Drága poggyász
A krakkóiak meg bánkódhattak az öszszetört utcabútorok miatt. De a keletiek is nyertek, hiszen a fapadosok a fővárosokon kívüli vidékeket is megnyitottak, hirtelen egyszerűbb lett eljutni Skandinávia és a brit szigetek addig kieső részeire. Szóval jó amíg az üzemanyagárak nem szóltak közbe, s a "fapadosok" szárnyaltak. A "szakma" nem szereti ezt a szót, szívesebben nevezi "diszkont" társaságnak a visszafogott szolgáltatásokat nyújtó légi szállítókat.
Nos, a drágulásnak több következménye is lett. A fapadosok egyre drágulnak, mind több a külön megfizetendő költség. Ráadásul mióta nem annyira ígéretes az üzlet, a korábban szárnyaló cégek is csődközelbe kerültek, ahogy a hagyományos nagy társaságok is. Kedves utazó! Jól nézze meg a jegyajánlatokat, mert egyre több járulékos költséget számítanak fel mostanában a jegy ára mellé. Fizetni kell a már megszokott repülőtéri díjakat, fizetni kell az üzemanyag-pótdíjat, sőt a csomagfeladás díját is.
A korában általános 20 kilós jog már alig-alig létezik, s vannak társaságok, amelyek a kézipoggyászért is díjat számolnak fel. Ami az evés-ivást illeti, az ma már a szabályos repülőgépeken is többnyire spártai. Szóval a szokások átrendeződnek most majd. A piapartira érkezőket nem sajnálom, de kár lenne, ha tőlünk kevesebben jutnának el a fjordokig.