Szuper testű suhanó és milliós gumicsónakok
Míg a tavalyi izolai hajókiállítás a hatalmas testű, igen gyors, impozáns motoros jachtok jegyében telt, az idén inkább a gumihajókra és a „részletekre” helyeződött át a hangsúly.
Ami az előbbieket illeti, a WESTERLY 610-s, és az ausztrál Williams termékeket csodálták meg a legtöbben. Azok a kedvéért, aki eljátszanak a gondolattal, hogy beszereznek egy ilyen tengeri suhanót, eláruljuk, hogy még a legkisebb is 20 ezer euróba, azaz legalább ötmillió forintba kerül közülük.
Klikk a képre!
A Fjord master 570 open típusút például 1000 euróért lehet bérbe venni egy hétre, aki pedig egy napig próbálná ki, 290 eurót fizethet.
Az Izola Boat Show sztárja azonban vitathatatlanul az angol Humphreys Yacht Design és a szlovén Elan családba tartozó Ocean Tec Company, Orca Class 40 névre keresztelt versenyvitorlása.
Tervezésében a szlovén légierő volt pilótája, műanyagipari szakmérnök, de még a természeti viszontagságokat tekintetbe vevő meteorológus is részt vett.
A hajó testét speciális epoxi-pvc szendvics laminátumból „3D infusion” technológiával állították elő, ezzel lett az egyik legkönnyebb, legszilárdabb és leggyorsabb konstrukció, amit eddig valaha vízre bocsátottak.
Szinte tökéletes versenyhajót lehet belőle kialakítani, de a tervezői felkészültek arra is, hogy a sebességet és kényelmet egyaránt igénylők kedvére könnyedén átalakítsák, illetve extra igényű megrendelőknek még akár teljesen berendezett utasszállító túravitorlázós változatban is leszállítják - ámbár a hajótestet elnézve, kár lenne erre elpazarolni.
Az induló ár bizony nem kevés: 250 ezer euróba azaz 60 millió forintba kerülnek ugyanis az Orca Class 40-esek.
A Viko cég 6 méter hosszú, és 2,50 méter széles, maxium négy ember befogadására képes V20-as vitorlása ellenben 8000 euróból, azaz 2 millió forintból is megúszható.
A németek állítólag teljesen odavannak ezért a kis hajóért, ami ugyan nem a szelek ördöge, de megbízhatóan kormányozható, így a kevésbé tapasztalt hajósok akár még önállóan is nekivághatnak vele egy-egy rövidebb távnak. Ráadásul könnyen szállítható, ami szintén fontos szempont lehet a hajóválasztásnál.
Ami pedig a kiállítás idei érdekességeit illeti: láttunk például csúszásmentes, dizájnolt és színes szénszálból készült pallókat, összecsukható változatban.
Rácsodálkoztunk a Rodman sporthorgászoknak kifejlesztett (Fisher & Cruiser széria) motoros hajóira, amelyek speciális mélységmérővel rendelkeznek, és háromdimenziós hőtérképet adnak a vízről. Elől - az unatkozó családtagokra is gondolva - ráadásul remek napozófelülettel ellátottak.
A motoros és vitorlás üzemmódban is használható „öszvér” (talán leginkább folyóvizeken vitorlázásra jók) hajóiról ismert Odin Yacht standján pedig igazi vitorlás ülőszettre bukkantunk. (Mintha egy vitorlás testéből hasították volna ki a bárszékeket…)
Klikk a képre!
Aki siet, még ideér, hogy maga is megcsodálja, az Izola Boat Show vasárnap estig tart ugyanis nyitva. Belépődíj: 8 euró.