Még mindig Budapest a legnépszerűbb város

A főváros a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák száma alapján mind a külföldi, mind a magyar turisták körében megőrizte vezető pozícióját. Az elmúlt évekhez hasonlóan az ezüstérmet Hévíz, a bronzot Hajdúszoboszló szerezte meg.

Világjárás a Hársfa utcában

A Hársfa utca és a Dob utca sarkára a múlt század harmincas éveiben tervezték meg és építették fel a Bauhaus szellemében fogant budapesti postapalotát –benne az eleve Bélyegmúzeumnak szánt szekcióval.

Budapest is felkerült a Lonely Planet tízes toplistájára

Az útikönyvkiadó szerint a legjobb nyári úti célok 2010-ben: London, Párizs, Barcelona, Róma, Bécs, Berlin, Dubrovnik, Athén, Isztambul és Budapest.

Vízi autóbusz

Még tavasszal egy állóhajón ebédeltünk, amikor először pillantottam meg, és felkiáltottam: – Ott egy vízibusz! De a folyónak háttal ülők nyugodtan tovább kanalazták a levest.

Erzsébetváros: ahogy még sosem látta

A Belső-Erzsébetváros a világörökség része, és természetes célpontja mindazoknak, akiket érdekel a XIX-XX. század építészete. Akad azonban ezen a fertályon jó néhány olyan látnivaló, amelyet inkább csak a helybeliek ismernek.

 

Kártya 2,5 milliós vevőkörrel

Áprilistól tartalmában és kommunikációjában is megújul a Budapest Kártya. A kínálat egységesebb, átláthatóbb lesz, s jobban eligazítja a külföldieket. Egy év múlva jöhet a chipes változat, három éven belül pedig minőségbiztosítás garantálhatja a kártya mögötti szolgáltatások színvonalát

Sok új szolgáltató érdeklődik az új formában megjelenő Budapest Kártya iránt, ők jövő hétfőig csatlakozhatnak a programhoz. Mint azt Molnár József, a kibocsátó Budapesti Turisztikai Szolgáltató Központ Nonprofi t Kft. (BTSZK) ügyvezetője lapunknak elmondta, a kártya a mostanival szemben egységes, bővített kínálati csomagot tartalmaz, s érthető formában összerendezi a kedvezmények és az elfogadóhelyek sorát.

Újfajta kommunikációval növelnék a kártya forgalmát: tavaly mindössze 69 ezer fogyott belőle, miközben Budapesten évente 2,5 millió turista mintegy hatmillió vendégéjszakát tölt el. „Igazán hősies teljesítmény” a 40–50 százalékos növekedés lenne, reálisan 2011-ben a negyedével többet tudnak majd eladni belőle.

A legnagyobb előrelépés a csipalapú, úgynevezett okos plasztik bevezetése lesz. Ehhez az elmúlt néhány hónap kevés volt, de egy éven belül az összes elfogadóhelyen ki lehet építeni a rendszert. A költségekről Molnár József egyelőre nem árult el részleteket, azt azonban elmondta, ahogy egyre többen vásárolják meg a kártyát, idővel a szolgáltatóknak fizetendő jutalékok is csökkenthetők.

A remények szerint jövő csütörtökön, az Utazás kiállítás szakmai napján aláírhatják az együttműködési megállapodását a Magyar Turizmus (MT) Zrt.-vel, s ez forrást jelenthet a kommunikációhoz. Az új Budapest Kártya egyébként mind össze 300–400 forinttal drágul csak, s ha „megérkezik” a csipes plasztik, az sem lesz sokkal drágább, legfeljebb kilencezer forint.

Áprilistól az eddigi kusza kedvezményeket 10, 20 és 50 százalékos kedvezménycsoportba tömörítik. Bővülnek az opciók: ilyen lesz például az olcsóbb, úgynevezett walking- (sétáló-) formáció, mely csupán az ingyenes tömegközlekedést nem biztosítja. A 48 és 72 órás mellé bevezetik a 24 órás kártyát is, a legnagyobb négy múzeumba pedig ingyenes lesz a belépés. Erről a Szépművészeti Múzeummal már megállapodtak.

A sokoldalúan használható, versenyképes tartalom mellett a legnagyobb változás a partnerek számára a lényegesen nagyobb hazai és nemzetközi promóció lesz. A megismertetésben hatékonyabb lehet, hogy az eddig a kártyához mellékelt prospektus helyett a teljes kínálat a másfélmillió példányban megjelenő új, Budapest Guide nevű kiadványban lesz olvasható. Az eddigiek mellett (reptér, éttermek, szállodák, Tourinform-irodák) az MT Zrt. összes külképviseletén is hozzá lehet jutni. Az információk a Budapestinfo című weboldalon is megjelennek majd.

Az MT Zrt. abban is segíthet, hogy a főváros megjelenítésében lényegesen nagyobb szerepet kaphasson a Budapest Kártya, melynek a jövőben kulcsszerepe lesz Budapest valódi turisztikai teljesítésének mérésében is. Erre jelen pillanatban csak a szálláshelyi statisztikák állnak rendelkezésre, viszont a hatékony turisztikai promócióhoz elengedhetetlen a szolgáltatásokból származó bevételek és a valós vendégigények megismerése. A jövőben a BTSZK – a partnerekkel egyetértésben – nagy hangsúlyt fektet a turisztikai szolgáltatások minőségének emelésére. Ezért a Budapest Kártya mögé legkésőbb három éven belül szeretnék megszerezni az ISO minőségbiztosítási támogatást.

Top cikkek