A barátságosabb városért

Női parkolókat, nőkről elnevezett utcákat, gyerekbarát közhivatalokat és menedékházakat szeretnének Budapesten annak a javaslatnak a készítői, amely egy nők számára barátságosabb városért született.

Betegjogok: Magyarország hetedik

A betegjogok értékeléséről hoztak nyilvánosságra nemzetközi rangsort.

Séta Soroksár zöld kertjében

Ha valaki ebben a hatvanhektáros soroksári botanikus kertben sétálgat, egyúttal a világot is bejárja.

Betyáros csúszások a Bakony szívében

Egész napra elegendő szórakozást kínál a nemrég megnyílt Sobri Jóska Bakonyi Kalandpark.

Új nagykövet a bécsi magyar ENSZ-képviseleten

Átadta megbízólevelét Banai Károly, Magyarország bécsi állandó ENSZ-képviseletének új vezetője Antonio Maria Costának, az Egyesült Nemzetek Bécsi Irodája élén álló főtitkárhelyettesnek - tudatta kedden közleményben az ENSZ-iroda.

 

A szállásfotó sem csalhat!

Ne hagyjuk, hogy becsapjanak! - írja lapunkhoz küldött közleményében az Európai Fogyasztói Központ magyarországi igazgatója, Morvay György, aki az utazási szerződéseket újraszabályozó legutóbbi kormányrendelet alapján látja el információkkal és tanácsokkal az utasokat. Felhívja a figyelmet arra, hogy ha útközben kiderül, hogy az utazásszervező az ígért szolgáltatás jelentős részét nem tudja teljesíteni, akkor köteles a hiányokat más, hasonló értékű szolgáltatásokkal pótolni. Ha a pótszolgáltatás lényegesen értékesebb, mint az, amelyet nem teljesített, akkor a különbözetet nem háríthatja át az utasokra.

Ugyanez vonatkozik arra az esetre is, ha a szállás nem olyan, mint amit a prospektusban hirdetett az utazásszervező. Vagyis ilyenkor az iroda másik szállásról köteles gondoskodni, és annak költségeit állnia kell. A szállásnak pontosan meg kell egyeznie azzal a képpel, amelyet a prospektusban közzétettek - nem lehet a fotó csupán illusztráció -, és ha nem teljes az egyezés, akkor arra fel kell hívni az utas figyelmét. A közlemény bennünket arra szólít fel, hogy ne késlekedjünk, kifogásainkat haladéktalanul jelezzük az utazási irodának. Vegyünk vagy vetessünk fel jegyzőkönyvet a történtekről, a szövegét illusztráljuk a helyszínen készült fotókkal és írassuk alá az utastársakkal, úgy adjuk át az utazási iroda képviselőjének.

De mi van akkor, ha a helyettesítő szállást vagy szolgáltatást se fogadjuk el? Ha indokoltan utasítjuk vissza, akkor az iroda - kérésünkre - köteles minket haza, vagy a célország másik helyére szállítani, és a hazaszállítás költségeit viselni - szögezi le a fogyasztói központ közleménye. Hozzáteszi, hogy az utas kérheti a hibás teljesítés következtében felmerült kár megtérítését, amire az iroda csak akkor nem köteles, ha a hibás teljesítés rajta kívül álló okra, vis maiorra vezethető vissza.

Megkérdeztük a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége szóvivőjét, hogy ők is így értelmezik-e a kormányrendeletet. Molnár Judit azt felelte, hogy a közlemény szövege helytálló. Az új szabályozásban valóban újdonság, hogy ha az utas a helyettesítő szállást sem fogadja el, akkor az iroda a saját költségén köteles az illetőt hazaszállítani, amint az is, hogy a prospektusban közölt kép nem lehet csupán illusztráció. Megjegyezte: kivételek természetesen előfordulhatnak, azonban az irodák korrektül tájékoztatják az utasokat, ez áll az érdekükben is, hiszen ellenkező esetben rengeteg panasz zúdulna rájuk, és még az utasok elvesztésének is kitennék magukat.

Top cikkek