A versenytársak azt harsogták, hogy nagy lufi az egész, mert lehetetlen küldetés olcsón biztonságos családi autót gyártani, ráadásul a környezetvédelmi előírásoknak is megfelelő motorral. Az eddigi kísérletek közül volt, amelyik sikerült, volt, amelyik nem, de a kudarcok sem szegték kedvét a versenytársaknak.
Egyre több márka száll ringbe, hogy megvívjon a Daciával, mely másfél évtizede jelent meg olcsó modelljeivel az európai piacon. Ígéretes a szegmens, amely tavaly globálisan 9,4 millió kocsit értékesített, és az IHS előrejelzése szerint 2020-ra ez a szám 11,5 millióra nő, ami a világtermelés 15 százalékát jelenti.
Az üzletből a VW sem akar kimaradni, ezért már teszteli négyajtós modelljét, amely költséghatékonysági okokból egy korábbi Jetta elemeiből készül majd, először Kínában, majd Indiában és Brazíliában.
Az első darabok megjelenése jövőre várható, a hatezer eurós (1,8 millió forintos) autó tervezett éves darabszáma félmillió. Ha pontosak akarunk lenni, ez már nem is fapados, csak olcsó, vagy ahogy mostanában nevezik, szuperolcsó – a járműiparban használt angol elnevezése ezeknek a „budget car”. Sokan fanyalogtak és kudarcot jósoltak évekkel ezelőtt a Dacia anyakonszernjének, a Renault ötletére.