Szoftverre nem érvényes a poggyászbiztosítás

Nehéz elképzelni kellemetlenebb szituációt, mint amikor külföldi tárgyalásunk előtt elvész a csomagunk, vagy ellopják notebookunkat a prezentációnkkal együtt. Az ilyen helyzetek következményeinek enyhítése érdekében - munkatársaink számára is - érdemes alaposabban válogatni a vállalati, illetve csoportos poggyászbiztosítások között.

Hogy milyen poggyászbiztosítást érdemes kötni, attól függ, milyen jellegű az utazás, illetve mit viszünk magunkkal - magyarázza Hévártné Vértesi Judit, az Európai Utazási Biztosító (EUB) Zrt. szolgáltatási igazgatója. Az üzleti utak nagy része egy- vagy kétnapos, maximum egyhetes, a csomag tartalma ennek megfelelően minimális hagyományos úti poggyászból áll.

Az üzleti utazóknak a biztosítók általában csoportos vállalati szerződést kínálnak, a biztosító a munkáltatóval szerződik jellemzően fix számú biztosított napra (az alsó határ 100 nap), amellyel a vállalat vezetősége belátása szerint gazdálkodhat. Így az ügyintézés is a vállalat és nem a munkatárs feladata, az igényeket központilag kezelik. A csoportos szerződés másik előnye, hogy benne eleve az igényeink szerint válogathatók össze a biztosítás elemei.

A biztosítást szinte minden úti holminkra megköthetjük, de csak a józan ész szabályai szerint. Előfordult például, hogy egy számítástechnikai cég utazáskor egymillió forintra akart biztosítást kötni, ám kiderült: az összegből százezer forintot tett ki maga a számítógép, és kilencszázezret a szoftver, ami viszont nem biztosítható. Azt is jegyezzük meg, hogy műszaki cikket soha ne adjunk fel a repülőre, csak kézipoggyászként szállítsuk: a törés és a lopás nagy kockázata miatt sem a légitársaság, sem a biztosító nem vállal érte semmilyen felelősséget - mutat rá a szakember.

A biztosított káresemények között szerepel a lopás, az utazót érő baleset vagy a jármű sérülésével járó közlekedési baleset miatt bekövetkező poggyászsérülés, illetve az elemi kár okozta rongálódás is. Ha légi utazásunk alatt tönkremegy (megsérül) a csomagunk, azért egy nemzetközi egyezmény alapján kizárólag a légitársaság köteles helytállni, a biztosító ezért nem fizet. Ha viszont a csomag eltűnik, a légitársaság által a nemzetközi szabályok szerint megállapított kártérítésen felül - amennyiben az nem fedezi a teljes kárt - a biztosító kiegészíti az összeget a csomag értékétől függően. Ezenkívül ha kiutazáskor hat óránál többet késik a csomag, a biztosító kifizeti a szerződésben megállapított átalányösszeget. (N. A.)

A konferenciaturisták is sok értéket szállítanak néha
A konferenciaturisták is sok értéket szállítanak néha
Top cikkek