belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
17. csütörtök

Nagy N. Péter: A Fidesz és a Jobbik

Hat baloldali és két jobboldali lista közül lehet választani - deklarálta alig több mint egy hete a Jobbik elnöke az EP-választás előtti felhívásában. Nem nevezte meg, hogy a Jobbikon kívül melyik a másik. Az MSZP, az SZDSZ, az MDF, a cigányság pártja és az LMP kizárható innen, a Fidesz és hangozzék bár meglepően, a Munkáspárt nem. Lévén azonban Vona Gábor szerint "a nemzetellenes oldal elaprózódott, míg az úgynevezett jobboldali táborban két erős zászlóaljba csoportosulnak a mérsékeltebb és a radikálisabb változást óhajtók", aligha gondolhatott másra erős zászlóaljként, mint a Fideszre.

Nagy N. Péter| Népszabadság| 2009. június 13. |22 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

aranyhal | 2009. október 1. | 20:09:52

Előbb utóbb összenő ami össze tartozik,a választások után a fidesz a jobbikal közösen fog kormányozni kérdés csak az koalicióban vagy kivülről támogatja a fideszt.Most még szerénykednek Orbán nem kockáztathat meg egy ujjabb vereséget.Hét és féléve felépitett demagóg népbutitás eredménye ugylátszik jövő tavaszra beérik. Tragédia lessz ha a választásokon 2/3 többséget szereznek.Kitünő a cikk egyre több ilyen irásra lenne szükség.

xy1942 | 2009. június 15. | 20:17:45

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Creek | 2009. június 15. | 05:39:32

"a Fidesz és a Jobbik három év alatt együtt verte meg, zilálta szét a modernizációval próbálkozó koalíció állásait." Edding olvastam el a cikket. Ennyi elég is volt. Komolyan azt hiszi a szerző, hogy "a Fidesz és a Jobbik" a jeleleg regnáló hatalom bukásának (bukdácsolásának) a legfőbb oka? Nem pedig saját alkalmatlanságuk? Ébresztő! Ha még mindig áltatja magát a baloldal és annak szellemi holdudvara, és másokban keresi a hibát, akkor az MSZP tényleg atomjaira szakadhat. Az SZDSZ-t már utolérte végzete. Ezt akarja az MSZP is?

chili | 2009. június 14. | 21:33:13

Epitette a gyonyoru Nemzeti Szinhazat, latvanyos izlesficam. Viszont leallitotta a 4-es metrot, ami miatt most meltatlankodtok. Osztott egy kis zsozsot, de mindegyikre ki kellett irni, epult az orban kormany alatt. 2002 ota rengeteg autopalya epult, egyeb utak es hidak, gyarak (ahol nem, miert--gondolj Gyongyosre--) de a bena kormany meg arra is keptelen volt, hogy beleverje az orrrotokat. Igaz,amint tettek egy kijelentest, megszolalt uvoltve a jobboldali derviskorus, es jo nagy hazugsagokkal letromfolt mindent. Jo lenne, ha szemeteknel hinnetek, es nem a politikai vallalkozoknak! Mostmar itt a szelsojobb is ures zsebekkel. Jo lenne gondolkozni vegre! Hallgass az eszedre!

steph | 2009. június 14. | 17:03:49

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Borszívóügynök | 2009. június 14. | 17:00:19

chazooo | 2009. június 14. | 14:33:56

"Az elmúlt hét év bebizonyitotta, hogy az MSZMP alkalmatlan a kormányzásra..."

Meglehet. Ám ettől még Orbán semmivel sem lett alkalmasabb...
Különben is az MSZMP-ről ez már több, mint 20 éve "bizonyosodott be"! Az elmúlt 7 év azt bizonyította be, hogy micsoda rombolásra képes egy kellő tébolyult elszántsággal és vakon szolgáló udvartartással rendelkező diktátorjelölt, ha várakozásai ellenére ellenzéki szerepre kényszerül. Rombolni sokkal könnyebb, és látványosabb, mint építeni! Különösen, ha az ellenfél még ügyetlen is, sőt még hibázik is olykor...de főleg, ha kínosan betartja a demokrácia játékszabályait, ellentétben a ...

chazooo | 2009. június 14. | 14:33:56

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Borszívóügynök | 2009. június 14. | 11:06:26

értelmetlenségi | 2009. június 13. | 19:49:55

"Ezzel szemben a Fidesz egy jól szervezett, hatalmas tömegbázisú, óriási hazai és nemzetközi rutinnal és kormányzási gyakorlattal rendelkező párt."

No itt van némi tévedés. Az, amit mi fidesznek nevezünk, az - jóllehet valóban szervezett(kaszárnyastílus), ám nem párt, hanem Orbán Viktor és az őt körülvevő udvartartás. Ebbe az udvartartásba természetesen az a csoport is szervesen beletartozik, amit most éppen jobbiknak hívunk, csak az ő kiosztott szerepe azt kívánja meg, hogy látszólag önálló szervezetként jelenjen meg a közvélemény előtt. Ő kapja azt a szerepet, hogy megjelentesse azt a frazeológiát, amit Orbán nyíltan nem vállalhat fel a világ nyilvánossága előtt, mint uriember a kurváját.
Ő lesz majd Orbán "vasökle", aki majd elvégzi helyette a "piszkos munkát", miközben a "szeretett vezető" ártatlanként mutogathat rájuk, sőt még úgy is tehet, mintha a törvény erejével még üldözné is...

bagoly | 2009. június 14. | 11:04:44

Ezek az ún. baloldali újságírók vagy a holdban élnek vagy pedig tudatosan ferdítenek, hazudnak és manipulálnak. Modernizációs kísérletként aposztrofálni az elmúlt hét évet - miközben nincs olyan fontos gazdasági, társadalmi mutatója az országnak, kezdve a versenyképességi rangsorban történő visszacsúszásunkon a bezárva a korrupciós listán való előretörésünkig - finoman szólva azt jelenti, hogy a nagyon művelt és nagyon nyugatos újságíró úr hülyének nézi az olvasót. Az pedig mindennek a teteje, hogy az elmúlt hét év katasztrofális kormányzati teljesítményéért a fideszt teszi felelőssé. Az az apró kis megjegyzése az írásnak, mely szerint "az őszödi beszédből kiragadható mondatokat mintegy szándékos merényletként állították be" (holott szó sem lehet ilyesmiről ugyebár) egyszerűen siralmas.

Csak emlékeztetőül, Nagy N. Péter szíves figyelmébe:
"Annyival vagyunk túl az ország lehetőségein, hogy azt nem tudtuk korábban elképzelni, hogy azt a Magyar Szocialista Párt és a liberálisok kormányzása azt valaha is megteszi. Ha el kell számolnunk az országnak, hogy mit csináltunk négy év alatt, akkor mit mondunk? Az isteni gondviselés, a világgazdaság pénzbősége, meg trükkök százai – amiről nyilvánvalóan nektek nem kell tudni – segítette, hogy ezt túléljük.”

kunadam | 2009. június 14. | 07:35:14

Ne nyifgojanak a kedves hozzászólók, hogy a Jobbik nem párt. Az. És a FIDESZ lenyúlja a programjukat, mert neki egyáltalán nincs.
Az írást alapvetően jónak tartom, de a zsidó kérdés felemlegetését feleslegesnek tartom. És aki szerint a nagytökére való hivatkozás zsidózás, az maga allítja, hogy nagytökés valaki csak faji alapon lehet. Nem ez az antiszemitizmus?

hunnia1234 | 2009. június 14. | 06:53:58

Tétéel.

>A fidesz és a jobbik programja, politikája, megközelítése ég és föld.

Ez meg lehet.
Sajnos a Fidesz így is lenyúl programokat.
A Jobbik a programjában a vidéki bűnözés csökkentésére nem a Gárdát ajánlja hanem a csendőrség, vagy annak megfelelő szervezet felállítását.
Mit mond erre Orbán ezen a héten. A Gárdára van szükség, a a Fidesz majd rendőrőrsöket fog felállítani. Megértem, hogy Orbán meg akarja kapni a Jobbik szavazókat, (remélem nem fog sikerülni), de ne ilyen módon csinálja.

AUGIASZ | 2009. június 13. | 23:04:57

Moderálási alapelvek- komment törölve -

chili | 2009. június 13. | 21:55:27

Tiszta erkolcsu politikust nem lattam meg a feldicsoitett jobboldalon sem--hol a jobbik elszamolasa a 2006-os valasztasok millioirol, pldaul. Megdobbento az az intolerancia, amit a jobboldalon latok. Igaza van NNP-nek: a fidesz es a jobbik szetzilalta a modernizaciot, es az oszodi beszed manipulativ talalasaval felrevezette a kozvelemeny arra hajlamos reszet. Politikai vallakozok karmaiba kerult az orszag, de nem a baloldal jovoltabol.A tortenelem iteloszeke elott el kell, hogy szamoljon a sok jobboldali, akik gondolkodas nelkul elfogadtak a manipulaciot, ehelyett, hogy a sajat szemukkel neztek volna, es utanajartak volna a realitasoknak!

Szkeptikus | 2009. június 13. | 20:55:46

Moderálási alapelvek- komment törölve -

értelmetlenségi | 2009. június 13. | 19:49:55

Nagy N. Péter ezúttal melléfogott. A Jobbik ugyanis nem párt a szó politikai értelmében, hanem egy hangzatos szólamokat pufogtató, kérészéletű gyülekezet, mindenféle konkrét elképzelés és főleg politikai tapasztalat nélkül. Ezzel szemben a Fidesz egy jól szervezett, hatalmas tömegbázisú, óriási hazai és nemzetközi rutinnal és kormányzási gyakorlattal rendelkező párt. A kettőt egy napon emlegetni, és főleg összehasonlítani csak azért, mert látszólag hasonló elveket vallanak, és mert jól szerepeltek az EP választáson, több mint (újságírói) hiba.

TéTéel | 2009. június 13. | 18:49:56

Pare | 2009. június 13. | 17:14:04

Mi van rendben? Már ennek a mondatnak ki kéne szúrnia, még egy látás sérült szemét is:

"A két párt programját egybevetve ez az állítás megáll a lábán, ha pedig a másik, gyakorlatilag legalább ilyen fontos irányból közelítünk, az is érvényes: a Fidesz és a Jobbik három év alatt együtt verte meg, zilálta szét a modernizációval próbálkozó koalíció állásait."

A fidesz és a jobbik programja, politikája, megközelítése ég és föld. Másrészt a jelenlegi kormány saját maga zilálta szét magát. Emlékeztetőül: bevallottan nem kormányoztak másfél évig, aztán megszorításokkal próbálkoztak, és próbálkoznak a mai napig. A hiba a bali-liberális oldal készülékében van.

Pare | 2009. június 13. | 17:14:04

Szerintem rendben van a cikk.
Egyébként meg különös, hogy mennyi mazochista olvassa a NOL-t.

exil | 2009. június 13. | 16:03:06

Amennyiben ez a felfogas ervenyesul a tenyekkel valo szembenezes es onkritika helyett akkor sokaig maradhat a baloldal a purgatoriumban.

teniszke | 2009. június 13. | 14:27:21

Tisztelt Nagy N. úr!
Szörnyű! Nem kellene inkább már a valós helyzet adta kérdésekkel foglalkozni, mielőtt hasonló, imamalomszerűen ismételt agyalmányokkal teljesen lejáratja magát az NSZ és egyes újságírói ? Sőt, ha jól tudom, Ön a belpolitikai rovatvezető is. Ezért ír a többi - egyébként szintén képzett és okos - kolléga is hasonló eszmefuttatásokat? Szinte érezni a mondanivaló izzadtságszagát, az erőlködést. Mindent bele! Így lehet majd tovább faragni a meglévő szavazóbázist...
Más : "a Fidesz és a Jobbik három év alatt együtt verte meg, zilálta szét a modernizációval próbálkozó koalíció állásait." A nagy túrót, már bocsánat, szerkesztő úr! A koalíció állásait leginkább nem a Fidesz és a Jobbik verte szét, hanem saját maguk (nem kis részben például a NSZ támogatásával), mégpedig meglehetősen sikeresen. Sajnos naggyá tették a Jobbikot, meg ezt a Fideszt úgy, hogy nekik semmit nem kellett tenni érte. Ezt a sok szakmai dilettantizmust, sumákolást, hazudozást, csencselést stb., amit lát ám minden épeszű tagja a társadalomnak,modernizációnak nevezni nagy bátorság, vagy még nagyobb elfogultság (élén az öszödi lebukással). Nyilván a társadalom nagy többsége az ütődött, hogy ők nem így látják, ahogy Ön...

kereskedő | 2009. június 13. | 13:14:28

Kedves Nagy N.Péter!

Szánalmasnak tartom a nol.hu és a Népszabadság részéről hogy még most is a "zorbánfóbiával próbálkoznak" felejtetni a baloldali szavazókkal hogy mekkorát is bukoott kedvenc pártjuk!
Igaz az egész baloldali média és a baloldali emnerek saját hibáik elismerése helyett most is csak a másik oldal dolgaivel foglalkoznak.
Szánalmasnak tartom azt is hogy az "öszödi beszédre hivatkozik hogy abból csak kiragadott részletekkel foglalkoztak.
Minimum érdekesnek tartom ha ön végig hallgatta azt a 25 perces beszédet.bármiféle modernizációt is kihallott belőle.
Én annyit értettem meg belőle hogy csaltak trükköztek (amit senkinek sem kell tudni hogyan) "hogy a szarból vissza tudják hozni a választást" és, hogy ennyit tudnak..Ja meg azt hogy majd Gyurcsány eligazítja a sajtót, hogy nem kell mindenért felszisszenni...
Ahogy olvasom sorait ön biztos részt vett ezen az eligazításon...
Azt javaslom sepregessen kicsit a saját portája előtt ott is van szemét bőven!!!

gépszabadság | 2009. június 13. | 13:13:02

Most ez a cikk miről szól? Kritikát nem találtam benne. Dicséretet sem. Nagy N. Péter ismerteti a két párt programját. Ezt eddig is tudtuk. Ez a cikk a nesze-semmi-fogd-meg-jól kategória.

Schrecker János | 2009. június 13. | 13:12:24

Moderálási alapelvek- komment törölve -

HIRDETÉS
Orbán Viktor és Vona Gáb...
Orbán Viktor és Vona Gábor, a Jobbik jelenlegi elnöke (öltönyben) a Szövetség a Nemzetért polgári kör megalapításán, 2002. május 26-án
Teknős Miklós

Kérdés, hogy okkal állította-e Vona saját pártjával egy táborba, még ha más zászló alá is, a Fideszt. Illetve, ha igen, akkor miért folytatódott úgy a választások előtt kiadott szöveg, hogy "minden jó érzésű magyarnak arról kell döntenie, hogy Bokros Lajos, Göncz Kinga vagy Deutsch Tamás tett-e annyit a magyarságért, hogy Brüsszelben képviseljen bennünket. Hogy kerül ide Deutsch Tamás, ha egyszer a Fidesszel egy a tábor, bár más a zászló?

Lehet-e ezek után azt mondani, hogy a Fidesz és a Jobbik szavazatait összeolvasva a jobboldal egésze aratott különlegesen nagyarányú győzelmet június 7-én?

A két párt programját egybevetve ez az állítás megáll a lábán, ha pedig a másik, gyakorlatilag legalább ilyen fontos irányból közelítünk, az is érvényes: a Fidesz és a Jobbik három év alatt együtt verte meg, zilálta szét a modernizációval próbálkozó koalíció állásait.

HIRDETÉS

Orbán Viktor tavaly a XIX. Bálványosi Nyári Szabadegyetemen, Tusnádfürdőn jól követhetően foglalta össze a pártszövetségét összetartó legfontosabb kapcsokat: "A család védelme, a magyar vállalkozások támogatása, a magyar gazdák védelme, a nemzeti kultúra istápolása és a nemzet határokon átívelő újraegyesítése azok a mérföldkövek, irányjelző táblák, amelyek jellemzik, leírják ezt a baloldalitól, a szocialistától vagy posztkommunistától jelentősen, lényegében, szívében eltérő más karakterű kormányzást" - mondta, természetesen a reménybeli kormányzásról szólva.

A Jobbik elképzelése ugyanerről: "Számunkra a nemzeti identitás és a kereszténység egymástól szét nem választható fogalmak (...) Magyarország jövőjét a tradicionális közösségek - család, szűkebb pátria, egyházak, nemzet - megtartó erejének újbóli felfedezésében látjuk".



Tettamanti Béla
A különbség a két idézett programrészlet között az egyházak, a kereszténység szerepének kiemelése. De - hol az európai alkotmánynak a keresztény gyökerekre utaló tételével kapcsolatos vitában, hol Orbán igen gyakori szerepvállalása során, elsősorban is a református egyház eseményeihez kapcsolódva - a Fidesz nem hagy kétséget afelől, hogy kiemelkedőnek tartja az egyházak szerepét a társadalom életének szervezésében.

Még a részleteknél maradva: a Jobbik vezető témájának tartja a termőföld magyar kézben tartását, a külföldieket e piactól távol tartó, hamarosan lejáró moratórium meghosszabbítását - örök időkre. A Fidesznek is feltett szándéka e korlátozás fenntartása.

E ponton már jelezni kell egy fontos különbséget, amivel kapcsolatban komoly kérdés, hogy nem magát a lényeget érinti-e. A világkapitalizmussal szembeni nemzeti védállásokat egyaránt nagy hittel építő két párt harcmodora igencsak eltérő. A Jobbik úgy fogalmaz, hogy ne engedjük eladni földjeinket, ne váljon az országból Palesztina. Ha választási győzelmükről beszélnek, hasonlatként az izraeli légierő ellen bevetett palesztin parittyákkal példálódznak, s a világ számtalan áldatlan konfliktusa közül egyedül Izraelnek a palesztinok elleni - civileket is elérő - viszszacsapása indította őket demonstrációra. A zsidóság elleni kiállás érzelmi szervező erőként szolgál számukra. Ez a legkevesebb, ami mondható. És sajnos csak ebben az összefüggésben értelmezhető, hogy miközben a Fidesz pártként azonos oldalra soroltatik, Deutsch Tamást a másik oldal emberei közé állítják. (A két listavezető, Göncz Kinga és Bokros Lajos mellé vajon miért nem a Fidesz EP-névsora élén álló Schmitt Pál került? Minek köszönhette Deutsch e váratlan előléptetést?)

Ilyesfajta húrokon a Fidesz csak nagyon viszszafogottan, áttételesen játszik, ha egyáltalán. "Magyarország államformája köztársaság és nem részvénytársaság"; "ha a szocialisták alakítanak kormányt, akkor valójában a nagytőke és a pénztőke alakít kormányt"; "nem bízhatjuk rájuk az ország kormányzását" - mondta a 2002-es kampány legvadabb napjaiban Orbán, amit például Litván György történész úgy kommentált: az ilyen és hasonló kijelentésekkel az emberekben szunnyadó külföldi, zsidónagytőke-ellenességet akarja felébreszteni.

De ennél tovább nem mennek.

A Fidesz általában megelégszik az idegenszerűség bélyegével, vagy például a bankárok, a banktőke néha meglepően intenzív ostorozásával. Ha a Jobbik direktben cigánybűnözésről beszél, a Fidesz elnöksége a Cozma-gyilkosság után két nappal szükségét látja közleményben rögzíteni, hogy bizonyos fajta bűncselekményeket cigányok az átlagosnál gyakrabban követnek el. És itt megáll. E tekintetben tehát nem lehet párba állítani a két pártot, de éppenséggel az ellenkező pólusokra sem, ahogy például a Vona által odasorolt hat másik pártot viszont nemigen kísértik meg az ilyesfajta állítások.

A jobboldal radikális és mérsékelt szárnya között nemcsak az állítások, hanem a tagadás síkján is sok az azonosság.

A Jobbik szerint: fel kell tárni az 1988 óta elkövetett, a nemzeti vagyon elherdálását eredményező jogsértéseket, és a jogellenes szerződéseket érvényteleníteni kell az eredeti állapot helyreállításával. A megmaradt nemzeti vagyon védelmében olyan törvény kell, amely hatékonyan akadályozhatja meg a megmaradt tulajdon eladását, illetve hatékony szabályozást ad a csalárd módon elidegenített nemzeti vagyon jogi eszközökkel történő visszaszerzésére. - E szövegben legfeljebb csak a dátumot kell átírni, a Fidesz valószínűleg nem menne vissza 1988-ig.

A tagadásban való gyakorlati találkozás 2006 szeptembere óta nyilvánvaló. Az utcai demonstrációkon, harcokban mindig ott lengtek az árpádsávos zászlók, a szószékeken viszont egymást váltották a fideszes politikusok. A Fidesz a kormánypártok - elsősorban is a szocialisták - folyamatos megalázásával (lásd kivonulás, kordonbontás), a Jobbik a nyilvános nyomásgyakorlással komolyan elhasználta a koalíciós, még inkább a közvélemény ellenálló képességét. Az e tekintetben meghatározó jelentőségű vizitdíj- és tandíj-népszavazás a Fidesz, a Jobbik és a Munkáspárt közös sikerének mondható. A Fidesz a politikai intézményrendszerben erős, de például a HospInvest egri kisprivatizációjának szétzilálásához kellett a folyamatosan akciózó Jobbik is.

A két párt közötti párhuzam, ha csak a programokat tekintjük, nem lehet bántó a Fideszre. A Jobbik papíron ugyanis belül marad a politikai civilizáción. Hogy aztán Hegedűs Loránt lebarbárállatozza a szembenállókat, s általában, élőszóban, tíz perc után verbálisan gyakran brutalizálódnak a párthoz tartozók, nos, azt majd az idő dönti el, hogy ez a lényegük, vagy éppen fordítva. Csak addig van rá szükség, amíg a figyelmet meg nem szerzik. Ugyanígy komoly kérdés a Magyar Gárda majdani szerepe.

Ha elfogadjuk, hogy a Fidesz és a Jobbik EP-sikerével két - bár közel sem azonos mértékben - védekező, a modernizációval szemben a nemzetet önmaga felé fordító párt bizonyult a legmeggyőzőbbnek az emberek számára, ehhez tartozik egy lábjegyzet is. Nemcsak a választási eredmény különleges, Európában páratlan, a magyar helyzet is az. A koalíció 2006-tól mesterséges válságba került, amikor saját kormányzását kellett megszorító intézkedésekkel folytatnia, miközben az őszödi beszédből kiragadható mondatok ezt mintegy szándékos merényletként állították be. Mindez önmagában is szinte reménytelenné tette a modernizációt, amit mégsem hagyhattak el karaktervesztés nélkül. Ehhez a belső válsághoz gerjedt a világválság, amelyet a jobboldal egyetlen mozdulattal ráhúzott a kormányerők fejére, mintha ezt is ők idézték volna elő, s nekik hosszú ideig nem volt erejük, hitelük a két helyzet szétválasztásához. Legvégül megtették: a kormány kezeli a világválságot, a koalíciós pártok pedig mentek a választási vesztőhelyre.

Most úgy fest, hogy csak valami felsőbb kegyelemben bízhatnak. Csakhogy a krízisnek is vége lesz egyszer, ami nem azt jelenti, hogy bárki megbocsát, hanem azt, hogy az élet ismét kikényszerít majd modernizációs kérdéseket. S egyelőre nincs, aki válaszokat fogalmazzon. A jobboldal jelenleg kínosan ügyel arra, hogy ennek semmiféle jelét ne adja.

A mindenkori helyzet áldott bizonytalanságának igazolására pedig álljon itt egyetlen mondat, amelyet az egyik legpontosabb politikai elemző, Tölgyessy Péter írt a 2006-os választások után a Magyar Nemzetben, Második megintés című cikkében: "Bármennyire fájdalmas is milliónyi tisztelőjének, Orbán Viktor végleges és visszavonhatatlan távozása nélkül nincs valódi kilátás az érdemi fordulatra."

Most is így van?

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    22 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS