Szobaártaktikák internettel
A nagyközönséget és a viszonteladó irodákat megcélzó internetes foglalási oldalak egyre erőteljesebb elterjedésével a hazai szállodák többségének át kellett alakítania árképzési stratégiáját. Ezek a foglalási oldalak rugalmasak, napról napra alakíthatók, így rajtuk keresztül a hotelek minden más eszköznél jobban el tudják adni az üresen maradt szobákat, akár az utolsó pillanatban is. Amikor a szálloda foglaltsága épp alacsony - például holt szezonban, hét közben vagy bizonyos hónapokban -, az internetes oldalak segítségével azonnal reagálni tudnak a helyzetre, és a korábban remélt haszonból engedve, egyik napról a másikra meghirdethetnek egy-egy vonzó akciót, kedvezményt - magyarázza Szednicsek János, a Best Western Hotel Hungaria értékesítési vezetője.
A gyakran csak adott időszakokra vagy adott szobatípusra vonatkozó online árakkal sok esetben az éves szerződésekben foglalt, egyébként igen kedvező vállalati tarifák sem vehetik fel a versenyt. Az árazási gyakorlatok megváltozása ellenére mégsem szabad arra gondolni, hogy a vállalati szerződések ideje lejárt. Először is, számtalanszor előfordul, hogy a portálokon látott vonzó ajánlat csupán tájékoztató jellegű, ám nem foglalható. Másodszor, ezek a helyek általában csak egyénileg foglalhatók, csoportosan nem, vagyis a cég 12-20 fős üzleti találkozója számára nem elérhetők. A vállalati szobaár ráadásul egész évben érvényes.
Mindezek ellenére az internetes árakat a jelek szerint már felfedezték az üzleti utasok, a szakemberek szerint a nagyobb létszámú konferenciák résztvevői közül csaknem 10 százalék már egyénileg, interneten, a vállalati árnál jóval olcsóbban foglalja le a szállását.