Ismét utazunk a Dunán

A szállodahajók egész nyáron ott sorakoztak a Belgrád rakparti nemzetközi hajóállomáson. Újabban mi is velük tarthatunk.

Dunai hajóutakra tavaly óta van lehetőség, és lesz jövő nyáron is, mondja Szabó Jolán, a Mahart Tours munkatársa. A külföldi folyamhajózási társaságok, amelyek rendszeresen kikötnek Budapestnél készek felvenni a magyar utasokat. Igaz, az érdeklődők közül sokan túl hosszúnak és költségesnek találják a kilenc közép-európai és balkáni országot átszelő folyam végighajózását, inkább a rövidebb utazásokat választják. A cég ezért több folyamhajózó társasággal speciális árakban állapodott meg, amelyeket a túrákhoz Budapesten csatlakozó utasoknak alakítottak ki. Egyéni utasok már korábban is akadtak, az idén viszont csoportosan vitték a magyarokat az egyik francia hajóstársaság, a Croisieurope légkondicionált, kétágyas, zuhanyozós, vécés kabinokkal berendezett négycsillagos szállodahajói Budapest és Passau között. A hatnapos kirándulás budapesti városnézéssel kezdődik; másnap Pozsonyban, majd a negyedik napon Bécsben gyalogosan nézelődhetnek a más nemzetiségű turistákkal együtt. Amíg a hajó Melk kikötőjében vár rájuk, őket autóbusz viszi a Melki Apátsághoz, ahol megnézhetik a barokk templomot, majd eljutnak Dürnstein városába. Végül Passauban vonatra válthatnak, azzal jönnek vissza Budapestre.

Akiknek úgy jobban tetszik, a visszaútra bérelnek kabint. Ők először elvonatoznak Passauba, onnan hajóznak le a Belgrád rakpartig. Ugyanezen a járaton, a Symphonie, a La Boheme vagy a France szállodahajóval lehet Budapesttől csak Bécsig, illetve Bécstől Budapestig hajózni. A rövidebb utazás előnye, hogy kevesebb időbe és pénzbe kerül, ráadásul az osztrák és a magyar főváros között szárnyashajóval is meg lehet tenni a visszafelé vezető utat. Budapest és Passau között tavaly karácsony előtt, majd szilveszterkor is utaztak magyar turisták a Dunán egy háromcsillagos bolgár hajóval. A Szófia előnye, hogy fedélzetén a nyolcnapos túra kevesebbe kerül, mint a hatnapos kirándulás a francia luxushajóval.

Azok számára pedig, akik vállalkoznak a leghosszabb útra, Szabó Jolán a német Transocean hajóstársaságot szemelte ki. A Moldávia összkomfortos kabinokkal és napozóterasszal, jakuzzival ellátott lakóhajója Passau, illetve Regensburg kikötőjéből indul, és egészen a Fekete-tengerig járja végig a Dunát. A sok kikötéssel és szárazföldi nézelődéssel együtt 16 napos a turistaút, de akik nem akarnak Németországig vonatozni, és a Belgrád rakparti kikötőben csatlakoznak a csoporthoz, csak 11 napi kosztért és kvártélyért fizetnek. Így is belekerül a túra mintegy 300 ezer forintba, amit az illetékek srófolnak magasra; csupán az egyes kikötők használatáért személyenként 15-20 ezer forintot fizetnek a hajóstársaságok. Az utasok azonban láthatják a Duna deltájában élő pelikánkolóniákat, a növény- és állatvilágnak azt a különleges együttesét, amely a torkolatnál létrejött.

A francia hajóstársaság honlapján - www.croisieurope.com - láthatók a három említett hajó kabinjai és közös helyiségei. A Mahart Tours elérhető a 484-4020-es budapesti telefonszámon.

Top cikkek