Összecsapások május 1-én: ötven őrizetbe vétel Berlin Kreuzbergben

Körülbelül ötven rendbontót vett őrizetbe a rendőrség keddre virradó éjjel Berlin Kreuzberg kerületében, ahol az idén is megismétlődtek a május elsejei incidensek, a rendőröknek ennek dacára sokkal kevesebb tennivalójuk volt, mint az előző években.

Obama a kapu előtt

Futóversenyekhez és rockkoncertekhez rendszeresen szolgál helyszínként a Brandenburgi kapu, Barack Obama esetleges itteni nyilvános fellépése azonban alaposan megosztja a német politikai élet szereplőit.

Friss jogosítványhoz fekete doboz

Fekete dobozt szerelnek a kezdő autóvezetőknek a gépkocsijába a keletnémet Brandenburg tartományban.

Kelet-Európában kötnek ki a német roncsok

Tízezrével kerülnek Kelet-Európába és Afrikába a németországi roncsprémium révén leselejtezett autók a német bűnügyi nyomozók szövetsége szerint (BDK).

A belgáknak is odaadná az Opelt a német kormány

Elfogadhatónak tartaná a német kormány, ha az Opel az eddig favorizált kandai-osztrák Magna autóipari beszállító helyett a belga RHJ pénzügyi befektetőhöz kerülne – írta szerdán a Bild című német lap.

 

Porsche-múzeum nyílt meg Stuttgartban

Egyesek szerint űrhajóra, mások szerint egy ragadozóra hasonlít az új Porsche-múzeum, amely kereken három évig tartó építés után nyílt meg a németországi Stuttgartban.

A 100 millió euróba került futurisztikus múzeum mintegy 5600 négyzetméteren terül el a Volkswagennel résztulajdonosként együttműködő, a német konszernben jelentős részvényesi szerepet is betöltő autógyár stuttgarti főhadiszállásával szembeni téren, a Porscheplatzon. A múzeum látogatói 80 kiállított sportautóban gyönyörködhetnek.

A múzeumot Wendelin Wiedeking németországi Porsche-igazgató nyitotta meg, nem rejtve véka alá, hogy az ünnepségre az európai autógyártást is jelentősen sújtó gazdasági válság erősen rányomta bélyegét. A múzeumnak eredetileg már 2007-ben kellett volna megnyílnia, de a körülmények közbeszóltak, ráadásul a múzeum megépítése az eredetileg tervezettnek a duplájába került.

A meghívott vendégek mindennek ellenére nem fukarkodtak a kivitelező cég, az osztrák Delugan-Meissl munkájának dicséretével. Hasonló elismeréssel szólt a "családi" múzeumról Wolfgang Porsche, a jelenlegi családfő, aki egyben a felügyelőbizottság elnöke. Porsche úgy vélte, hogy a múzeum a maga futurisztikus képével megtestesíti a cég sport-, illetve versenyautóinak szárnyalását, s egyben a jövőt is.

Bennfentesek szerint a mindössze három betonoszlopra "támaszkodó" múzeum megépítése nem volt könnyű. Az épület stabilitásának biztosításához 6000 tonna acélra volt szükség, csaknem olyan sokra, amennyit annak idején az Eiffel-toronyhoz használtak fel. Mindezzel összefüggésben az egyik építész, Roman Delugan a Porsche filozófiáját említette, nevezetesen: "Úgy emelkedni fel a földről, hogy közben nem szakadni el attól". S a Porsche emelkedni akar, miközben "mindkét lábával a földön jár". A múzeum egyfajta mozgó, állandóan változó kiállítás lesz, ahol a 80 "történelmi" jármű mellett a kiállításra kerülő autók váltják egymást. A látogatók ezenkívül egy szerelőcsarnokkal is megismerkedhetnek.

A világ egyik legtekintélyesebb autógyárának alapítója a krónikák szerint 1900-ban Ferdinand Porsche volt. Az általa tervezett Lohner-Porsche elektromos meghajtású gépkocsit a párizsi világkiállításon mutatták be. A fiatal mérnök és próbapilóta kerékagymotorokkal ellátott járművei tették világhírűvé a Porsche nevet. S ő volt az, aki 1928-ban technikai igazgatóként a Daimlernél kifejlesztette a legendás Mercedes SS és SSK kompresszoros sportautót, majd nem sokkal később, 1931-ben Stuttgartban létrehozta a Porsche tervezőirodáját, s megkezdte a Volkswagen előhírnökének tekintett prototípus kifejlesztését. (MTI)

A múzeum egyik büszkesége
A múzeum egyik büszkesége
Top cikkek