Kártya 2,5 milliós vevőkörrel
Sok új szolgáltató érdeklődik az új formában megjelenő Budapest Kártya iránt, ők jövő hétfőig csatlakozhatnak a programhoz. Mint azt Molnár József, a kibocsátó Budapesti Turisztikai Szolgáltató Központ Nonprofi t Kft. (BTSZK) ügyvezetője lapunknak elmondta, a kártya a mostanival szemben egységes, bővített kínálati csomagot tartalmaz, s érthető formában összerendezi a kedvezmények és az elfogadóhelyek sorát.
Újfajta kommunikációval növelnék a kártya forgalmát: tavaly mindössze 69 ezer fogyott belőle, miközben Budapesten évente 2,5 millió turista mintegy hatmillió vendégéjszakát tölt el. „Igazán hősies teljesítmény” a 40–50 százalékos növekedés lenne, reálisan 2011-ben a negyedével többet tudnak majd eladni belőle.
A legnagyobb előrelépés a csipalapú, úgynevezett okos plasztik bevezetése lesz. Ehhez az elmúlt néhány hónap kevés volt, de egy éven belül az összes elfogadóhelyen ki lehet építeni a rendszert. A költségekről Molnár József egyelőre nem árult el részleteket, azt azonban elmondta, ahogy egyre többen vásárolják meg a kártyát, idővel a szolgáltatóknak fizetendő jutalékok is csökkenthetők.
A remények szerint jövő csütörtökön, az Utazás kiállítás szakmai napján aláírhatják az együttműködési megállapodását a Magyar Turizmus (MT) Zrt.-vel, s ez forrást jelenthet a kommunikációhoz. Az új Budapest Kártya egyébként mind össze 300–400 forinttal drágul csak, s ha „megérkezik” a csipes plasztik, az sem lesz sokkal drágább, legfeljebb kilencezer forint.
Áprilistól az eddigi kusza kedvezményeket 10, 20 és 50 százalékos kedvezménycsoportba tömörítik. Bővülnek az opciók: ilyen lesz például az olcsóbb, úgynevezett walking- (sétáló-) formáció, mely csupán az ingyenes tömegközlekedést nem biztosítja. A 48 és 72 órás mellé bevezetik a 24 órás kártyát is, a legnagyobb négy múzeumba pedig ingyenes lesz a belépés. Erről a Szépművészeti Múzeummal már megállapodtak.
A sokoldalúan használható, versenyképes tartalom mellett a legnagyobb változás a partnerek számára a lényegesen nagyobb hazai és nemzetközi promóció lesz. A megismertetésben hatékonyabb lehet, hogy az eddig a kártyához mellékelt prospektus helyett a teljes kínálat a másfélmillió példányban megjelenő új, Budapest Guide nevű kiadványban lesz olvasható. Az eddigiek mellett (reptér, éttermek, szállodák, Tourinform-irodák) az MT Zrt. összes külképviseletén is hozzá lehet jutni. Az információk a Budapestinfo című weboldalon is megjelennek majd.
Az MT Zrt. abban is segíthet, hogy a főváros megjelenítésében lényegesen nagyobb szerepet kaphasson a Budapest Kártya, melynek a jövőben kulcsszerepe lesz Budapest valódi turisztikai teljesítésének mérésében is. Erre jelen pillanatban csak a szálláshelyi statisztikák állnak rendelkezésre, viszont a hatékony turisztikai promócióhoz elengedhetetlen a szolgáltatásokból származó bevételek és a valós vendégigények megismerése. A jövőben a BTSZK – a partnerekkel egyetértésben – nagy hangsúlyt fektet a turisztikai szolgáltatások minőségének emelésére. Ezért a Budapest Kártya mögé legkésőbb három éven belül szeretnék megszerezni az ISO minőségbiztosítási támogatást.