bebutulok | 2012. február 13. | 18:58:54
@kikeró
Ezt az országot a tyűdepiszokhirteleneszű tanult emberek tették tönkre a nyolcvanas években. TGM, Konrád, Matolcsy, Kupa meg a többi.
A tahó, analfabéta, agyatlan, gyerekgyilkos, pufajkás párttitkárok idejében mindenkinek volt munkája és senki nem éhezett. Egy bérlakásban, vagy munkászszálláson a legnyomorultabb is meghúzhatta magát.
De te csak tapsolja Csányinak a milliónyi devizásért! Az aztán egy sokdiplomás, finom ember!
egy koros komcsi
rasztaszív | 2012. február 13. | 18:14:49
Zs.P. | 2012. február 13. | 17:25:21
nem is azt írtam,hogy pártállam van,mert valóban nem egyértelmű.de az sem,hogy nincs.
Zs.P. | 2012. február 13. | 17:25:21
rasztaszív | 2012. február 13. | 14:19:54
"a kétharmadot sem én választottam,de része vagyok egy közösségnek,és elfogadom a szabályokat.
egy pártállami pártnak nem lehet egy másik pártállami párt az alternatívája,ezt éppen a fidesz példája mutatja.szerintem itt a félreértés.nem még egy ilyen kell."
Magyarországon nincs pártállam. Ezt csak a szőlő savanyúsága miatt mondjátok. Csak egy nagyon erős kormány van, aminek nem kell meghallgatnia senkit az ellenzékből. Azért még tehetné persze, mindenki jobban érezné magát, de sajnos az előző, sokkal gyengébb kormányokat se érdekelte az ellenzékük véleménye.
kikeró | 2012. február 13. | 16:11:16
A koros komcsiknak!
Attól, hogy öregek vagytok, okosabbak nem lettetek.
Nehéz szembesülni vele igaz, hogy néhány fiatal, tanult ember nem azt a hazugságot szajkózza, amit bértollnok- és politikusbálványaitok nyomán ti is szoktatok.
Van, aki képes önálló gondolkodásra. Ti meg nem ehhez vagytok szokva.
rasztaszív | 2012. február 13. | 14:19:54
Zs.P. | 2012. február 13. | 13:19:02
a kétharmadot sem én választottam,de része vagyok egy közösségnek,és elfogadom a szabályokat.
egy pártállami pártnak nem lehet egy másik pártállami párt az alternatívája,ezt éppen a fidesz példája mutatja.szerintem itt a félreértés.nem még egy ilyen kell.
Zs.P. | 2012. február 13. | 13:19:02
rasztaszív | 2012. február 13. | 12:50:37
"aha.csak,tudod,az eu vezetőit is megválasztotta valaki, még akkor is, ha te nem szereted őket.majd ha az eu-ban lesz kétharmada a populistáknak,akkor nem lesz alternatíva.de ettől nem tartok.addig pedig olyan lesz nektek európa,mint nekünk a kétharmad,lehet szidni,de úgyis ez van.majd meglátjuk,melyik lesz tovább."
Teljesen félreértesz.
Cohn Benditet vagy Kroes asszonyt nem mi választottuk. Mégis ők akarják megmondani, hogy nekünk mi a jó. Mi csak Gönc Kingával, Bokrossal, meg még néhánnyal vagyunk ebben sárosak.
A Fidesznek nincs egyelőre alternatívája. Vagy szerinted van?
rasztaszív | 2012. február 13. | 12:50:37
Zs.P. | 2012. február 12. | 21:54:33
aha.csak,tudod,az eu vezetőit is megválasztotta valaki, még akkor is, ha te nem szereted őket.majd ha az eu-ban lesz kétharmada a populistáknak,akkor nem lesz alternatíva.de ettől nem tartok.addig pedig olyan lesz nektek európa,mint nekünk a kétharmad,lehet szidni,de úgyis ez van.majd meglátjuk,melyik lesz tovább.
izo1210 | 2012. február 13. | 10:42:37
Leváltható-e az Orbán-kormány a 2014-es választásokon?
Ez aztán egy előremutató beszélgetés volt! És ha leváltják, akkor mi lesz?
luigi22 | 2012. február 13. | 05:01:29
SaintJust | 2012. február 12. | 13:11:01:Teljesen egyetértek veled! Ami szomorú,hogy ezek a fiatalok lesznek a jövő értelmisége!Ezek lesznek???
kovy | 2012. február 12. | 22:48:26
elottedajovo | 2012. február 12. | 21:09:53
... sikerult bebizonyitaniuk, hogy a sotetseg gyorsabban terjed, mint a feny....
Te vagy az élő bizonyíték
Zs.P. | 2012. február 12. | 22:08:04
azmiaz? | 2012. február 12. | 21:04:50
"Zs.P.Nekem az a Kroes asszony úgy néz ki,hogy nyugodtan szerepet vállalhatna a Penge 4-ben ha leforgatják.Lehetne mondjuk Drakula lánya.A piros szemei dermesztően hatnának a filmvásznon."
Valahogy lemaradt a szövegem.
Megalomániás vén szipirtyó, teljes szereptévesztésben.
Zs.P. | 2012. február 12. | 22:04:55
azmiaz? | 2012. február 12. | 21:04:50
Zs.P.Nekem az a Kroes asszony úgy néz ki,hogy nyugodtan szerepet vállalhatna a Penge 4-ben ha leforgatják.Lehetne mondjuk Drakula lánya.A piros szemei dermesztően hatnának a filmvásznon.
elsore | 2012. február 12. | 22:01:00
azmiaz? | 2012. február 12. | 21:01:53
"A következő kormányt is a Fidesz fogja adni úgyhogy csak attól félek,hogy nehogy a Dunának menjenek az itteni aggódók."
Azért az érdekes, hogy amikor a NOL meginterjúvol jobber véleményformálókat, akkor a kommentelők között is új nevek jelennek meg. Legutóbb a Killing Time, varsoigyors, Sub Zero triászhoz volt szerencsénk.
Azok is hasonló szövegekkel szórakoztatták a nagyérdeműt.
Hiába no, szeretem az összeesküvés elméleteket.
Zs.P. | 2012. február 12. | 21:54:33
rasztaszív | 2012. február 12. | 20:59:14
"miből gondolod, hogy a mi politikusaink(vagy inkább a ti politikusaitok...) különbek?szerintem ugyanaz a kategória.
az,hogy az eu-s bürokrácia olyan,amilyen,még nem ok a büszkeségre.
szerintem Te sem szeretnél olyan világban élni,ahol az a különb,aki szarik a szabályokra.ők sem."
Állapodjunk meg abban, hogy most ők az ország vezetői, és nem is véletlenül. Őket mi választottuk, még akkor is, ha te nem szereted őket. De, ha van alternatíva, akkor persze beszélgethetünk róla. Van?
elottedajovo | 2012. február 12. | 21:09:53
Moderálási alapelvek- komment törölve -
azmiaz? | 2012. február 12. | 21:04:50
Zs.P.Nekem az a Kroes asszony úgy néz ki,hogy nyugodtan szerepet vállalhatna a Penge 4-ben ha leforgatják.Lehetne mondjuk Drakula lánya.A piros szemei dermesztően hatnának a filmvásznon.
azmiaz? | 2012. február 12. | 21:01:53
A következő kormányt is a Fidesz fogja adni úgyhogy csak attól félek,hogy nehogy a Dunának menjenek az itteni aggódók.
azmiaz? | 2012. február 12. | 21:00:54
Ha ezek az ifjú politológusok az úgynevezett "baloldalnak"(nevezzük ennek jobb híján)jobban tetsző mondókával álltak volna elő és felhörögték volna a rutinszerű demokráciaféltő sirámokat akkor automatikusan bölcs és okos fiatal emberekké váltak volna az itteni kritikusaik szemében.
elottedajovo | 2012. február 12. | 21:00:52
Moderálási alapelvek- komment törölve -
rasztaszív | 2012. február 12. | 20:59:14
Zs.P. | 2012. február 12. | 19:27:40
miből gondolod, hogy a mi politikusaink(vagy inkább a ti politikusaitok...) különbek?szerintem ugyanaz a kategória.
az,hogy az eu-s bürokrácia olyan,amilyen,még nem ok a büszkeségre.
szerintem Te sem szeretnél olyan világban élni,ahol az a különb,aki szarik a szabályokra.ők sem.
Zs.P. | 2012. február 12. | 20:50:39
pikemen | 2012. február 12. | 20:03:31
Mivel
1. írmagját sem látni, ki tudná felvenni a versenyt orbánnal az ellenzékből
2. bajnai láthatóan nem tudja eldönteni, mit is Akar
3. még gyurcsány is nemrég azt nyilatkozta, hogy egy darabig maradjon kormányon a fidesz
4. az ellenzék nem tud és nem is akar összefogni
5. kormány még soha nem volt olyan népszerű féltávnál, mint a jelenlegi
a fent feltett kérdés meg lett válaszolva, tx
Tulajdonneveket nagy betűvel kezdünk a magyar írott nyelvben.
elsore | 2012. február 12. | 20:25:04
Hát a fiúk professzionális mellé- és elbeszélők, volt kitől tanulniuk. És láthatóan tetszik nekik a rendszer. Nyilván jól meg is fizetik a véleményformálást.
pikemen | 2012. február 12. | 20:03:31
Mivel
1. írmagját sem látni, ki tudná felvenni a versenyt orbánnal az ellenzékből
2. bajnai láthatóan nem tudja eldönteni, mit is Akar
3. még gyurcsány is nemrég azt nyilatkozta, hogy egy darabig maradjon kormányon a fidesz
4. az ellenzék nem tud és nem is akar összefogni
5. kormány még soha nem volt olyan népszerű féltávnál, mint a jelenlegi
a fent feltett kérdés meg lett válaszolva, tx
Zs.P. | 2012. február 12. | 19:27:40
rasztaszív | 2012. február 12. | 19:15:36
"de hát mind olyanok.most akkor mi legyen?Kambodzsa?"
Nem. Miért Kambodzsa? Megöltek, akár egyetlen embert? Egyelőre az értelmiség bizonyos tagjai - ha még annak számítanak egyáltalán - például Kertész Ákos akarják gyilkolni a nemzetet.
Nem. Végig kell őket hallgatni, mert erre szerződést kötöttünk, aztán tenni a dolgunkat, ahogy jónak találjuk. Ha meg elviselhetetlenek lesznek, akkor hátat kell fordítani annak a bagázsnak. Nem akarunk a gyarmataik lenni, éppen azt jelentette, hogy ilyen Kroes asszonyok ne utasítgassák a politikai vezetőinket. Mert ha teszik, és mi ugrunk, akkor tényleg hol van a demokrácia.
rasztaszív | 2012. február 12. | 19:15:36
Zs.P. | 2012. február 12. | 19:07:36
de hát mind olyanok.most akkor mi legyen?Kambodzsa?
Zs.P. | 2012. február 12. | 19:07:36
rasztaszív | 2012. február 12. | 19:00:57
"igen,lusta, félretájékoztatott, buta selejtpolitikusok.
de abban még így is igazuk van,hogy nem lehet szó nélkül elmenni az mellett,amit orbán művel.csak hát olyanok,amilyenek."
Mivel félretájékozottak, nem a valódi tényekből vonják le a következtetéseiket, és mivel buták, és selejtek, nemigen várható tőlük logikus értelmes gondolkodás sem.
Tehát, tekintettel arra, hogy olyanok amilyenek, fabatkát sem ér a véleményük.
rasztaszív | 2012. február 12. | 19:00:57
Zs.P. | 2012. február 12. | 17:16:07
igen,lusta, félretájékoztatott, buta selejtpolitikusok.
de abban még így is igazuk van,hogy nem lehet szó nélkül elmenni az mellett,amit orbán művel.csak hát olyanok,amilyenek.
Zs.P. | 2012. február 12. | 18:43:21
saman | 2012. február 12. | 18:27:46
"A Január 30. bejegyzésemben van egy adatsor, ami arról szól, hogy a bérből 50%-os elvonást eszközöl a szeretett kormányunk. Mintelődei is rendre. Ezek után az Áfa 27%. Vannak termékek, amiben ezen kívül durva jövedéki adót vagy bankadót is megfizetünk.
Ebből jön össze, hogy mitől 80%-os az elvonás."
A fizetés magyarul az a járandóság, amiben megállapodik a polgár a munkaadójával.
Ennek 84 százalékát viheti haza, amiből ha vásárol, további 27 százalék forgalmi adót fizet. Ez a fizetés 61 százaléka, amit természetesen terhelhetnek még különféle jövedéki adók pl benzin, dohány alkohol.
Amire te gondolsz az a bérköltség.
saman | 2012. február 12. | 18:27:46
""1. Egy normális pógár mifelénk a fizetése 75-80%-át fizeti be adóba! Ez önmagában akkora gáz, hogy a választásokon általában minden párt ezerrel ennek az átstruktúrálásáról szokott ábrándozni."
Meg tudnád magyarázni, hogy ez hogy jön össze? Ebben a mondatban mit értesz a fizetés fogalma alatt?"
A Január 30. bejegyzésemben van egy adatsor, ami arról szól, hogy a bérből 50%-os elvonást eszközöl a szeretett kormányunk. Mintelődei is rendre. Ezek után az Áfa 27%. Vannak termékek, amiben ezen kívül durva jövedéki adót vagy bankadót is megfizetünk.
Ebből jön össze, hogy mitől 80%-os az elvonás.
Itt Angliában az a módi, hogy ha esetleg egyéni vállalkozó létre kényszerül valaki, ott is két millió Ft feletti árbevétel esetén kezd el adót kérni a kormány.
Ez a "megfejjük a borjút" módi ez nem annyira működik. De azért próbálkoznak vele rendesen Magyarországon.
reszvetelidemokracia.blog.hu
Zs.P. | 2012. február 12. | 18:14:16
elottedajovo | 2012. február 12. | 17:44:52
"szegyenletesen le lett butitva a magyar nep"
Te is?
staropramen | 2012. február 12. | 18:02:59
Szép is az amikor három ifjonc -akiknek együtt nincs 40 év élettapasztalata (az első pár évet amit az ovi nagycsoportjáig eltöltöttek most ne számoljuk) elmondják a frankót.
gabikaw | 2012. február 12. | 17:55:23
Sugarzik az "eletbölcsesseg" a fiukbol-az meg nem volna baj hogy lemaradtak a nagyobb dolgokrol-csak ne polemizaljanak ezekröl-aki eleteben nem evett almat ne tarsalogjon az alma izeröl...
elottedajovo | 2012. február 12. | 17:44:52
Moderálási alapelvek- komment törölve -
darázs111 | 2012. február 12. | 17:39:20
Moderálási alapelvek- komment törölve -
1kritikus | 2012. február 12. | 17:35:19
"ha valaki utálja is O.V.-t, be kell látnia hogy karizmatikus és okos, és személyes botránya sosem volt)"
... a sajtóban.
Így teljes a mondat, mert azért volt itt már sok-sok milliós székházügy, szintén több milliós lakásügy, Gripenek, hogy csak a kiugróan emlékezeteseket említsük.
(Van az a pénz, amiért korpás valakinek a haja és hallgat, hallgat, hallgat. Kérdés: meddig? Na, emiatt lehetnek álmatlan éjszakák...)
Zs.P. | 2012. február 12. | 17:33:38
liberal001 | 2012. február 12. | 17:23:51
"Ha jól értem, az itt vitatkozó s.ggfejeknek nem szent, sőt vitatható, vitára érdemes tételként sem létezik pl. az a követelmény, hogy a közpénzből finanszírozott média nem lehet a kormánypropaganda eszköze. Így nem értem a vitájukat, és nem tudnék benne részt venni."
Akkor mit keresel itt. Hívott valaki?
kovin | 2012. február 12. | 17:32:38
3 s...ggfej hinti a magasröptü dumát....Marosánnak egyben igaza volt:az értelmésiség bomlaszt.Ennek a 3 fazonnak,nincs semmi fogalma arról,hogy mi történik az országban,a szegénységröl,a kilátástalanságról..a szinte élhetetlen Magyarországról!!
Zs.P. | 2012. február 12. | 17:31:43
elottedajovo | 2012. február 12. | 17:19:27
"tulertekeled a jelentosegeteket, a kovetkezo szavazas eltapossa az ilyen bunozofeju semmirekelloket, akik jobbikosnak titualjak magukat, leginkabb impotens bajkeverok vagy orvosnal vagy bortonben a helyuk..."
Honnan tudod, hogy bűnöző fejem van? Vagy, hogy semmirekellő vagyok? Miből gondolod, hogy én jobbikosnak titulálom magamat?
Megjegyzem, a magyar nyelv írott formájában ékezetek is vannak. Olyan borzasztó lenne azokat használni, ha már itt fejtegeted a véleményedet?
liberal001 | 2012. február 12. | 17:23:51
Ha jól értem, az itt vitatkozó s.ggfejeknek nem szent, sőt vitatható, vitára érdemes tételként sem létezik pl. az a követelmény, hogy a közpénzből finanszírozott média nem lehet a kormánypropaganda eszköze. Így nem értem a vitájukat, és nem tudnék benne részt venni.
elottedajovo | 2012. február 12. | 17:19:27
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Zs.P. | 2012. február 12. | 17:16:07
rasztaszív | 2012. február 12. | 16:24:57
""Kinek az érdeke, és miért, hogy annyit foglalkozik velünk a világsajtó, az EU parlament, de még az amerikai külügyminiszter is."
gondolkodj el rajta.
vagy a világ nagyobbik része téved,vagy Te,és a "nemzeti" oldal.
Hát! Ahogy a két EU parlamenti meghallgatást elnéztem, lusta, félretájékoztatott, buta selejtpolitikusok. Szerinted, nekik van igazuk?
Zs.P. | 2012. február 12. | 17:10:58
elottedajovo | 2012. február 12. | 16:16:12
"a neonacikat az egesz vilagon uldozik es buntetik, ha nem tudtad volna! hogy nalatok turik oket, mert ok kepzik a szavazobazist, az szegyen, de nem megoldhatatlan problema!"
Ki akarsz irtani mindenkit aki neonácinak titulálsz? Tehát a magyar szavazóbázis többségét?
Te minek tartod magadat?
Fitsch | 2012. február 12. | 17:02:26
"elottedajovo | 2012. február 12. | 15:54:09" ????
Ki ez a barom?
Valami melegebb éghajlatról írogathat...
Onnan, ahol az IQ = napi átlaghőmérséklet...
A magyar nyelvtan- és fogalmazásórák is kimaradtak...
rasztaszív | 2012. február 12. | 16:39:41
valla
világos.magyarázat van,ellenség van,csak ti magatok nem tudtok semmit felmutatni.ez így kevés lesz.a szöveget már kezdik kiismerni.
rasztaszív | 2012. február 12. | 16:24:57
Zs.P. | 2012. február 12. | 16:01:10
"Kinek az érdeke, és miért, hogy annyit foglalkozik velünk a világsajtó, az EU parlament, de még az amerikai külügyminiszter is."
gondolkodj el rajta.
vagy a világ nagyobbik része téved,vagy Te,és a "nemzeti" oldal.
a"rosszidulatúan elfacsart információk " ügyében meg egyeztess a szíjjártóval.tudod,megint a szálka-dolog...
elottedajovo | 2012. február 12. | 16:16:12
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Zs.P. | 2012. február 12. | 16:08:23
elottedajovo | 2012. február 12. | 15:54:09
"azert azon, hogy en kulfoldrol mennyivel szponzoralom a te kinyiffantasodat, lasd be, sok mulik! egyebkent rosszul gondolod, soha nem voltam kisz-tag, parttag es kommunista meg fokepp nem, de ettol te meg lehetsz egy naonaci takony!"
Hogy-hogy? Mi vagy te? Hóhérsegéd?
Zs.P. | 2012. február 12. | 16:01:10
rasztaszív | 2012. február 12. | 15:02:15
"globális letámadás a magyar ellenzékiek részéről??talán világhatalom lettünk,kiterjedt gyarmatbirodalommal?ez értelmetlen.
valószínűbb,hogy más országoknak az orbán-rezsimhez való viszonyát a saját preferenciáik határozzák meg."
Nem lettünk, és ez benne a legfurcsább. Kinek az érdeke, és miért, hogy annyit foglalkozik velünk a világsajtó, az EU parlament, de még az amerikai külügyminiszter is. És főleg, miért ennyire téves, és rosszidulatúan elfacsart információk alapján?
elottedajovo | 2012. február 12. | 15:54:09
Moderálási alapelvek- komment törölve -
rasztaszív | 2012. február 12. | 15:50:41
apakabar | 2012. február 12. | 15:41:29
"és személyes botránya sosem volt"
viccesek itt ma az emberek...:)
magában botrány,ahogy politikusként meggazdagodott.
kovy | 2012. február 12. | 15:47:36
elottedajovo | 2012. február 12. | 15:18:58
"boven 2/3-os tobbseggel fog gyozni a balliberalis oldal"
Lefekvéskor bilit az ágy alá, nehogy a kezed beleérjen!
"de hogy nem lesz allasod a kovetkezo 10-12 evben az biztos!"
Nem Tudsz megfélemlíteni, de az állásom nem tőled és nem is a hozzád hasonló posztkommunista, leberál-bolsevik senkiktől függ. A Rákosi ÁVH-s rendszer már eltűnt. Ébresztő, te külföldre tántorgott álmagyar.
apakabar | 2012. február 12. | 15:41:29
Teljesen egyetértek az interjú alanyaival: nincs itt semmiféle csorbulása a demokráciának. Ha 2014-ben nem tudják Orbánt legyőzni, csak a körülmények eredményezik majd ezt: tényleg nincs erős ellenjelölt.
Az ellenzék, ahelyett hogy pampog, felépíthetne egy karizmatikus, okos és magánéletében erkölcsileg feddhetetlen embert, mint Orbán (mert még ha valaki utálja is O.V.-t, be kell látnia hogy karizmatikus és okos, és személyes botránya sosem volt).
Persze ilyet nem könnyű csinálni, pláne az itthoni baloldalnak, ezért egyszerűbb a demokrácia "tönkretételéről" vinnyogni. Minden más csak hablaty.
102ezerpolgár | 2012. február 12. | 15:32:23
3 trendi konzervatív:
ha jól értem valami olyasmit mondanak, hogy a fükeforradalom, az unortodox gazdaságpolitika a magántulajdon lenyúlása és a szabadságjogok szűkítése helyénvaló, rendbenlévő dolgok, csak a hülye nyugatiak hőzöngenek valamiért.
Mezei, vezérelvű fidesznyikek ezek, nem konzervatívok. Szégyelljék magukat!
elottedajovo | 2012. február 12. | 15:18:58
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Mufakkar | 2012. február 12. | 15:05:38
Elnézve a fiatalurak fényképét, hát nem volt hülye ember ez a Cesare Lombroso.. :-)
rasztaszív | 2012. február 12. | 15:02:15
Zs.P. | 2012. február 12. | 14:47:30
globális letámadás a magyar ellenzékiek részéről??talán világhatalom lettünk,kiterjedt gyarmatbirodalommal?ez értelmetlen.
valószínűbb,hogy más országoknak az orbán-rezsimhez való viszonyát a saját preferenciáik határozzák meg.
papirszobrasz | 2012. február 12. | 15:00:30
"2010 tanulsága az volt, hogy" a választók manipulálhatók.
Mi az ördögnek kell ezeket a fiatal, tudatlan senkiket szerepeltetni ezen a helyen?
sicc | 2012. február 12. | 14:53:55
Sajnos megint aktuális: http://www.youtube.com/watch?v=Uz8B1InGhuQ
kovy | 2012. február 12. | 14:53:33
JoGabor | 2012. február 12. | 14:30:20.
Úgy beszélnek a 2014-es választásról, mintha az demokratikus verseny volna esélyes jelöltek között, pedig már a mai törvények szerint sem lesz az, és addig még mi minden megtörténhet (bármi), ha Orbán kicsit is veszélyeztetve látja a győzelmét.
Kicsit ha bővebben lehetne? Így az látszik, mintha a baloldal előre látná választási vereségét, a 2010. utáni talpra állásának lehetetlenségét, és már előre leírja, "lám én megmondtam, hogy a választási törvény módosítása miatt nem nyerhetünk". Közbe egy nagy frászt, azért nem nyerhet a baloldal, mert a választóknak tele van a f...( értsd:hócipőjük) az egész balos csapattal. A "zelmúlt nyóc év" alatt bizonyították, mit érnek és mit tettek az országért. Az utóbbi majd k2 év meg csak a ráadás, amely a foguk fehérjének megmutatását eredményezte.
kovy | 2012. február 12. | 14:51:01
JoGabor | 2012. február 12. | 14:30:20.
Úgy beszélnek a 2014-es választásról, mintha az demokratikus verseny volna esélyes jelöltek között, pedig már a mai törvények szerint sem lesz az, és addig még mi minden megtörténhet (bármi), ha Orbán kicsit is veszélyeztetve látja a győzelmét.
Kicsit ha bővebben lehetne? Így az látszik, mintha a baloldal előre látná választási vereségét, a 2010. utáni talpra állásának lehetetlenségét, és már előre leírja, "lám én megmondtam, hogy a választási törvény módosítása miatt nem nyerhetünk". Közbe egy nagy frászt, azért nem nyerhet a baloldal, mert a választóknak tele van a f...( értsd:hócipőjük) az egész balos csapattal. A "zelmúlt nyóc év" alatt bizonyították, mit érnek és mit tettek az országért. Az utóbbi majd k2 év meg csak a ráadás, amely a foguk fehérjének megmutatását eredményezte.
elottedajovo | 2012. február 12. | 14:47:53
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Zs.P. | 2012. február 12. | 14:47:30
rasztaszív | 2012. február 12. | 14:23:01
"volt ennek is előzménye,az elmúttnyócév során...
tudod,más szemében a szálkát..."
Igen volt. A tömegoszlatással kapcsolatban. Mint elszórt jelenség. Ez viszont egy globális letámadás. A mennyiségi különbség átment minőségibe.
rasztaszív | 2012. február 12. | 14:40:20
valla
2002-ben is úgy tűnt...:)
JoGabor | 2012. február 12. | 14:30:20
Kiábrándító. Ugyan olyanok, mint a már korábban bemutatott fiatal konzervatívok. (Ez a „fiatalkonzervatív” amúgy szerintem oximoron.)
A kötcsei beszéd („centrális erőtér”) alapján megvalósult rezsimet demokráciának nevezni vakság. Fiatalurak, demokráciában nincsen centrális erőtér. Elképesztő, hogy nem ismernek fel egy tipikusan bolsevik jellegű hatalmat. Úgy beszélnek a 2014-es választásról, mintha az demokratikus verseny volna esélyes jelöltek között, pedig már a mai törvények szerint sem lesz az, és addig még mi minden megtörténhet (bármi), ha Orbán kicsit is veszélyeztetve látja a győzelmét.
Ez a „nyugatiak nem értenek minket” hablaty meglehetősen primitív. Mint alattam írta valaki, egyszerűen arról van szó, hogy a „hard goverment” orbáni módja nem európai.
Méghogy a konzervatív szabadelvűek többsége a kormány mellett áll!
Kérem, Magyarországon konzervatív szabadelvűek elvétve akadnak, és mivel a szellemiség alkotóelemei a méltányosság, a minőség, a méltóság tisztelete és a mértéktartás, eleve nem állhatnak a kormány mellett, mert a kormány ezeket az elveket nyomaiban sem ismeri. Ma, lassan már két év türelmi idő után, értelmiségi – tudják, önálló véleményformálás képesség és mindig kritikai attitűd – ezekkel nem működik együtt. Aki még most is kollaborál, az vagy gazember, vagy idióta (kivéve talán Pataki táncdalénekest, aki a jelek szerint mindkettő).
Sajnálom, személyükben egyiküket sem akartam megbántani, de ez a véleményem.
kovy | 2012. február 12. | 14:26:49
John30 | 2012. február 12. | 13:23:58
... 2014-ben.. MSZP+stb 44%...
Rossz helyre tetted a tizedesvesszőt, helyesen: MSZP+stb 4,4%.
rasztaszív | 2012. február 12. | 14:23:01
Zs.P. | 2012. február 12. | 14:19:07
volt ennek is előzménye,az elmúttnyócév során...
tudod,más szemében a szálkát...
Mekmörfi | 2012. február 12. | 14:21:41
Az is bezony baj, ahogyan itten elolvazsgatom a szövegeket, hogy túl komolyan veszitek magatokat.
Pedig komlyan venni székrekedést kell, sem Orbán, sem pedig a Petije nem ér annyit.
Zs.P. | 2012. február 12. | 14:19:07
rasztaszív | 2012. február 12. | 14:02:38
"azért szörnyű,hogy más pártok nem fideszeseket küldenek...nem baj,még van két évetek ez ellen is kitalálni valamit...:)"
Nem az a baj, hogy nem fideszesek is ott vannak. A baj az, hogy ott akarják megoldani az ország belpolitikai problémáit. Az a baj, hogy nem a magyar parlamenti bizottságokban jeleskednek, sőt egyenesen bojkottálják azokat, hanem inkább félretájékoztatják európát, kihasználva az európa-parlamenti képviselők alacsony szellemi és erkölcsi színvonalát, ott akarják kikényszeríteni azokat a céljaikat, amikért idehaza nem tesznek semmit, sajtóban való hablatyoláson kívül.
1kritikus | 2012. február 12. | 14:18:50
valla
Ez már a hányadik neved itt? Mindig elárulod magad valami tipikus bakival. Most is.
rasztaszív | 2012. február 12. | 14:17:44
valla
csak ebben bízhattok...a saját teljesítményetek nem gyarapítja a tábort...:)
rasztaszív | 2012. február 12. | 14:02:38
valla
azért szörnyű,hogy más pártok nem fideszeseket küldenek...nem baj,még van két évetek ez ellen is kitalálni valamit...:)
1kritikus | 2012. február 12. | 13:50:31
Elvira78 | 2012. február 12. | 11:17:17
"A következő országgyűlési választáson ráírom a szavazólapra, hogy szakmai törvényhozás és oda teszem az ikszet."
Fideszista vagy, azért? Vagy csak nem olvastad el a parlament.hu honlapján, hogy a fideszes képviselők 70-80%-a jogász? A törvényhozásban ugyanis a jogászok lennének a szakmai törvényhozás szerinti illetékesek.
Aztán mire ment velük az ország? Egy szánalmas tripla bóvilra futotta velük.
Ezt akarod újrázni vagy még fokozni?
John30 | 2012. február 12. | 13:49:36
Tisztelt Note! Még az a jó, hogy egy embernek csak egy szavazata van egyenlőre. A tévedésem lehetséges iránya az, hogy a jobbik többet kap a fidesz rovására. A másik pedig, hogy az MSZP+stb kap többet a FIDESZ rovására. Az MSZP mindenképpen nagyon spiccen lesz. Az is lehet, hogy ezért még előtte OVI betiltja. Ennek azonban komoly következményei lehetnek. Karanténban leszünk, meg gyilkoljuk egymást stb.
pistipapa | 2012. február 12. | 13:41:57
Az előző kormányt azért zavarták el mert a vezir állandóan csak mocskolta.A szavazók végül elhotték (még Ti is), hogy jobb lesz.Pedig megmondta, csak a gazdagokon fog segíteni.Annál lejebb állókat utálja (még titeket is)és ahol tud árt is.No a forradalmárok erre szavasztak szándékosan.Lehet igy úgy magyarázkodni, elhittétek a fejlődésről, hogy rossz és nem is kellet nektek.Valóban követett el hibákat az előző kormány, de ők-a mostanival szemben-felismerték és elkezték kijavítani.Mostaniaknak meg derogált a jót folytatni.Ti sem akartátik bárhogy magyarázkodtok.
note | 2012. február 12. | 13:36:22
John30 : annyit módosítanék a jóslatodon : mszp 5% alatt , ugyanis EMLÉKSZÜNK rájuk, sőt nap mint nap szembesülünk elqrt működésük utó-következményeivel, adósságcsinálásuk kamat-és visszafizetés kötelezettségeivel ! SOHA TÖBBÉ mszp !!!!!
John30 | 2012. február 12. | 13:23:58
Tisztelt kommentelők!! Röhögnöm kell. Ugyanis 2014-ben sokkal rosszabb lesz a helyzet a parlamentben, mint most. A legvalószínűbb képletet írom. FIDESZ +stb: 32 %,. MSZP+stb 44%. Jobbik: 24 %. Ja és elfogult voltam a jobbik ellenében. Akkor ki kit fog leváltani? Mindenki gondolja végig a továbbiakat.
Gaspar | 2012. február 12. | 13:11:04
azmiaz,
Mellesleg a cikkben megszólaltatott polizológusnak nevezett hablatyolók maguk is kiváló pélgódái az autoriter berendezkedésnek. Ilyan alacsony szellemi színvonallal ugyanis csak kontraszelektált közéletben lehet esélye valakinek arra, hogy országos napilapokban vagy a televízióban szajkózhassa az ostobaságait.
SaintJust | 2012. február 12. | 13:11:01
Folyt.
De nem fogadom el azt, hogy minden törvényüket - beleértve az alaptörvényt - és kétharmados törvénytelenségeiket (pl. visszamenőleges hatályú törvénykezés) az ország nem rájuk szavazó többségének a megkérdezése, érdekeik tudatos figyelmen kívül hagyása alapján hoztak. Miközben megvalósítják Orbán hagymázos vízióját, hogy milyen legyen a magyar társadalom, ebben csak a magukféléknek adnak szerepet, előállítva ezzel az első és másodosztályú magyarságot. Ez szétveri a nemzetet. Na ezt nem tűröm és úgy látom, hogy rajtam kívül még sokan mások sem, akiknek száma napról napra növekszik.
SaintJust | 2012. február 12. | 13:10:16
azmiaz? | 2012. február 12. | 12:29:47
Először a fanatikus vakhitre egy aktuális példát: kukorica-jancsi | 2012. február 12. | 11:44:51. No comment.
Ami az egykulcsos adót illeti, az szerintem is rossz döntés volt, de a 27%-os ÁFA-t már csak egy sorozat rossz gazdasági döntés következményeként előállt következmények tompítására hozott racionális döntésnek tartom. Azzal is egyetértek, hogy 2010-ben egyetlen reális alternatíva volt, a Fidesz, az elcseszett 7 év után. Bajnai kormányzását nem számítom az elcseszett évekbe. Sőt kapaszkodjon, azzal is egyetértek, hogy jelenleg egyetlen parlamenti, ellenzéki párt sem alkalmas kormányzásra. De. Az Orbán kormányt nem csupán alkalmatlannak tartom, hanem Magyarországra nézve a legkárosabb politikai hatalomnak az újkori történelmünkben. És elsősorban nem azért, amit a napi politikai verekedésben a szemükre olvasnak, nem azért, amit az amúgy is legyengített gazdasággal tettek mérhetetlen amatörizmussal és felfuvalkodottsággal, nem azért, mert ilyen szegénység 80 éve nem volt az országban, stb. hanem azért, mert azt gondolják, hogy csak ők Magyarország. Én drukkoltam az Orbán kormánynak, hiszen olyan felhatalmazást kaptak, amivel tényleg nagyon jó irányba lehetett volna elmozdítani az ország szekerét. Ebből látszik, hogy elfogadom legitimnek azt a kétharmados parlamenti többséget, ami a választási szabályok alapján a szavazáson résztvettek 52,8%-os többségéből (ez a szavazásra jogosultak csupán harmincvalahány!!! százaléka - előállt. De
Gaspar | 2012. február 12. | 13:06:54
azmiaz,
Éltem 89 előtt, épp ezért ismerem fel a diktatúra jeleit. És épp ezért nem ismerik fel ezek a fiatalok, mert 89 előtt legfeljebb az általános iskolában szereztek tapasztalatokat. Ha szükséges, hosszasan, pontokba szedve alá is támaszthatom a véleményemet.
Orbánéknak egyébként csak azért nem sierült még indent az ellenőrzésük alá vonniuk, mert ez az EU tag Magyarországon, az internet korában, egy csőd szélén tántorgó országgal aligha lenne lehetséges olyan formában, mint a 60-as években Kádár alatt.
Kevercs | 2012. február 12. | 12:36:44
Ezek a fiatalok vajon hogyan jöttek létre a jobb oldalon. Nyilván a papa és
mama értékorientációja alapján. Sajnos azonban a FIDESZ bizonyítani fogja, hogy a túlzott állami kötelezettségvállalás csőddel (állami csőddel és magáncsődök sokaságával) jár. Mit mondanak majd ezek a fiatalurak, ha nem
öltözhetnek ilyen szépen és nem lesz napi betevőjük, vagy a más kategóriájú
fiatal hölgyek és urak majd tájékoztatják őket a valódi helyzetről........
Nehogy a fejükhöz kapjanak, amit a fentiek szerint nem nagyon használnak!
oldfish | 2012. február 12. | 12:35:08
Ez a kismajom-makogás a fiatal értelmiség? Ilyen szintű elemzés telik csak? Fel se merül, hogy ki áll a politikai színpad bábjai mögött, kinek az érdekeit szolgálják, ki pénzeli őket?
azmiaz? | 2012. február 12. | 12:33:37
Gaspar."Így igaz, és ezért lehet az ilyen emberekkel elhitetni, hogy a diktatúra - de legalábbis az autoriter politizálás és a demokrácia hiánya, hogy kevésbé egyértelműen fogalmazzak - nem is diktatúra, csak a demokrácia sajátosan magyar formája."-------------Fogalomzavarban szenved aki a jelenlegi állapotokat diktatúrának karja mindenáron láttatni.Még azon az áron is,hogy nevetségessé teszi magát.Ha 89 előtt is élt már akkor tudhatná,hogy mit jelent a diktatúra.
dr.w | 2012. február 12. | 12:29:58
azmiaz? | 2012. február 12. | 10:53:03
"... mert ők már nem a szocializmus gyermekei és nem ideológiai szűrőkön valamint előre megformált sztereotípiákon keresztül nézik a világot ..."
Pedig de!
Közel három évtizede tanítok fiatalokat. Látom a fejlődésüket. A helyzet tragikus. Az értelmesebbek elmennek külföldre (igazuk van), a butábbak (fiúk) mostanában szemrebbenés nélkül kijelentik, hogy politikusok lesznek. A betanult paneleket majd ledarálják jó pénzért (a cikkbeli fiatalok kitűnő példa erre) és korruptnak lenni is kifizetődő.
azmiaz? | 2012. február 12. | 12:29:47
SaintJust | 2012. február 12. | 11:32:31
"azmiaz? | 2012. február 12. | 11:01:02
Az a baj magukkal (többek között), hogy soha, de soha sem hallom az érvelésükben, hogy a Viktor valamit, egy picit, egy hangyányit is elcseszett. Ezért válik totál hiteltelenné bármi, amit ide írogatnak. A fanatikus vakhittel meg nem lehet vitatkozni."----------------Akkor írok kettőt.Egykulcsos adó ami valójában 2 kulcsos és a 27%-os ÁFA nem volt jó döntés.Viszont sokáig kellene még gondolkoznom ha találni akarnék még valamit bár biztos van.Nem tudom,hogy mi az a fanatikus vakhit.Aki 2010-ben nem Orbánra és pártjára szavazott az egy sajátos álomvilágban élt akkoriban.Nem volt más reális alternatíva ugyanis.Ez nem azt jelenti,hogy tökéletesek hanem azt,hogy a többi párt még annyira sem alkalmas a kormányzásra mint ők.Ez ma is így van.Az erőtlen és népszerűtlen ellenzék totális alkalmatlanságát jól mutatja,hogy aközben sem tudták növelni a támogatottságukat miközben a Fidesz vezette kormány minden jelentősebb társadalmi csoportnak okozott érdeksérelmet.
P_Guszti | 2012. február 12. | 12:27:17
Érdekes elolvasni a kommentárokat: a balos olvasók dührohamot kapnak, ha értelmes emberek értelmes beszélgetését olvassák.
Zs.P. | 2012. február 12. | 12:09:07
valla | 2012. február 12. | 11:39:55
"Szerintem is sokan bánják, a kommentelők között is lehet néhány ilyen hazafi.
John30 | 2012. február 12. | 08:00:38 Szerintem már néhányan nagyon bánják, hogy anno nem szüntették megy Magyarországot teljesen. Most sok gond nem lenne vele."
Ez még hagyján, de hogy az EU parlamentbe is küldünk ilyeneket? Több olyan külföldi véleményt hallottam, hogy más országok képviselői, ha különböző pártokat képviselnek is, ott összezárnak, és egységesen lépnek fel. Mi vagyunk a kivétel.
Gaspar | 2012. február 12. | 12:04:21
Saint-Just,
"A nagyobbik baj az, hogy a magyar társadalom nagy többségének nincs demokrácia-képe, az elmaradt polgárosodás miatt nem is értik a demokrácia lényegét. Nem harcolnak a polgári szabadságjogokért, mert nem értik, hogy az mi, elfogadják (sőt igénylik), hogy a hatalom paternalista módon "gondoskodjon" róluk (az ő pénzükből...), hiszen évszázadokon keresztül alattvalóként éltek és ezen az sem változtatott, hogy itt királyság, un. szocializmus, vagy jogi berendezkedését, intézményeit tekintve demokrácia volt-e"
Így igaz, és ezért lehet az ilyen emberekkel elhitetni, hogy a diktatúra - de legalábbis az autoriter politizálás és a demokrácia hiánya, hogy kevésbé egyértelműen fogalmazzak - nem is diktatúra, csak a demokrácia sajátosan magyar formája. Ami persze elképesztő ostobaság, mert demokrácia csak egy van - legfeljebb az azt működtető intézményrendszer lehet valamelyest különböző, bizonyos szabályok betartása mellett természetesen -, mint ahogyan erkölcs is csak egy van, ha az abszolút erkölcsi törvényeket tekintem.
Arra viszont kíváncsi lennék, hogy ezek a fiatalok valóban hisznek is-e abban a sok hülyeségben, amit összehordanak, vagy már 30 egynéhány évesen anynira cinikusak, hogy nyíltan hazudoznak egy jövendő politikai karrier reményében.
Az mindenestre szomorú, hogy úgy kaphattak politológusi diplomát, hogy nincsenek tisztában a demokrácia alapkövetelményeivel.
Zs.P. | 2012. február 12. | 12:03:18
SaintJust | 2012. február 12. | 11:32:31
"Az a baj magukkal (többek között), hogy soha, de soha sem hallom az érvelésükben, hogy a Viktor valamit, egy picit, egy hangyányit is elcseszett. Ezért válik totál hiteltelenné bármi, amit ide írogatnak. A fanatikus vakhittel meg nem lehet vitatkozni."
Szerinted gyakori a te oldaladról az önkritika? Én ugyanis nagyon ritkán találkozom vele. És azt hiszem, hogy legalább annyi a mi részünkről is akad.
babhun | 2012. február 12. | 11:58:50
"Baranyi Márton: [...] Nincs az a választási rendszer, médiatörvény, alkotmány, amely ezt megakadályozná."
Pontosan ezért nem lett volna szükség új alaptörvényre. De a Fidesz mégiscsak úgy gondolja, hogy lehet ilyen médiatörvényt/alkotmányt készíteni.
Különben ahhoz képest, hogy itt három "kreatív" (?) fiatalember mondókája szerepel, ez egy szerény intellektuális képességekkel visszaböfögött közhelygyűjtemény néhány egyetemi kurzus első, bevezető előadásáról. Gondolatbeli igényesség: nulla vagy negatív. Ez a három fiatalember nagyszerűen bizonyítja, hogy a politikával csak a legbutábbak foglalkoznak.
"A párttal az a legnagyobb baj, hogy nem tudja magát hová tenni."
"Nyilván mérlegelik, mibe állnak bele."
Az ilyen mondatoknak nincsen jelentése. Ezt ezeknek a intellektuálisan félkész gyerekeknek eddig nem tanította meg senki.
Zs.P. | 2012. február 12. | 11:54:21
saman | 2012. február 12. | 11:19:35
"1. Egy normális pógár mifelénk a fizetése 75-80%-át fizeti be adóba! Ez önmagában akkora gáz, hogy a választásokon általában minden párt ezerrel ennek az átstruktúrálásáról szokott ábrándozni."
Meg tudnád magyarázni, hogy ez hogy jön össze? Ebben a mondatban mit értesz a fizetés fogalma alatt?
samsunggalax | 2012. február 12. | 11:46:21
Az árak növekedéséről nem a kormány lehet. Jelenlegi három nagy világintézménynél működik a bankóprés modern formája, azaz elektronikus pénzteremtés. A Fed(Amerika) Bank of England , és EKB decembertől nyomtat, ill. elektronikusan teremt pénzt( a németek ellenállást lassan legyőzve). Nem tudom, hogy ennek milyen hatása van a jelenlegi árakra, de 1930-as években hiperinflációt okozott! Egy nyitott gazdaság vagyunk, sérülékenyek, begyűrűző hatásokkal.
kukorica-jancsi | 2012. február 12. | 11:44:51
Hajrá, Fiúk! A bolsevikok őrjöngése mutatja, hogy jól gondolkodtok. :)
John30: "néhányan nagyon bánják, hogy anno nem szüntették megy Magyarországot teljesen. Most sok gond nem lenne vele." És honnan írnád a kommentedet? Szerbiából, Romániából, Szlovákiából, esetleg Ukrajnából? Baromarcú...
geogeo | 2012. február 12. | 11:43:41
Meglehetősen komplex személyiségek a nyilatkozó fiatalurak - s konzervatív módon úri és visszafogott voltam.
Egyrészt emlékszem a Jobbklikk korábbi működésére - bár ritkán próbálkoztak valami hablattyal a konzervativizmusról, az a portál alapvetően egy segédcsapata volt az előző kormány leamortizálását feladatul vállaló Navracsics Tibornak.
A konzervativizmusról is úgy ködösítenek, mint itt is Ez egy aranyos retorikai kérdés: veszélyben van-e demokrácia? "De mi az „a” demokrácia? Más a demokrácia az Egyesült Államokban, Franciaországban, Skandináviában... Nincs egyféle demokrácia. "
Nem tudom, hogy az ifjú pártkatonák lelkesültségének vagy felkészületlenségének tudjam-e be az ilyen szövegeket:
"A nyugatiak nem értik a magyar politikai kultúrát. Azt sem, hogy Orbán mit, miért csinál. Alighanem szavazói egy része sem érti. A kormány tevékenységéből egyértelmű: megnőtt az állam szerepe. Egyeztetés nélkül működik, a piaci szereplők sem szólhatnak bele abba, amit a Fidesz szerint az állam jobban tud. Mindezt kombinálja a középosztály megerősítésének céljával. Ha ezeket a karakterjegyeket egy rendszerré állítjuk össze, akkor koherens modellt kapunk, amit a Méltányosságban „hard governmentnek” neveztünk el, vagyis a nagyon erős, hatékony kormányzásnak. Ebben a modellben az állam nem csupán a feltételeket teremti meg a jó kormányzáshoz, hanem be is avatkozik: ő az első számú aktor. Ebből következik a MAL Zrt. állami felügyelet alá vétele az iszapkatasztrófa után, a MOL-rés
SaintJust | 2012. február 12. | 11:32:31
azmiaz? | 2012. február 12. | 11:01:02
Az a baj magukkal (többek között), hogy soha, de soha sem hallom az érvelésükben, hogy a Viktor valamit, egy picit, egy hangyányit is elcseszett. Ezért válik totál hiteltelenné bármi, amit ide írogatnak. A fanatikus vakhittel meg nem lehet vitatkozni.
gilgalad | 2012. február 12. | 11:27:14
Moderálási alapelvek- komment törölve -
saman | 2012. február 12. | 11:21:26
Elvesztette a pénzünk a vásárlóértékének a felét! Ha a gazdagok kaptak némi kárpótlást, az maximum 20% körüli. Ők is érzik, hogy kevesebbet tudnak a tejbe aprítani!
Na ebből a szemszögből nézzük már meg, hogy mi az istennyilát csinál ilyenkor az erős állam?
Bevezették az " állam építsen lakótelepeket" programot, ami elismerné hogy a családok számára lehetetlen kihívás a lakásönrész összegyűjtése?
Vagy esetleg: Azonnal létrehoztak 430.000 szociális szövetkezetet, hogy munkahelyeket teremtsenek a gazdasági értelemben halott régiókban?
Ez az erős állam nem csinál semmi produktívat. Rabol. Reggel, délben este.
De már nincsen kit kirabolni! Annyira elmélyül így a gazdasági társadalmi válság, hogy itt kő kövön nem marad.
A facebook oldalamon kiposztoltam ezt a cikket. Azt írtam oda felvezetésként, hogy "három fasisztoid fiatal médiamunkás beszélget a 2010-es évről. Érdekes Röntgen felvétel ez.
reszvetelidemokracia.blog.hu
saman | 2012. február 12. | 11:19:35
Megdöbbentő hogy ennek az interjúnak az alap vonulata, hogy totál "posztmodern" demokráciaképpel él. Semmit sem fogadnak el ezek a fiatalok demokráciának, ami az eddigi kultúrtörténet tapasztalatai szerint szükséges feltétele a demokráciának.
Ezeknek a srácoknak nem az van a fejében, hogy a demokráciában a párbeszéd élő. Nem az van a fejükben, hogy ez a kivívott elfogadottságoknak a versenye. Nem az van a fejükben, hogy a nyilvánosság, a feljebb viteli lehetőség, a saját érdek képviseletek által megfogalmazott közjó és a tiszta szabályok előfeltétele lenne annak, hogy demokrácia legyen.
Mi van ennek a helyén?
"megnőtt az állam szerepe. Egyeztetés nélkül működik, a piaci szereplők sem szólhatnak bele abba, amit a Fidesz szerint az állam jobban tud. Mindezt kombinálja a középosztály megerősítésének céljával."
Számoljunk csak egy kicsit mi folyik itt.
Nézzük, mondjuk a polgár pénztárcája szemszögéből.
1. Egy normális pógár mifelénk a fizetése 75-80%-át fizeti be adóba! Ez önmagában akkora gáz, hogy a választásokon általában minden párt ezerrel ennek az átstruktúrálásáról szokott ábrándozni. Történt ezügyben valami érdekes? Nem nagyon. Annyi maximum, hogy a szegények a gatyájukat is leadják már a fináncnak és a gazdagokat meg egy kicsit kevésbé sarcoljuk.
Az egészet azaz szegényt / gazdagot megsarcolunk azzal, hogy az elmúlt 5-6 évben lezajlott egy 50%-ot meghaladó mértékű infláció és a bérek, meg nominálisan se növekedtek. Elvesztette a pénzünk a vásárlóért
Gaspar | 2012. február 12. | 11:18:02
azmiaz,
Ezeknek a fiataloknak a véleménye nem azért érthetetlen sokak számára, mert ők már nem a szocializmus gyermekei, hanem azért, mert tulajdonképpen azt bizonygatják, hogy a lopás és a gyilkosság - nem szó szerint véve, természetesen - valójában erkölcsös cselekedet. lehet, hogy mindenütt másutt a fejlett világban erkölcstelen és börtönnel büntetendő, ha megölök valakit vagy ellopom a javait, nálunk azonban ez csak az erkölcs egy sajátosan helyi megnyilvánulása.
Ezek a szerencsétlenek valójában ugyanazoa az érveket használják, mint az iszlám fundamentalisták. A burka, a nők eltiltása a társadalmi, politikai és gazdasági élettől, jogfosztottságuk valójában nem a nemek közötti diszkrimináció vagy egyszerűen embertelenség, hanem a nők tiszteletének és a demokráciának sajátosan muzulmán megnyilvánulási formája.
Ezek amagukat jobboldalinak, konzervatívnak tartó álértelmiségiek pusztán a kulturális és erkölcsi relativizmus egy megvetendő fajtáját képviselik, hiszen - a valódi konzervatívokkal ellentétben - tagadják az alapvető egyetemes értékek meglétét.
Merthogy nincs jobb- vagy valoldali erkölcs, mint ahogyan jobb- vagy baloldali kultúra sincs. Csak erkölcs van vagy erkölcstelenség, kultúra vagy kultúrának nem nevezhető színvonal.
Érdekes, hogy ugyanazok, akik - sokszor joggal - vitatják, hogy a cigányság sajátos kultúrát képviselne, a maguk primitívségét és kultúrálatlanságát sajátos vagy jobboldali kultúrának tartják.
Elvira78 | 2012. február 12. | 11:17:17
A következő országgyűlési választáson ráírom a szavazólapra, hogy szakmai törvényhozás és oda teszem az ikszet.
Mekmörfi | 2012. február 12. | 11:13:13
Egyébként ezt a klasszikus logikai példát ajánlom a kedves és megingat6atlan viktorfanok figyelmébe:
Minden görög hazudik: mondta a görög.
Soha nem hazudtam: mondta Viktorotok.
Ne azt figyeljék, amit mondok: mondta Viktorotok.
Ezek után már csak azt kell megválaszolni, hogy hol az a tojás, amelyik kibillenti a tyúkot a villából?
Ezt egyébként az elemzőink tudják, de azért nem árulják el, mert akkor mindenki rohanna a CBA-ba vásárolni, ahelyett hogy elemzéseket olvasna.
A viktorfan egyébiránt (iránt, Iránt) csak nagyon kicsivel különbözik a viktorfuntól, csak pont a Viktor által említett bot végének a pozíciója makes the difference.
Mekmörfi | 2012. február 12. | 11:03:59
Összességében azonban erről a 3+1-es interjúról a politikai p.r.n.gráfia jutott eszembe, jelesül egy olyan gruppen jelenet, ahol a résztvevők egymást kényeztetik azzal, hogy ki tud kibökni (vagy bebökni?) nagyobbat.
De igazándiból az egész aktus bizony uncsi.
A "PPPosztmodern" "PPPolitikai" elemzők "PPPotenciálisan" láthatóan rákényszerülnek a sikosító használatára, egyébként a véleményük nem csusszan le sehogyan sem.
Mindez szerintem azt jelenti, hogy a magyar társadalom másnapos. A Fidesz hatalomátvétel után - hogyis mondta a Viktorunk, igaz Európára, de ő még soha sem hazudott, de nem is azt kell figyelnünk, amit mond...-, a Fülkeforradalom bizony olyan volt, mint az alkool: nagy álmokkal, és szörnyű eredménnyel. Most jön - nem az elrugaszkodás - nem-nem: a kijózanodás.
Macskajaj.
azmiaz? | 2012. február 12. | 11:01:02
A magánnyugdíjpénztári rendszert 1997-ben vezettük be az IMF tanácsára akik ritka módon utólag elismerték,hogy nem volt jó lépés.Nyugaton a gazdagabb és bölcsebb országokban nem is létezik sehol 3 pilléres rendszer hanem azt rajtunk akarták kikísérletezni.Mi voltunk számunkra a kísérleti egerek.Tökéletesen elegendő számunkra az általuk is használt 2 pilléres rendszer az állami és az önkéntes nyugdíjpénztárakkal.Voltak olyan magánnyugdíjpénztárak(AXA pld)amelyek 13 év után írd és mond nulla hozamot tudtak produkálni.Arról se sokat beszélnek,hogy a Bajnai kormány megszüntette rövid regnálása alatt a magánnyugdíjpénztári betétek mögül az állami garanciát és szép csendben több tízezer tagot terelt vissza az állami nyugdíjrendszerbe a várható botrányok elkerülése végett.Egy csomóan fájlalják,hogy megszűnt ez a hazárd rendszer de közben semmi biztosítékuk nem volt arra,hogy pénzt is lássanak majd a magánnyugdíjpénztáruktól.
Minorkavidor | 2012. február 12. | 11:00:30
Balango | 2012. február 12. | 08:31:51
Bár az is tanulságos, hogy a mezőkövedi provokációnál kiderült , hogy hajlandóak dolgozni. Mikor értesültek az éhségmenet résztvevőinek felajánlott "munkáról", másnap vagy 60-an jelentek meg, de nekik akkor már nem volt munka. Elpárolgott a minusz 20 fokos fagyban.DDD.
SaintJust | 2012. február 12. | 10:32:51
Érdekes vélemény. Csakhogy tavaly a br.300 ezer alatt keresőknél (ami a foglalkoztatottak 80%-a) csökkent 5-15 ezer ft-tal a havi netto. Idén sem érint kevesebb embert a bércsökkenés, ami az adójóváírás teljes kivezetéből adódik. Ennek ellenére a biztos szavazók körében még mindig több szavazójuk van, mint az összes ellenzéki erőnek együttvéve. Az ún."békemeneten" is többen voltak, mint az Operaháznál. A magánnyugdíjpénztárak esetében sem álltak kilométer hosszú sorok az ügyintézők ablaka előtt...
Mekmörfi | 2012. február 12. | 10:53:06
Hát, egyrészt egyet tudok érteni Saint Justtel, hogy a magyar gőzgondolkodás hengerei nem a demokrácia sinein repítik a vonatunkat, sajnos már Széchenyi óta sem, ráadásul még Kölcsey himnuszát is kisiklatták a preambulum bakk(t)erei, egészen mást mázt adva az "Isten áldd meg a magyart"-nak.
S mi több, éppen Orbán közelít módszereiben a "polgári" forradalom jakobinus diktatúrájához.
És ha a /én elem ismétli önmagát, akkor már látom a kis Bonapartét, amint saját magától átveszi a hatalmat (itt sch(n)itt), majd a császári(és királyi) koronát saját végére illeszti.
És akkor majd felteszem a Koós kislemezt: "Nem vagyok teljesen őrült... "
Dr. MacMurphy
azmiaz? | 2012. február 12. | 10:53:03
Ezeknek a fiataloknak a tárgyilagos véleménye azért érthetetlen sokak számára mert ők már nem a szocializmus gyermekei és nem ideológiai szűrőkön valamint előre megformált sztereotípiákon keresztül nézik a világot.Az itt hozzászólók valamelyike meg tudná fogalmazni,hogy őt konkrétan milyen sérelem érte ennek a kormánynak a részéről?Vagy tudna példát mondani a sajtószabadság csorbulására?
samsunggalax | 2012. február 12. | 10:50:03
Igazad van pártpropaganda dől a köztévéből, ahogy 2010 előtt is az dőlt.
Furcsa, hogy a magánnyugdíjon sírtok, akár Kaya Ibrahimozhatnátok is. Ha Axa vagy Erste magánnyugdíjtagok lettetek volna, ugyanúgy sírhatnátok, mint most és ráadásul még állami nyugdíjatok se lenne helyette.
A magánnyugdíjad állami pénzből magánpénztáraknak utalt adó. Addig sírtok, amíg az össze Kelet- Európai országban vissza nem államosítják őket, máshol ugyanis nincs (ne emlegessétek a svéd rendszert, mert az teljesen speciális)
Jager László | 2012. február 12. | 10:49:39
Ez a jövő?
Iskolai tananyag felmondása színvonaltal magyarázattal körítve.
3 a kislány jutalomjátéka.
Tü hócsesz táncüvaty?
J.L.
azmiaz? | 2012. február 12. | 10:47:51
Nem látok semmi bajt a fiatal politológusok véleményében.Az lenne a baj,hogy nem állnak be bégetni a kórusba?Nagyrészt fedik a valóságot az általuk elmondottak a demokrácia végóráiról vizionálók véleményével szemben.Egyébként is gyerekeknek szóló estimese a nyugati kritikák zöme mivel a legfőbb problémájuk velünk a bankok és multicégek különadója és a végtörlesztés.Ezek a lépések a szent és érinthetetlen profitjukat érintik.Csak könnyebb demokráciaválságról papolni miközben semmivel sem állunk ezen a téren rosszabbul mint ők.Olyan intézmények átalakítását is kifogásolják amelyek náluk nem is léteznek.
SaintJust | 2012. február 12. | 10:32:51
Gaspar | 2012. február 12. | 10:20:06
Azzal még valahogy csak meglehetne küzdeni, hogy a fiatal, magukat jobboldalinak definiáló értelmiségiek ennyire zavarosan gondolkodnak. A nagyobbik baj az, hogy a magyar társadalom nagy többségének nincs demokrácia-képe, az elmaradt polgárosodás miatt nem is értik a demokrácia lényegét. Nem harcolnak a polgári szabadságjogokért, mert nem értik, hogy az mi, elfogadják (sőt igénylik), hogy a hatalom paternalista módon "gondoskodjon" róluk (az ő pénzükből...), hiszen évszázadokon keresztül alattvalóként éltek és ezen az sem változtatott, hogy itt királyság, un. szocializmus, vagy jogi berendezkedését, intézményeit tekintve demokrácia volt-e. Így tényleg csak akkor fogják Orbánékat elhajtani, ha a Fidesz nagyon belenyúl a zsebükbe és nem azért, mert Orbánék Putyin-i "demokráciát' csináltak.
Erika61 | 2012. február 12. | 10:24:52
Kíváncsi lennék, kinek nő a biztonság érzete a magánnyugdíj pénztári vagyon lenyúlásától, a visszamenőleges hatályú, illetve a névre szóló törvénykezés megtapasztalásától.
Erős állam hozhat létre nagy dolgokat, de aki megnézi a Nemzeti Színház épületét az nem is kell, hogy tovább foglalkozzon a kulturális hírekkel, már képben van. Plusz a korrupció mértéke, és már indokolt is a depresszió.
Alasseo | 2012. február 12. | 10:24:17
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Gaspar | 2012. február 12. | 10:20:06
SaintJust,
A számból vetted ki a szót. A nyugatiak pedig szerintem pontosan értik, hogy mi folyik Magyarországon, és meg vannak győzdve arról, hogy a magyar politika nagyon nem európai és demokratikus.
Az igen tisztelt politológus Bachar el Assad tevékenyégét is nevezhette volna a demokrácia sajátosan szíriai megnyilvánulási formájának.
Gaspar | 2012. február 12. | 10:16:19
Fölösleges volt az elmúlt években arra pazarolni az adófizetők pénzét, hogy ennyi és ilyen színvonalú politológust képezzünk. Ebben az egyben egyetértek Orbánnal: az ilyen képzéseken egy államilag finanszírozott helyet sem kellene biztosítani.
Ez a három igen szimpatikus fiatalember csak beszél, beszél, de nem mond semmit, vagy egyszerűen hülyeségeket beszél. Úgy látszik, hogy ennek a generációnak már sem tudása, sem élettapasztalat nincs. Ellenkező esetben ugyanis nem beszélnek össze-vissza mindenfélét a sajátosan magyar demokráciáról - ami, ugye, a demokrácia hiánya - vagy 2010 állítólagos tanulságairól.
Kíváncsi lennék, hová lettek neves politológusaink és alkotmányjogászaink. Bár ha egy kis eszük van, most remélhetőleg az USA vagy Nyugat-Európa valamelyik egyetemén okítanak, hátrahagyva a magyar terepet a kontraszelektált üresfejű fiataloknak. Mert nemcsah az orbán-kormányra jellemző a kontraszelekció, hanem úgy látszik, a magyar kultúrális és tudományos élet is ebben a kórban szenved, hogy a sajtó és munkatársai színvonalát nem is említsük.
SaintJust | 2012. február 12. | 10:09:19
Azt mondja PÁ, hogy 'A nyugatiak nem értik a magyar politikai kultúrát.' Nem lehet, hogy azért nem értik, mert a magyar politikai kultúra (ha ezt annak lehet nevezni), nem európai? Az is érdekes, hogy ezek szerint az urak szerint 'nincs kevesebb szabadság' Magyarországon (az Orbán érában). Lehet, hogy ők egy másik filmet néznek? Minek nevezik akkor azt, amikor valakinek szabadságában áll kötelezően odaadni a magánnyugdíj megtakarítását az államnak (vagy kizárják az állami nyugdíjból), vagy amikor visszamenőleges törvénykezés hatására pénzt vesznek ki a zsebéből, nem engedik nyugdíjba, vagy amikor egy kisebb településen csak egyházi iskolába adhatja szabadon a gyerekét, mert már nincs más, amikor szabadon csak olyan közmédiát nézhet, hallgathat (a saját adóforintjaiból), amiből pártpropaganda dől, amikor szabadon nézheti, hogy a közpénzek elköltésének kontroll-intézményeibe, vagy az államot kontrolláló más szervezetekbe évtizedekre pártkatonákat betonoznak be, vagy közalkalmazottként szabadon befoghatja a száját, mert a Fidesz törvény szerint indoklás nélkül kirúghatják, és még hosszan lehetne sorolni. Fura szabadságfogalmuk van a fiatal, magukat konzervatívnak gondoló értelmiségieknek. Sajnos, ez elkeserítő, már ha tényleg Európához közelítő Magyarországban gondolkodnánk..
taxi | 2012. február 12. | 10:04:30
A Hallgatói Hálózat tüntetése a felsőoktatás szétrombolása és a drasztikus keretszám-csökkentés ellen.
Időpont: Február 15! (a tüntetés dátuma a jelentkezési határidő elcsúsztatásától függetlenül továbbra is 15-e)
https://www.facebook.com/events/239367222807130/
nyugdíjas | 2012. február 12. | 10:02:38
A magyar nép torkán akadtak a kommunisták:se kiköpni,se lenyelni nem tudja őket.Ide tartozik európai formátumú politikusunk és holdudvara.Méghogy keresztény értékek!Megtanult már keresztet vetni?
Hmmmm | 2012. február 12. | 10:00:00
hm.
beszélnek, de semmit nem mondanak ezek a fiatalok.
tapasztalathiányosak.
ha majd a bőrükön érzik, változni fognak.
.
rasztaszív | 2012. február 12. | 09:50:49
samsunggalax | 2012. február 12. | 09:41:20
"...európai formátumú politikusunk... "
vicces...:)))
rasztaszív | 2012. február 12. | 09:47:08
2002 tanulsága is az volt...
|