Az eredetileg Josip Broz Titoról - az egykori Jugoszlávia elnökéről - elnevezett, és 1980 nyarán felavatott krki híd a második legnagyobb fesztávolsággal dicsekedhet a világon. A szárazföldet a Szent Marko-szigettel összekötő, 390 méteres vasbeton elemnél csak az 1997-es kínai Wanxian hídé hosszabb 35 méterrel.
Kardigán, vékonyabb pulóver, illetve esőkabát kapjon helyet az úticsomagban. Habár marad a kellemes meleg, 26-28 Celsius-fokkal és 25 fokos tengerhőmérséklettel, átmeneti felhősödésre, valamint kisebb esőkre - például szerdán - azért számítani kell.
Krk közelében egyébként adriai szélrekordokat is jegyeznek, a bóra, azaz északi, északkeleti légáramlat 220 kilométeres óránkénti sebességgel is száguldott már arrafelé. Ettől szerencsére most nem kell tartani.
Olcsóbb lett az üzemanyagok ára az INA-kutaknál: 8,80 kunáért kapható a szuperbenzin litere, az euroszuper 95-ös pedig 9,04 kunába kerül. A dízelüzemanyagok ára literenként 9,31 kunánál kezdődik.
Harminchárom forintot ér egy kuna a Horvát Nemzeti Bank listáján. Egy euróért pedig 7,22 kunát kell fizetni. Magyar forintot érdemesebb átváltani kunára, euróban pedig még elég kevés helyen lehet fizetni Horvátországban.
Krk-szigetre hídon lehet átjutni. Letenyétől (a horvát oldalon Gorican) Rijekáig 92 kunába kerül az autópályadíj, onnan délre fordulva, a parti úton érhető el a felhajtókkal együtt 1430 méter hosszú híd, amelyen személyautóval 30 kunáért lehet oda-vissza áthajtani.
Az eredetileg Josip Broz Titoról - az egykori Jugoszlávia elnökéről - elnevezett, és 1980 nyarán felavatott krki híd a második legnagyobb fesztávolsággal dicsekedhet a világon. A szárazföldet a Szent Marko-szigettel összekötő, 390 méteres vasbeton elemnél csak az 1997-es kínai Wanxian hídé hosszabb 35 méterrel.
A tengerre indulás előtt ne feledkezzünk el a gépkocsi műszaki állapotának ellenőrzéséről sem, és tankoljunk mindig előrelátóan. Jobb felkészülni például arra, hogy nagyobb torlódások esetén elterelhetik a forgalmat. Horvátország-térkép lehetőleg legyen nálunk, arra az esetre is, ha alternatív útvonalat választanánk araszolgatás helyett.
Aki jobban viseli a dugóban várakozást, ha tudja, milyen hosszú az előtte araszoló kocsisor, az hallgasson híreket. A következő hetekben még biztosan sorba kell állni a zágrábi fizetőkapunál és nagyobb déli alagutak (Mala Kapela és Sveti Rok) előtt. A Horvát Autóklub folyamatosan tájékoztat a közlekedési helyzetről a Horvát Rádió kettes csatornáján. Itt félóránként angolul, németül és olaszul is összefoglalják az aktuális tudnivalókat.