Tipikus vendéghibák
Mint megtudtuk: gyakori probléma, hogy a kártyabirtokosok elfelejtik aktiválni a kártyájukat, így nem tudják felhasználni az azon kapott juttatásokat, noha az aktiválási folyamat egyszerű, a telefonos ügyfélszolgálaton keresztül pár percen belül elvégezhető. Az is látszik, hogy akadnak elfogadóhelyek, amelyek félreértették az egyes kibocsátók közötti kölcsönös elfogadás lehetőségét: bár a három SZÉP-kártya-kibocsátó rendszerei között idén tavaszszal lehetővé vált a kölcsönös kártyaelfogadás, az elfogadóhelyen csak akkor tudnak a vendégek bármelyik kibocsátó bank SZÉP-kártyájával fizetni, ha a szolgáltató mindhárommal leszerződött erre.
Szintén gyakori kérdés, hogy melyik elfogadóhelyen, a SZÉP-kártya melyik alszámlájáról lehet fizetni. Ezt az elfogadóhelyet üzemeltető vállalkozás TEÁOR-száma határozza meg. A rekreációs szolgáltatásokért, például a strand- vagy fürdőbelépőért, edzőtermi bérletért, esetleg nyári fesztiváljegyekért a szabadidős alszámláról lehet fizetni, míg a vendéglátás alszámlára kapott juttatásokkal elsősorban készételekért, például ételfutároknál, gyorséttermekben vagy akár áruházak meleg ételpultjainál.
Utazási irodákban belföldi üdülési csomagok árát kizárólag a szálláshely alszámlán található összegből lehet fedezni a január óta hatályos jogszabály értelmében. Ugyanakkor közvetlenül a szálláshelyen a SZÉP-kártya bármelyik alszámlája használható a számla kiegyenlítésére.
SZÉP-kártyára már több mint 30 milliárd forintot töltöttek fel a munkáltatók, a kártyabirtokosok száma több százezer, ebből csak az O TP-s kártya félmillió munkavállaló birtokában van. A legnépszerűbb egyelőre a vendéglátás alszámla – tudtuk meg a legnagyobb kártyakibocsátótól.