A legtöbb úttörő műszaki megoldás a repülőgéptechnikából vagy az autósportból került át a hétköznapi modellekbe, de olykor előfordult a fordítottja is. ABS, kerámia féktárcsák, karbon műszerfal és magnéziumötvözetű felni, ma már mind megtalálható utcai autókban és versenygépeken is. Ahogy a látványos légterelő és aerodinamikai csomag alatt megbújó szuper-technika is, mely olykor annyira megnövelte a versenyautók sebességét és stabilitását, hogy egyetlen szezon után tiltólistára került.
Karbonból készül a McLaren versenyautó és utcai sportkocsi utascellája |
Maradhatott a félautomata váltó, amit a Forma–1-es autókhoz és a Renault Twingóhoz is már húsz éve a Borg & Back cég szállított. A kormányról vezérelhető sebességváltó gyorsabb, és abban segít, hogy a pilótának nem kell kuplungolnia, mert elvégzi helyette a hidraulikus rendszer. Ez már hódít a hétköznapi autóknál is, csak meg kell fizetni. Ahogy az aktív futóművet, melyet száműztek a világbajnoki futamokról. A komplikált rendszert már a nyolcvanas években tesztelték, aztán 1993-ban pedig bekerült a Forma–1-es Williams autójába, de hiába növelte a kanyarstabilitást, mivel a drága rendszert nem minden csapat engedhette meg magának, betiltották a számítógépes vezérlésű aktív futóművet.