galéria megtekintése

Padlógázzal hajt a Mercedes Kecskeméten

8 komment


Ábrahám Ambrus

Egy közel 600 millió eurós fejlesztés áprilisi bejelentése után most egymilliárdos beruházást indít a Mercedes, másfélszerezik a létszámot.

Zöldmezős beruházás keretében egymilliárd eurós, egészen pontosan 313 milliárd forintos gyárbővítést hajt végre Kecskeméten a Mercedes-Benz – jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter pénteken Budapesten. Az előkészületek még az idei év folyamán megkezdődnek, a termelés pedig az évtized végére indulhat be. A beruházás megszerzése már csak azért is nagy dolog, mert az utóbbi időben ilyen projektekért sokkal többet kell tennie a célországoknak, mint korábban – mondta a miniszter. Hozzáfűzte, hogy a magyar állam ezúttal 19,2 milliárd forintos támogatást adott a fejlesztéshez.

A kecskeméti gyár a levegőből. Tovább nő
A kecskeméti gyár a levegőből. Tovább nő
Mercedes Benz Manufacturing Hungary

A Mercedes hónapokkal ezelőtt jelezte a kormánynak, hogy Kelet-Európában egy új gyárat építenek – folytatta a miniszter, aki szerint mindössze pár hetes tárgyalássorozat után döntöttek úgy, hogy ezt az egységet Magyarországra telepítik. Ezzel 2500 új munkahely jön létre. A magyar exportteljesítmény így 3 százalékkal növekszik.

 

Szijjártó megemlékezett a szocialista kormányok szerepéről is. – Mivel ezek a projektek nemzeti ügyeknek tekinthetőek, köszönet illeti a Mercedes első beruházásakor regnáló kormányt és városvezetést is – mondta. A fejlesztés révén az autó­ipar súlya a honi gazdaságon belül érdemben növekszik – idén eddig a szektorban 3349 milliárd forintnyi termelési értéket állítottak elő –, amely már most is a teljes ipari előállítás 31 százalékát teszi ki. Valószínűleg az ünnepélyességet nem kívánta rontani azzal a ténnyel, hogy a gyár bővítésére azért számítani is lehetett. Már amikor a szükségesnél lényegesen nagyobb területet megvásárolta Kecskeméten a Daimler, akkor is számoltak a bővítéssel.

A beruházás elnyerése érdekében a kabinet – az említett hozzájárulás mellett – komoly kötelezettségeket is vállalt. Így vasúti fejlesztések lesznek, a kecskeméti katonai repteret civil forgalomra is alkalmassá teszik. Kerékpárutakat építenek a városban, s az M5-ös autópálya és a gyár közötti utat négysávossá alakítják.

A Mercedes tervei szerint egyébként első- és hátsókerék-meghajtású személygépkocsik, valamint alternatív meghajtású modellek gyártására is alkalmas lesz az épülő üzem – nyilatkozta Markus ­Schaefer, a Mercedes-Benz Cars termelésért és ellátási láncért felelős igazgatótanácsi tagja. A kecskeméti második gyár karosszéria-, felületkezelő és összeszerelő üzemből és egy ipari parkból áll majd.

Az autóipari óriás célja, hogy a jelenleginél még rugalmasabbá és hatékonyabbá tegye a termelést Kecskeméten, jobb munkakörülményeket teremtve a dolgozóknak. Markus Schaefer kifejtette, az első gyár teljesítménye saját, egyébként derűlátó várakozásait is messze felülmúlta. Hozzátette, a Mercedes világszerte továbbra is egyértelműen a prémium kategória első helyére törekszik, ennek érdekében a következő egy évben tíz új modellt vezetnek be a piacra.

A Mercedes-Benz Kecskeméten már 2012 óta gyárt elsőkerék-meghajtású kompakt autókat. 2016 februárjában legördült az ötszázezredik kocsi is a gyártósorról. Az autóipari konszern idén április végén jelentette be, hogy több mint 580 millió eurót fordít meglévő kompakt autógyárában technológiafejlesztésre, valamint a termelőkapacitás bővítésére.

Bejelentkezés
Bejelentkezés Bejelentkezés Facebook azonosítóval

Regisztrálok E-mail aktiválás Jelszóemlékeztető

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.