Tesla, BMW, Nissan, Renault: a világ legnagyobb villanyautó-gyártóinak szakembereivel, valamint a magyar államelnök és szakminiszter részvételével tartottak konferenciát a budapesti Millenárison, ahol a legújabb modelleket is felvonultatták.
Otthon, éjszaka olcsón tankolni, felár nélkül automata váltós kocsit kapni és csak kétévenként, vagy 60 ezer kilométerenként szervizbe járni – ezt nyújtja egy villanyautó. Már ha kifizettük az árát, ami azért nem kevés, és további hátrány a ritka töltőhálózat. A budapesti szakkonferencián teljes lefedettséget és havi közműszámlához csatolt elszámolást vizionáltak a politikusok, a szakemberek pedig gyorsabb töltőket és nagyobb hatótávolságú akkumulátorokat ígértek.
Rangos mezőnyt verbuvált össze a Nemzetgazdasági Minisztérium, mert a húszfős előadói listán a legmagasabb szintű állami és szakmai vezetők mellett a globális villanyautó-piac valamennyi meghatározó cége megjelent. Ráadásul őszintén beszéltek gondokról és valódi teljesítményekről: Jelle Vastert, a Tesla európai töltőhálózatának vezetője például következetesen négyszáz kilométeres hatótávolságot említett, miközben a cég ennél 25 százalékkal többet ígér vevőinek...
Az Új úton az elektromobilitás az Európai Unióban című nemzetközi konferenciát megnyitó Áder János időutazásról beszélt: az automobilizmus hőskorában már népszerű volt a villanyautózás, ám a korlátozott kapacitású és lassan tölthető akkumulátorok, valamint a kevés töltőhely és a rövid hatótávolság miatt száz évre zárójelbe került a tiszta modell.