Októberben 500 magyar vitorlázót várnak a horvát Adriára

Ebben a szezonban 435 ezer külföldi hajózott eddig az Adrián. Bérelt vitorlásokon és motoros jachtokon összesen 196 ezren vágtak neki a horvát tengernek, és Pulától Dubrovnikig, a nyolc adriai révkapitányságon, 45 ezer külföldről érkezett hajónak adnak belépési engedélyt a horvát felségvizekre.

Ezen a nyáron a bérelt hajók közel 87 százalékán külföldiek nyaraltak. Augusztus közepén 904 chartercég szerepelt a horvát nyilvántartásban.(Egy évvel korábban 683 volt a számuk.) A chartercégek vendégei között az osztrákok voltak a legtöbben, őket a horvátok, a németek, a szlovénok, a csehek, az olaszok, és a lengyelek követik.


A legtöbb külföldi hajó Pulában kötött ki
(16 ezer), a legkevesebb pedig (98) Pločeban.
A legnagyobb forgalmat a šibeniki révkapitánysághoz tartozó kikötők bonyolították le, mintegy 62 ezer hajózó érkezett ide. Zadar megyében 48 ezren, Isztrián pedig 42 ezren kötöttek ki. A Split környéki kikötők 43 ezer, a Dubrovnik területéhez tartozók pedig 21 ezer turistát regisztráltak.

Bár a klasszikus nyaralós, családi vitorlázás szezonja lassan lezárul, hamarosan indul a versenyidőszak a horvát Adrián. Az október 6-án Biográdból rajtoló III. Magyar Tengeri Nagyhajós Bajnokságra például az idén rekordszámú nevezés érkezett. A legrangosabb magyar adriai vitorlásverseny szervezői (az Adriatic Challenge cég) legalább 500 magyar vitorlázó részvételére számítanak. Köztük lesznek Magyarország legjobb hajózói is: olimpikonjaink közül például 15-en, továbbá sokszoros magyar bajnokok.

Négy egységes hajóosztályban lehet majd versenyezni - Bavaria 42 Match, Bavaria 44-es, Salona 45-ös és Dufour 44 -, amelyek az eddigiektől eltérően külön rajtolnak, és a versenybíróság teljesen külön értékeli őket, hasonlóan a balatoni szabályokhoz. Lesz azért vegyes osztály is - ORC -, ahol a csapatok a legkülönbözőbb hajókkal vetélkednek, és a végeredmény egy speciális, korrigáló számolás után alakul ki. Ebben az osztályban indulhatnak az Adrián saját hajóval rendelkező vitorlázók is.
Ami újdonság, hogy az idén Elan 31-es vitorlásokkal a magyar klubok serdülő és ifjúsági korú versenyzői, tehát a tizenkét-tizenhét éves fiatalok is harcba szállnak majd a magyar utánpótlás tengeri bajnoka címért. 

Száguldás
Száguldás
Top cikkek