Új vizeken az országimázs
A hatalmas érdeklődéssel kísért program szervezői a dátum kiválasztásakor nem tudhatták, de a parlament alig korábban fogadta el a turisztikai célelőirányzat 8,7 milliárd forintra emelését, amely lehetővé teszi a nemzeti marketingszervezet tavalyi, 4,6 milliárdos büdzséjének növelését 6,5 milliárd forintra.
Ehhez járul még 500 millió forint az uniós elnökséggel kapcsolatos marketingfeladatokra, s 300 millió a Légügyi Marketing Alapra. Így az MT Zrt. vezetői is derűlátóbban tekinthetnek a kitűzött cél, a külföldi vendégéjszakák számának 3,4; a belföldi 2,7 százalékos növelése, illetve a Magyarország termékmárkává építése elé.
Horváth Gergely többek között hangsúlyozta, hogy a források elaprózása helyett az erők összpontosítása a cél, társszervekkel, illetve a cégen belül is. Így némileg változik a régiók és a külképviseletek funkciója és a jövőben egyetlen központi marketingterv szerint dolgozik minden érintett.
A külképviseleti hálózat feladata elsősorban a szakmai partnerekkel történő kapcsolattartás, a szakmai programok koordinálása és az értékesítésösztönzés, a belföldié pedig a regionális lakossági kommunikáció és a szakmai partnerkapcsolatok fejlesztése. (Turizmus Panoráma Bulletin)