A Duna, ami összeköt

Hét év alatt már majdnem megduplázódott a dunai luxushajók vendégforgalma. A tavaly Budapestre érkezett 225 ezer vízi turista több százmillió forintot költ a szállodákban, vendéglőkben és az ajándéküzletekben.

A dunai, kabinos luxushajók egyelőre a Passau–Budapest útvonalon közlekednek, mert délebbre utasaik nem akarnak menni. A Duna Marketingegyesület felmérése szerint a német turisták 90 százaléka csak Budapestig akar eljutni, az utazásszervezők ezért egyelőre nem érdekeltek alternatív útvonalak kidolgozásában.

A negyven éve alakult marketingegyesület feltett szándéka, hogy a Duna teljes hosszát népszerűsítse, sőt még annál is többet, hiszen az európai folyók bevonásával jószerint az egész kontinens bejárható hajóval. A szerdán kezdődött, és még ma is tartó I. Nemzetközi Dunakonferenciának Budapest ad otthont.

Jövőre várható a nemzetközi Duna-stratégia elfogadása, aminek szerves részét képezi a turizmus, valamint az áruszállítás is. A világ egyik leghosszabb folyója ugyanis egyelőre felfedezetlen, kapacitásának alig 20 százalékát hasznosítják.

A dunai hajózási és kerékpáros turizmus budapesti konferenciáját szervező egyesület elnöke, Gerhard Skoff kifejtette: a kirándulóhajók mindegyike telt házzal közlekedik, a vízi turizmus iránti igény ugrásszerűen növekszik, ráadásul a Duna immár évente 280 napon át hajózható, ez tíz éve még csak fele ennyi ideig volt lehetséges. A hajóutakban még óriási lehetőség rejlik, az egyesület a folyó két partján húzódó 140 kilométeres sávban gondolkodik, ahol sok alternatív programot, például golftúrákat is lehet kínálni. A karácsonyi vásárok is rendkívül népszerűek, a tematikus utakban óriási potenciál van. Ráadásul a folyóban sok helyen fürödni is lehet, bár a felmérések szerint veszélyforrás is van: 147 helyen kerülhet szennyezőanyag a Dunába, amely amúgy szerencsésen megúszta a vörösiszapkatasztrófát.

A német turisták csak Budapestig akarnak hajózni
A német turisták csak Budapestig akarnak hajózni
Top cikkek