Éjszakai gyorsasági futam, cross a homokbányában, verseny a Népligetben, a Hősök terén és a ferihegyi repülőtér betonján, világcsúcskísérlet a gyóni egyenesben – ez mind-mind Magyarországon történt, ahol az autó- és motorsport mindig úri mulatságnak számított.
A technika sokba kerül, ezért még a nagyon tehetséges pilóták közül is csak néhány magyarnak sikerült feljutni a nemzetközi mezőnybe: a kamion Európa-bajnok Kiss Norbert mellett több futamot is nyert a túraautó-világbajnokságon(WTCC) Michelisz Norbert, de ezzel aztán vége is az aktuális listának. Pedig van múltja a magyar sikereknek: a világ legelső Grand Prix-futamát Szisz Ferenc nyerte, igaz, nem szülőhazájában.
Biztonsági autó nélküli mentőakció az első Magyar Nagydíjon A szerző felvétele |
Lehet bárhol verseny, rali a hajmáskéri lőtéren vagy például gyorsasági futam a mogyoródi völgyben, a nézőszám mindig százezer feletti, pedig ezekre a helyszínekre nem lehet eljutni metróval és –az üzemanyagon kívül – az úthasználatért is fizetni kell. A nem éppen olcsó belépőről már nem is beszélve, amit évente több mint kétszázezren vesznek meg a Forma–1-es Magyar Nagydíjra, melyet a hétvégén harmincadszor rendeznek meg.