Honfitársaink értékelték az úttörők bátorságát, és buzgóbban vették termékeiket, így az Opel meg a Suzuki behozhatatlan előnyre tett szert, és mindkettő napjainkban is a lista élén áll: az újkori magyarországi autógyártás márkáiból van a legtöbb a hazai járműállományban.
A KSH legfrissebb adatai szerint a közel 3,2 millió hazai személyautóparkban évek óta Opelből (451 ezer db) van a legtöbb, majd a Suzuki (405 ezer db) következik. A verseny 1992 márciusában, illetve szeptemberében indult, ekkor kezdtek termelni a beruházások Szentgotthárdon, illetve Esztergomban.
A listát nézve még sokáig nincs esély a trónfosztásra, hiszen egészen más árkategóriákban utaznak a győri Audik és a kecskeméti Mercedesek, így magyarországi eladásaik messze elmaradnak az Opeltől és a Suzukitól. A hazai kereseti viszonyokat nézve ez még sokáig így marad. Audikból és Mercedesekből 80-80 ezer fut a hazai utakon, ám ezeket is megelőzi a 84 ezer darabos BMW, ami főleg a használtautó-importnak köszönhető. Ezzel a három prémiummárka messze megelőzi a korábbi favoritokat: a népszerűségi listát egykor évtizedekig vezető, ám immár a tizenhetedik helyezett Ladákból egy év alatt tízezret vontak ki a forgalomból, számuk jelenleg 63 ezer, a Zsiguli-/Lada-állomány átlagkora 27,4 év. Ezen alig javít a márka új modelljeit decembertől ismét forgalmazó Lada Hungary, mely idén mindössze ezer autó eladását tervezi.
Keletnémet autóból egykor összesen hatszázezret importált a Merkur, számuk jelenleg 33 ezer. Egy év alatt hatezerrel csökkent a Trabant-állomány, de így is több van belőle jelenleg itthon, mint a németeknél. A KSH adatai szerint 2016-ban Wartburgból 12,4 ezer szerepel a nyilvántartásban.