Már a tervezésnél eldől, hogy vészhelyzetekben mennyire partner egy autó, hiszen a gyalogosvédelmet a kocsi magassága, a lökhárító élének keménysége, a motorháztető deformációs képessége, valamint a szélvédőnek, az első tetőoszlopoknak és a szélvédőkeretnek a keménysége határozza meg. A többi teszthez hasonlóan a gyalogoselütéshez is műszeres bábukat alkalmaznak.
Előny az alacsony építés, mert ilyenkor nem repül magasra és utána nem zuhan nagyot az elütött gyalogos, jelentősen csökkenti a sérülések mértékét a puha motorháztető, valamint az orr-részbe épített légzsák. Ebben úttörő a Volvo, amely már három éve szériaként szállítja ezt V40-es modelljéhez. Nem kevésbé fontos a svédek által kínált, az idei teszteknél már pontokat érő gyalogosfelismerő, valamint automatikus vészfékasszisztens. Összesített eredménye alapján nem véletlenül kapott öt csillagot a Volvo.
Ha csak a gyalogoselütést nézzük, akkor a Euro NCAP legjobbjainak listájára két alacsony építésű sportkocsi mellett nem kis meglepetésre magasabb szabadidő-autó is felkerült. A mezőny legjobbja, a Mazda MX5-ös. A roadtser 93 százalékos teljesítménnyel került az első helyre, második az ugyancsak kétüléses BMW Z4-es sportkocsi, mely éppen csak megelőzte az Infiniti Q30-ast, amelynek magas orra van, csakúgy, mint a Mazda CX3-asnak, amely ötödik lett. A világ első gyalogoslégzsákkal ellátott autója, a Volvo V40-es csak negyedik, miközben a fejvédelmet vizsgálva messze a legjobban szerepelt.
Az új értékelés érdekessége, hogy a Suzuki Baleno alapváltozata három csillagot, a feláras Radar Brake asszisztensekkel felszerelt modell négy csillagot kapott. Az idei év első ötcsillagosa az új Toyota Prius lett, mert rendelkezik Safety Sense gyalogosfelismerő és automatikus vészfékező rendszerrel.