Kevesebbet söröznek a horvátok
Tíz százalékkal kevesebb sört adtak el eddig Horvátországban, mint tavaly hasonló időszakban. A Carlsberg vállalat panaszkodik a leghangosabban, noha a csökkenő eladás dacára 5 százalékkal növelte a piaci részesedését.
A Tuborg és Pan sör gyártója így magabiztosan harmadik, a 41 százalékos eladással vezető zágrábi Ožujsko, és 21 százalékos részesedéssel második Karlovačko gyár mögött.
Abban a gyártók egyetértenek, hogy a szokatlanul hűvös, szeles, esős tavaszi időjárás okolható a forgalmuk visszaeséséért. A horvátok kétszer annyi sört isznak, mint bort, és hagyományosan a kávézók teraszán fogy el a legtöbb ital. Napos időben duplájára ugrik például az eladott sör mennyisége. A gyártók ezért mielőbbi kánikulában és turisták áradatában reménykednek, hogy a „lemaradást” behozhassák.