Több ezren csobbantak a Dunába

A kétéltű városnéző busz szeptember 18-i indulása óta több ezer külföldi turistát fogadott fedélzetén. Novembertől minden vasárnap a belföldi turistákat várják.

Mindenki volt már a Hősök terén?

A Föld lakosságának zöme sohasem volt még Budapesten.

Idén a villamoson is lesz ingyenes idegenvezetés

Buszon, villamoson, kerékpáron és gyalogosan is részt vehetünk budapesti városnézésen az Idegenvezetői Világnapon február 28-án, vasárnap.

Még mindig Budapest a legnépszerűbb város

A főváros a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák száma alapján mind a külföldi, mind a magyar turisták körében megőrizte vezető pozícióját. Az elmúlt évekhez hasonlóan az ezüstérmet Hévíz, a bronzot Hajdúszoboszló szerezte meg.

Világjárás a Hársfa utcában

A Hársfa utca és a Dob utca sarkára a múlt század harmincas éveiben tervezték meg és építették fel a Bauhaus szellemében fogant budapesti postapalotát –benne az eleve Bélyegmúzeumnak szánt szekcióval.

 

Budapest is felkerült a Lonely Planet tízes toplistájára

Az útikönyvkiadó szerint a legjobb nyári úti célok 2010-ben: London, Párizs, Barcelona, Róma, Bécs, Berlin, Dubrovnik, Athén, Isztambul és Budapest.

A Lonely Planet Europe 2010-es kiadásában Budapest is felkerült a 10 ajánlott város közé. A nyári "Grand Tour" London, Párizs, Barcelona, Róma, Bécs, Berlin, Dubrovnik, Athén és Isztambul mellett Budapestre csábítja az olvasót.

Az útikönyv elsősorban Budapest közelségére, mozgalmas kávéházi életére, az új és a régi épületek és emlékek különleges együttesére, a Budai Várra és az egyedülálló termál fürdőkre irányítva a figyelmet.

A BTH Budapesti Turisztikai Nonprofit Kft  legutóbbi kulturális kutatása szerint az utazás során használt információforrások közül az útikönyvek szerepe a legjelentősebb, ezt követik még kiemelkedő számban az információs irodák, majd a térképek.

A BTH a BudapeStudy programjában Budapesti szállodák és más szolgáltató partnerekkel együttműködve egész évben folyamatosan vendégül lát külföldi újságírókat, útikönyvírókat, forgatócsoportokat. Ezek a megjelenések a hirdetéseknél jóval hatékonyabbak, megragadják, közvetlen utazásra ösztönzik az olvasót, az útikönyvek pedig az itt tartózkodásuk során kalauzolják el a turistát a legizgalmasabb helyszínekre.

Top cikkek