Torkos a csütörtök
Az akciót meghirdető Magyar Turizmus Zrt.-nek is jó okai voltak a reprízre. Tavaly már kiderült, hogy a Torkos csütörtök segítségével csekély anyagi ráfordítással - csupán a reklámköltségek fedezésével - képes mozgásba hozni, egy-egy tájegység ételkülönlegességeiért akár hosszabb utazásra is sarkallni a nagyközönséget, és még a gyorsetetők megrögzött híveinek egy részét is képes átcsábítani a hagyományos éttermek tisztességesen megterített asztalai mellé.
A Torkos csütörtök felújítása mellett legerőteljesebben mégis azok voltak, akik a legtöbbet áldozzák az ügy oltárán: maguk az árcsökkentő vendéglősök. Sok étteremtulajdonos már tavaly meghosszabbította az akciót. A legtöbben kijelöltek még egy, két vagy három márciusi napot, amikor megfelezték a számlákat, mások viszont sokkal tovább mentek. "Nálunk minden csütörtök torkos" - hirdette májustól egyfolytában egészen karácsonyig egy budai étterem. A Gerbeaud sörözőjében idén januártól márciusig kínálják minden csütörtökön fél áron a helyben főzött sört és a sült sörkorcsolyákat. Mindennek ellenállunk, csak a csábításnak nem, válaszolták több tízezren tavaly.
Bizonyára hasonlóan sokan tesznek így majd február negyedik csütörtökjén, a hónap 22. napján is, és útra kelnek az ország mintegy 500 vendéglőjébe, éttermébe, kiskocsmájába, sörözőjébe, borozójába és egyéb vendéglátóhelyeire. Hogy hol tartanak ekkor torkos napot, az olvasható a menjunkenni.hu weblapon.