Kapós volt a téli Budapest
Az egy évvel korábbihoz képest mért 18 százalékos növekedés részben annak tudható be, hogy a vendégeket megújult kampánycsomaggal csábították. Az akció népszerűsítése idején egyébként sok millió potenciális vendég ismerkedik Budapest kínálatával.
A turisták számos kedvezményre jogosító vouchert is átvehettek a kampányhoz csatlakozott 58 budapesti szálloda recepcióján. A csomag ingyenes fürdőlátogatást is tartalmazott, ezzel a BWI keretében érkezett húszezer vendég mintegy negyede élt is. A legtöbben ezúttal is Nagy-Britanniá ból és Németországból érkeztek. A Budapestre invitáló hirdetésekkel csak a lastminute.com nemzetközi piacvezető utazási portálon, valamint annak partneroldalain keresztül 56 millió alkalommal találkoztak a potenciális utazók.
Az akcióban részt vett szállodák és egyéb szolgáltatók körében végzett felmérés szerint a legtöbb partner máskor is részt venne hasonló, Budapest forgalmát élénkítő akcióban. A szakemberek szerint a BWI igazi sikerszéria, melyet az a tény is bizonyít, hogy évről évre nő a visszatérő partnerek száma. A nemrég zárult szezon marketingakciójában idén is számos együttműködő partner vett részt, így a szállodák mellett a Malév Zrt., a Magyar Szállodaszövetség, a Budapest Airport Zrt., a Budapestinfo, illetve a Budapesti Turisztikai Szolgáltató Központ (BTSZK) Nonprofit Kft., a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt., s más szolgáltatók, például autókölcsönzők és programszervezők.
Érdekesség, hogy a húszezer „akciós” vendég 59 százaléka választotta a négycsillagos szállodákat, háromcsillagosokban 21, az ötcsillagosokban pedig 20 százalékuk éjszakázott. Erőteljesen változnak a foglalási szokások is: a lastminute.com-on keresztül idén 51 százalékkal több vendégéjszakát rögzítettek.