Jelenlegi munkahelye a Red Bull Racing structurs analyst részlege, ahol a mérnökök feladata a váz, a motor, a futómű és az aerodinamikai fém-, valamint kompozitalkatrészek szilárdságtani és rugalmassági vizsgálata, és az, hogy minél könnyebb elemeket tervezzenek. A lényeg a gyorsaság és megbízhatóság – mindez a legmagasabb műszaki szinten.
Komoly elismerés ez a BME-nek és a Formula Student csapatának, amely sok tehetséges mérnököt nevelt. Az FRT alapítója és első csapatkapitánya Bári Gergely, aki a túraautó-világbajnokságon (WTCC) a több futamot is nyert Michelisz Norbert versenymérnökeként már elismerést szerzett a sportágban, és tekintélye van a Honda gyári csapatánál is, miközben előad a Kecskeméti Főiskola járműtanszékén.
A BME-re járt és Formula-csapattag volt a kamion-Európa-bajnok Kiss Norbert versenymérnöke, Bakó Csaba is, aki részt vett az FRT 2008-as autójának megépítésében, és vezette is azt, tesztpilótaként olykor a kamionbajnok is besegített az egyetemistáknak.
Ahogy Michelisz Norbertet, úgy az ETCC-futamgyőztes szerb Dusan Borkovicsot és az ugyancsak futamelsőséget szerző Ficza Ferencet is magyar szervizcsapat segíti, ebben is több egykori BME-egyetemista és Formula Student-tag dolgozik: a B3 Racing Team technikai igazgatója Bári Dávid, míg a Zengő Junior Team szerelőcsapatát a Bári fivérek unokatestvére, Kathy Sándor vezeti.
|
Bári Gergő WTCC-versenymérnök Boros Jenő / Népszabadság |
Tavaly még a Marussia központjában, Banbury-ben dolgozott, idén már az F1-es Red Bull alkalmazottja Hegedűs Andor, aki a négyszeres világbajnok csapatnak tervez olyan szervizeszközöket, amelyekkel gyorsabban dolgozhatnak a szerelők a bokszban. A Red Bullnál alkalmazott még Köbli Lajos szakács és a vendéglátó részlegben dolgozik Borsos Vanda és Czvetkó Nikolett.
Oxfordshire-ben, a Williams csapat Advanced Engineering részlegénél mérnök István Géza, aki
a legkorszerűbb technológiák Forma–1-ben való alkalmazásán dolgozik,
de sok minden mást is csinálhat, mert a családi irányítású és többségi tulajdonú Williams részt vett a Nissan Nismo-projektben, a Formula E villamos hajtású versenyautók és a Jaguar C-X75-ös fejlesztésében is, utóbbinál a különálló cellák akkumulátorcsomaggá alakítása volt a magyar mérnök feladata.