasztását, de jelezte, semmit nem tehet az ügyben. Bár a panaszbejelentő e-mailre napokon át nem válaszolt a NÚSZ, időközben Kovács úrnak sikerült elérnie az ügyfélszolgálatot, ahol igyekeztek megnyugtatni, bár tényleg nem tudtak neki igazolást adni a matrica megvásárlásáról, sőt, a rendszer azt írja ki, hogy nem is vett, autója rendszámát rögzítették, így nem kell büntetéstől tartania.
Csak a tarifa biztos... Reviczky Zsolt / Népszabadság |
Aztán végül megérkezett az írásos válasz is a cégtől: saját magukkal szemben igen nagyvonalúan csupán túlterheltség miatti rendszerlassulásként értékelték azt, hogy a pénzt levonták, de matricát nem adtak. A cég megerősítette a levélben, hogy a hiba miatt nem kell büntetéstől tartani, és ígérte, január 31-ig elküldik a „jogosultság igazolását” tartalmazó adatlapot.