Az utolsó futamon még nem dőlt el a bajnoki cím: mert a pole-pozíciót megszerző Lucas Auer sokáig vezetett, ám végül a jól taktikázó Edoardo Mortara győzött – idén harmadszor - a német és Marco Wittmann előtt. A magyarországi futam előtt így áll a DTM: Marco Wittmann (BMW Team RMG) 170 pont, Edoardo Montaon (Audi Sport Team Abt) 137 pont és Robert Wickens (Mercedes AMG Silberpfeil Energy) 120 pont.
A közel harmincautós mezőnyben a gyári csapatok V8-as, 500 lóerős és 500 newtonméteres nyomatékú motorjainak teljesítménye mellett a versenyszabályok is garantálják, hogy viszonylag kiegyenlített és izgalmas futamok legyenek. Nem véletlen, hogy a tavalyi szezon tizennyolc futamán tizenkét különböző pilóta nyert.
A dominanciát próbálják elkerülni változó a büntetősúlyozással: idén nem versenyzőnként, hanem márkánként osztják ki a többletet, ami azt is jelenti, hogy a szezon elején pilótástul 1120 kilogrammos kocsikra minden időmérőedzésen az adott márka legjobban szereplő autójának eredménye alapján öt kilogrammot hozzáadnak, vagy elvesznek ebből a keretből.
De nem a szabvány 2,5 kilogrammos wolfram súlyok, hanem az igazán komoly műszaki háttér és szélcsatornatesztek miatt 30-50 millió eurós egy csapat éves költségvetése, ami azért nem rázza meg a három prémiummárkát, hiszen népszerű és nagy reklámerejű a sportág.
A DTM-autóknál több alkatrész és a hajtóanyag is egységes: a motorvezérlő elektronika a Boschtól érkezik, a Ventus abroncsok a Hankooktól, a 118 literes tankokba pedig csak Ultimate 102-es Aral üzemanyagot szabad tölteni.
Ahogy a Forma 1-ben, a DTM-ben is csak egy másodpercen belüli távolságban szabad használni a DRS-t: a kormányról működtethető és közel síkba dönthető hátsó szárny használatát azonban más is korlátozza. A pálya hossza alapján határozza meg a versenybíróság, hogy futamonként hányszor nyitható a hátsó szárny: Hockenheimben például 39-szer lehetett nyitni a 40 perces futamon és 57-szer a hatvan percesen. A szezon legrövidebb pályáján, a Norisringen 75, illetve 111 nyitás volt engedélyezett minden pilótának.
Utascella vészkijárattal
Az Forma 1-eseknél is biztonságosabb autók csak formájukban emlékeztetnek az utcaiakra, mert a borítás alatt a karbon monocoque utascellában ülő pilótát nagy szilárdságú acélból készült bukócsőváz is védi. A tömegbaleseteknél a karosszéria tetejébe épített mentőajtó segíti a menekülést. A 2,75 méteres tengelytávú autók méretei egységesek: hosszúság 4,65 méter, szélesség 1,95 m, magasság 1,15 méter.