Vadásznak az új járatokra

Nem lesz sikerágazat a turizmus fejlődő légi közlekedés nélkül a Magyar Turizmus Zrt. szerint, ezért együtt dolgoznak a Budapest Airporttal a járatfejlesztésen.

Főként azért, hogy újabb európai és hosszú távú járatok induljanak Budapestről. A közelkeleti, ázsiai és észak-amerikai célpontokban gondolkodnak, melyek komoly forgalmat generálhatnak a repülőtérnek és a turisztikai szolgáltatóknak is.

Az idei év e téren sikeres: Dohába indít járatot a világ egyik legjobb légitársaságaként számon tartott Qatar Air ways, New Yorkba pedig az American Airlines, sőt egy új európai járat indításáról döntött a Jet2 angol fapados cég, méghozzá Edinburgh és Budapest között. Utóbbi járat már a két cég marketingegyüttműködésének eredménye.

A Magyar Turizmus Zrt. a légi járatokat ösztönző marketingalapot különít el erre a célra, a Budapest Airport amár korábban is élő kedvezményrendszerével, s szakmai munkájával járul hozzá a fejlesztéshez. Ennek keretében a Budapestre repülő új légitársaságoknak adnak kedvezményt, amely extra mértékű, ha azok új útvonalat nyitnak, vagy olyat, amely még nem szerepel a Ferihegyi kínálatban. Horváth Gergely, az MT Zrt. vezérigazgatója elmondta: dolgoznak a Ryanair visszacsábításán, de pénzzel nem tudnak és nem is akarnak támogatni semmilyen járatnyitást.

A marketingtevékenység sikerét viszont a jövőben mérni fogják, és olyan kutatásokat is végeznek, melyek megmutatják: egy marketingre költött forint mekkora bevételt generál a turisztikai szektornak.

Top cikkek