A magyar határtól mostantól már az Omiš és Makarska közötti Šestanovacig mehetünk délre autópályán. Az új szakasz nagyjából 1,6 milliárd kunába, azaz majdnem 55 milliárd forintba került.
Délebbre megy az autópálya
Az építése két évig tartott. A terepviszonyok és a környezet megóvása miatt nem volt könnyű elkészíteni ezt a szakaszt sem: négy viaduktot, hét alagutat, tíz felüljárót, egy pihenőt, meg egy 140 méteres hidat is felépítettek, ami a Cetina folyón ível át, és egymagában 87 millió kunába került. A leghosszabb viadukt 704 méteres, a legnagyobb alagút pedig 624 méter hosszú.
Mától tehát öt óra alatt lehet eljutni a Szlovén határtól a Makarska riviérára, Budapestről pedig 8 óra alatt érhető el Omiš, illetve Makarska. (Split elkerülésével.) Aki a magyar határtól végig autópályán megy Šestanovacig, összesen 207 kuna díjat fzet majd.
A következő, 96 kilométeres szakasz a jövő év második felére készül el Pločéig. Az előzetes kalkulációk szerint közel 5 milliárd kunába kerül majd. A tervek szerint 2011-re a szárazföldet egy 2,3 kilométer hosszú híddal kötnék össze a Peljesač félszigettel, ami gyors, alternatív útvonalat biztosítana Dubrovnik felé is. Ez utóbbinak azért is lehet jelentősége, mert egyelőre nincs döntés arról, hogy a Pločétól Dubrovnikig megmaradó mintegy 80 kilométeres szakaszra terveznek-e egyáltalán és ha igen, mikorra, autópályát.
A Zágráb-Split autópályán található, és egyelőre csak egy ágon járható Mala kapela és Sveti rok alagutakat a horvát kormány mostani ígérete szerint 2009 nyarára szélesítik ki kétszer két sávra.