A fővárosi önkormányzat annak ellenére tervezett be 12,4 milliárd forintot a helyközi közlekedésre állami finanszírozásként, hogy a kormány bejelentette, átveszi az agglomerációs járatokat.
Ezt még különösebbé teszi a tervezetben egy megjegyzés: „Enélkül az összeg nélkül finanszírozhatatlan a főváros költségvetése." Mindez arra utal, az agglomerációs járatokat úgy adnák át, hogy közben az állami támogatást megtartanák.
Korántsem ez az egyetlen meghökkentő tétel a főváros 313 milliárd forintos költségvetési tervében. A BKV például 13,37 milliárdért vásárol az idén buszokat a felújítás miatt kieső M3-as metróvonal felszíni pótlásához, holott eddig hitelt se vehetett fel járműbeszerzésre. Az észak-déli metróvonal rekonstrukciójának kiviteli terveire 2 milliárdot, míg az előkészítésre 1,2 milliárdot szánnak. Ehhez képest a ciklus másik zászlóshajójának szánt római-parti mobil gát tervei 383 millióba kerülnek, az építés idei költségvonzata pedig 1,6 milliárd.
A fővárosi állatkert fejlesztésébe 3,2 milliárddal száll be a főváros. Az elektronikus jegyrendszer idei kiadása 2,2 milliárd. Ezeknél jóval kisebb, de sokkal furcsább tétel a gödöllői HÉV és a 2-as metró összekötésének előkészítésére saját forrásból betervezett 500 millió forint. (Egy másik soron – HÉV és M2 fejlesztés címén – még szerepel egy egymilliárdos tétel.) Ez ugyanis felveti azt a kérdést: Minek tervez a főváros a HÉV-vel, ha azokat a MÁV működteti tovább elővárosi vasútjaként? A vitatott újpalotai villamospálya építésére 930 milliót költenének.