Irodacsőd: 90 magyar turista hoppon maradt

Voltak, akik egy pénteken postázott táviratból értesültek arról, hogy hiába fizették ki előre, még sincs mától szállásuk Horvátországban.  Mások csak szombat hajnalban szembesültek azzal, hogy maradniuk kell, amikor az iroda menetrendszerűen induló buszai nem érkeztek meg a budapesti találkozóhelyre.

A becslések szerint legalább 90 magyar turista nyaralása hiúsult meg a Horvát Utazási Iroda fizetésképtelenné válása miatt. Néhányan már pénteken délután megpróbálták elfoglalni a szobájukat, például Korčula és Brač szigetén, ám hiába lobogtatták a magyar utazási cégnél kiállított vouchert, a portán azt közölték velük: a Horvát Utazási Iroda vendégeit nem tudják elszállásolni.


Egyetlen éjszakára maradhatnak, viszont utána távozniuk kell, kivéve, ha helyben, és előre kifizetik az egyhetes nyaralás árát.

Ahogy ez lenni szokott, a leginkább érintettek, azaz az utasok értesültek a legkésőbb arról, amiről a magyar idegenforgalmi szakma már hónapok óta pletykál: Antun Vidićnek pénzügyi gondjai vannak, horvát partnerei pedig „feketelistára” tették a tartozásai miatt.

Vidić magyar konkurensei azt mondják: sajnos nem meglepő, ami történt, az utasokat már jóval hamarabb lehetett volna értesíteni arról, hogy ne induljanak el az Adriára.

A horvát származású, ám régóta Magyarországon élő üzletember egyik közeli ismerőse úgy fogalmazott: „Antun valószínűleg a csodára várt, illetve az utolsó pillanatig abban reménykedett, hogy sikerül valahonnan pénzt szereznie…”

A világban sokfelé megfordult, meglehetősen kalandos életű férfi Szabadkán született, elektrotechnikusnak tanult, ám inkább külföldön kereste a boldogulást. Magyarországon a rendszerváltozás környékén alapított céget, előbb egy balatoni csárdába, később pedig budapesti utazási irodába fektette a pénzét.

Az iroda szomszédságában lévő pincében megnyitotta aztán a Horvát éttermet is, amely sokáig igen népszerű volt, és nagy forgalmat bonyolított. Az utóbbi időben azonban már csak veszteséget termelt, elvitte még azt a pénzt is, ami az utazási irodába befolyt.

Vidić ismerősei és üzleti partnerei az okokat illetően csak találgatnak, volt, aki azt mondta: „Antun jobb vendége volt az éttermének, mint gazdája.”

 A Horvát étteremre két hónappal ezelőtt minden esetre lakat került, és Antun Vidić eladásra hirdette  meg. A vételárból próbálta volna rendezni az utazási irodája helyzetét és egyre jobban tornyosuló tartozásait.

Eddig azonban nem sikerült megfelelő vevőre találnia, „csak a keselyűk köröztek felette, hiszen híre ment, hogy szorult helyzetben van”, fogalmazott valaki a környezetéből.

A Horvát Utazási Iroda pénteken szintén bezárt, a telefonokra nem válaszol senki, a tulajdonos sem veszi fel a mobilját. Az utasoknak küldött táviratban az áll: minden befizetést visszatérítenek majd.  A Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége egyelőre úgy foglalt állást, hogy semmi jel nem mutat az iroda teljes csődjére, pénzügyi gondokról lehet csupán szó. Ezért nem törlik a nyilvántartásból, és nem vonják vissza működési engedélyét sem.

Antun Vidić évekkel ezelőtt még úgy nyilatkozott: olyan utazási irodát szeretne, amely nem feltétlenül a pénzt hajszolja, legalább olyan fontos számára, hogy elégedett ügyfelei legyenek. Most kilencvenen biztosan leiratkoztak a listájáról.

Spliti várakozás
Spliti várakozás
Top cikkek