Egyelőre még gazdag a demonstráció: 220 járműipari kiállító száz premierjére tízezer újságíró akkreditálta magát, és március 13-ig 700 ezer látogatót várnak a Palexpóba. Valószínűleg ennél többen is eljönnek, mert ígéretes az idei felhozatal is, és sok modell csak itt látható. A helyiek fenegyereke, az autóipari beszállító svájci Rinspeed ismét nagyot villantott: a villamos hajtású Etos rendszere folyamatosan figyeli a vezető szemmozgását: amennyiben gyakrabban lehunyja, vagyis reakcióideje lassul, akkor figyelmeztet, vészhelyzetben átveszi a kormányzást és automatikusan fékez. Normális megállás után drónleszállóhelynek is használható a kocsi fara, melyen szabályozható LED-es platformmal lehet üzenni az égieknek.
Legújabb GT sportkocsijának két piros kereke a hasonló színű abroncsokkal szerelt 1928-as Motoclub 500-as motorkerékpárjának állít emléket a német Opel, de ezenkívül minden a jövőbe mutat. A tanulmányautóban nincsenek nyomógombok, minden központi érintőfelületről vagy hangvezérléssel irányítható. A tanulékony kezelőfunkció felismeri az ismétlődő szokásokat és alkalmazkodik a vezető igényeihez. A parancsokra és kérdésekre szóban válaszol, de állítólag képes a helyzethez illő zenét választani és belső hőmérséklet beállítani. Tükrök helyett kamerák és monitorok mutatják a mögöttes forgalmat és hanggal is figyelmeztet, ha például a vezető nem észleli a közeledő motorost. A kocsi orrában háromhengeres benzines turbómotor van, Made in Szentgotthárd jelzéssel.
Az intelligens technikáknál és hibrideknél jobban hódítanak a sportterepjárók: a legújabb változatát a Maserati dobta be: a Levantéből évente tízezer készül majd, a legolcsóbb változatból nagyjából öt Suzuki S-Crosst lehet kapni. De van még több SUV-újdonság: Audi Q2-es, Borgward BX7-es, Ford Kuga, Seat Ateca, Toyota C-HR, Skoda Vision, SsangYong SIV2-es és a nyitott VW T-Cross Breeze.
A legnagyobb tömeg idén is a szupersportkocsiknál tülekedik: az Apollo Gumper, Aston Martin DB11-es és az 1500 lóerős Bugatti Chiron, a Ferrari GTC4Lusso, a McLaren 570GT, a Morgan EV3-as, a Pagani Huayra, valamint a Spyker C8 Preliator erős és látványos, mégsem ezek vitték el a show-t. A VW konszernhez tartozó sportkocsigyár Centenariójából negyven készül az alapító Ferrucino Lamborghini emlékére: a 770 lóerős modell ára közel kétmillió euró. Itt a feltámasztott Renault Alpine sportkocsi és a Palexpo szenzációja, a horvát Rimac, mely igazi hiperautó: négy villanymotorjának 1088 lóerős teljesítményével és 1600 newtonméteres nyomatékával 2,6 másodperc alatt éri el a százas tempót és 355 km/órás sebességre képes. Egy töltéssel 330 kilométert megy, már amennyiben nem használják ki maximális képességeit, mert néhány gyorsulás után érdemes töltőt keresni, amíg még marad némi szufla a 8450 cellás akkumulátorban.