Száznyolcvan percen túl csak a vásárlásfüggők bírják

A horvátok több mint fele szórakoztatónak tartja a vásárlást. A többség évente egyszer, biztosan nekiindul shoppingolni, és a világ végére is elmenne, ha jó áron juthat hozzá valamihez. A téli vásár sokkal népszerűbb a nyár végi kiárusításnál.

Januárban szinte mindenki a hiányzó vagy épp tönkrement, ám még legalább 2 hónapig szükséges téli ruhadarabjait - csizma, kabát, pulóver - igyekszik kedvezőbb áron pótolni. (Augusztusban sokak szerint messzinek tűnik a következő nyár kezdete.)

A Gfk nemzetközi kutatóintézet legfrissebb felmérése szerint a dalmátok vásárolnak a leggyakrabban és legtöbbet, közülük is a 15-44 esztendős hölgyek, akik kiárusítástól függetlenül, havonta többször is körbenéznek az üzletekben.

Ami meglepő, férfiak majdnem ugyanannyian térnek be a boltokba kiárusítás idején, mint nők, sőt, a nőtlen urak még felül is múlják shoppingolásban a férjezett háziasszonyokat

A zágrábi, felsőfokú végzettségűek bírják legtovább a vásárlást, ők legalább két óra hosszat válogatnak az üzletekben. Száznyolcvan percen túl azonban közülük is csak a megszállott vásárlásfüggők élvezik a boltról boltra járást. A legrövidebb ideig pedig a férfiak tartanak ki. Ők egyébként is sokkal céltudatosabban keresnek maguknak ruhaneműket, mint a minden kirakatnál elcsábuló nők. 

A horvát vásárlók szinte száz százalékát hidegen hagyja egyébként a bolt külleme, a kínálat elrendezése, sőt az sem igazán szempont, könnyen megközelíthető-e az üzlethelyiség vagy bevásárlóközpont. A többség a világ végére is elmenne, ha jó áron juthat hozzá valamihez.

Leértékelés dömpingben azért az áruk minőségét is nézik a vevők. A téli vásárban elvárás, hogy olcsón lehessen márkás és trendi termékekhez hozzájutni. Ilyenkor még azok is bemerészkednek az „előkelőbb” boltokba, akik máskor - elsősorban pénztárcájuk vékonysága miatt - általában csak a kirakatig jutnak el. 
A vevők egyértelműen előnyben részesítik a nagy bevásárlóközpontokat. Ott szerintük egyben és gyorsabban áttekinthető ugyanis a kínálat.

A Heraklea ügynökség - amely arra specializálódott, hogy „álruhában” próbavásárlásokat végez - decemberi felmérése szerint Horvátországban az eladók egyharmada egyáltalán nem üdvözli a betérő vevőket. A hétszáz megvizsgált hely kevesebb, mint felénél találtak kedves, segítőkész és udvarias személyzetet.

A legrosszabb helyzetet Zágrábban tapasztalták az ügynökség munkatársai. A horvát fővárosban legfeljebb rutinból vetik oda a kérdést az eladók: miben segíthetek?

A nők könnyebben elcsábulnak
A nők könnyebben elcsábulnak
Top cikkek