Szocialista modellek cseréje mozgatta egykor a régió legnagyobb használtautó-telepét. A Tangóként is elhíresült bolhapiac szomszédságában, az M5-ös mellett negyedszázada nyitották meg a helyet, ahol napjainkban is megy a kocsik adásvétele.
Változnak az idők, változnak a trendek: volt korszak, amikor az újak domináltak, volt, amikor a használtak. A merkuros időkben, vagyis a tartós fogyasztási javak elosztásos rendszerében mindenki új autóra vágyott, ám olykor négy-öt évet is várni kellett egy nulla kilométeres Trabantra vagy Ladára. Aki türelmetlen és persze az átlagosnál tehetősebb volt, az húsz-huszonöt százalékos felárért vehetett majdnem új kocsit, így a hetvenes évek végén százezerért már gyorsan hozzá lehetett jutni a 80 ezres listaárú Ladához.
Fontos forráshelyek voltak az ugyancsak államilag szervezett használtautó-piacok, ám a kereslet gyorsan kinőtte a budapesti Röppentyű utcában és a kőbányai vásárváros parkolójában működtetett állandó és alkalmi kereskedéseket. Nagy lépés volt az M5-ös bevezető szakasza mellett, a Nagykőrösi úton éppen negyedszázada megnyitott használtautó-piac, amely a régióban ma is a legnagyobb.
Negyedszázada használt abroncsok és kelet-európai modellek domináltak a használtpiacon A szerző felvétele |